O2 varuje před podvodnými praktikami prodejců U:fonových služeb

V poslední době se na společnost Telefónica O2 Czech Republic obrátilo značné množství zákazníků, kteří si stěžovali na zvláštní metody prodejců telekomunikačních služeb pod značkou U:fon. Ti se klamavě vydávají za spolupracovníky společnosti Telefónica O2 a pod záminkou vypínání analogového telefonního signálu předkládají zákazníkům k podpisu své smlouvy.

„V uplynulých dnech jsme v této souvislosti zaznamenali podstatný nárůst stížností od zákazníků pevných linek“, uvádí Mgr. Václav Zakouřil, ředitel pro právní podporu obchodu a marketingu společnosti Telefónica O2 Czech Republic a dodává: „Podobné pokusy o klamání zákazníků se bohužel čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb společnosti MobilKom, a.s. Jakékoliv informace o takovém jednání důkladně prověřujeme a jsme připraveni podniknout příslušné kroky směřující proti těmto podvodným prodejcům i společnostem, které za nimi stojí.“

Mimo neoprávněné vydávání se přímo za obchodní zástupce společnosti, se spotřebitelé mohou setkat také s prokazatelně lživými tvrzeními typu, že jsou zástupci firmy, kterou Telefónica O2 pověřila výměnou analogové telefonní sítě za digitální, což jim údajně zajistí levnější volání. Na základě klamné informace o vypínání analogových ústředen požadují od zákazníků předložení občanského průkazu a poslední vyúčtování za telekomunikační služby za účelem podpisu nové smlouvy. Poté zákazníkovi předají formulář na zrušení pevné linky s logem společnosti Telefónica O2. Tyto podvodné praktiky poškozují přímo zákazníky a je politováníhodné, že jejich obětí jsou zpravidla senioři, kteří již ne vždy chápou všechny souvislosti a složitosti jednotlivých nabídek telekomunikačních služeb a přiměřeně klesá jejich přirozená ostražitost.

Telefónica O2 proto vyzývá všechny své zákazníky, aby věnovali zvýšenou pozornost tomu, koho pouští do bytu. Každý prodejce služeb Telefónica O2 nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem a certifikátem s číslem, jménem a fotografií. Zákazníci se mohou pro ověření prodejce obrátit také na bezplatnou informační linku 800 130 027, kde jim budou poskytnuty informace, zda návštěvník je skutečným pracovníkem společnosti, zda jeho tvrzení jsou pravdivá, nebo se jedná o podvodníka. Pomocí těchto opatření se Telefónica O2 snaží chránit bezpečnost svých zákazníků a usnadnit jim komunikaci se společností.

Telefónica O2 využije pro zamezení těchto podvodných praktik a zvýšení ochrany všech uživatelů pevných linek všechny dostupné technické i legální prostředky. V případě jakýchkoli nových poznatků bude samozřejmě také neprodleně informovat širokou veřejnost a podnikat další právní kroky.

Diskuze (30) Další článek: Pozor: Chybuje Vodafone Divoká karta při účtování MMS?

Témata článku: , , , Praktika, Var, Fon, Telefonní signál, Pře, F +, Pro +, Identifikační průkaz, Prodej