Jiří Hlavenka

Deset důvodů, proč tablet od Microsoftu neuspěje

Deset důvodů, proč tablet od Microsoftu neuspěje

Microsoft znenadání představil vlastní tablety Surface. Bezesporu zajímavá zařízení to však nebudou mít lehké, našli jsme deset důvodů, proč zřejmě neuspějí.

20.  6.  2012 | Jiří Hlavenka

Jak neprotelefonovat majlant: Obejděte operátora!

Jak neprotelefonovat majlant: Obejděte operátora!

Jak ušetřit? Jak alespoň občas obejít mobilní operátory? Velkým pomocníkem je téměř všudypřítomný internet, ale to neznamená, že musíte sedět i počítače.

15.  6.  2012 | Jiří Hlavenka

Nokia ve volném pádu, zachytí ji Microsoft?

Nokia ve volném pádu, zachytí ji Microsoft?

Nokia byla královnou chytrých mobilů, ale teď ze své pozice vytrvale ztrácí. Důvodem může být finská sauna, vysvobozením Microsoft.

25.  7.  2011 | Jiří Hlavenka

Eurotel, Telecom a Bluetone: přeznačkování s pachutí

Eurotel, Telecom a Bluetone: přeznačkování s pachutí

Tři významné telekomunikační společnosti změnily své názvy i značky. K lepšímu? Tak jako před několika lety vynakládaly obrovské peníze na to, abychom si zapamatovali, že se jmenují Tak, nyní vynakládají ještě větší na to, abychom na to zase hezky zapomněli a uvědomili si, že se jmenují Onak.

22.  9.  2006 | Jiří Hlavenka

Telefónica kupuje O2: obrana nebo útok?

Telefónica kupuje O2: obrana nebo útok?

Jedna z historicky největších akvizic v telekomunikacích stojí Španěly skoro 800 miliard. Je však posuzována spíše jako obrana a jeden z posledních možných kroků, jak si uhájit místo na slunci lukrativní západní Evropy.

3.  11.  2005 | Jiří Hlavenka | 25

Svět se zbláznil: Palm pojede na Windows

Svět se zbláznil: Palm pojede na Windows

Spojení, které bylo před dvěma lety neuvěřitelné, se dnes stalo skutkem. Kdo si teď vsadí na světlé zítřky operačního systému Palm OS? Navíc: firma PalmSource je prodána.

29.  9.  2005 | Jiří Hlavenka | 62

Kdo je jednička mezi operátory? To se ještě dlouho nedozvíme

Kdo je jednička mezi operátory? To se ještě dlouho nedozvíme

Počet zákazníků nebo parametr ARPU jsou jen malé kousky celkové skládačky. A dokonce ani obrat ani účetní zisk nestačí k tomu, abychom mohli s jistotou říci, který operátor je jednička na českém trhu.

6.  9.  2005 | Jiří Hlavenka | 29

Nokia: od starého šéfa k novému

Nokia: od starého šéfa k novému

Jorma Ollila, současný, ale už v podstatě bývalý šéf Nokie, byl především úžasný reformátor a rozvojový manažer. Nyní zkusí vstoupit podruhé do stejné řeky u Shellu. Nový šéf Nokie Kallasvuo bude mít právě tak těžký úkol – musí dokázat, že Nokia nestojí a nepadá jen s hračkou zvanou mobil.

31.  8.  2005 | Jiří Hlavenka | 9

Volby prostřednictvím SMS: spása voličské účasti?

Volby prostřednictvím SMS: spása voličské účasti?

Pomocí textových zpráv dokáže naprostá většina lidí poslat hlas „své Superstar“. Proč tedy nepoužít tento způsob hlasování i při oficiálních příležitostech jako jsou volby nebo referenda? Volte svého superposlance!

13.  7.  2005 | Jiří Hlavenka | 55

Z Oskara Vodafone: i třetí operátor chce být pro bohaté

Z Oskara Vodafone: i třetí operátor chce být pro bohaté

Vodafone má ve světě pověst prestižního mobilního operátora, který nabízí kvalitní služby a nechá si za ně také řádně zaplatit. Bude takový i Oskar? Zůstane na českém trhu nějaký operátor pro spořivé zákazníky?

12.  7.  2005 | Jiří Hlavenka | 255

Mobily míří do Asie. Co se bude v  Evropě vůbec vyrábět?

Mobily míří do Asie. Co se bude v Evropě vůbec vyrábět?

Ve schopnosti rychle ovládnout technologie a velmi lacino vyrobit jsou státy Dálného východu nepřekonatelné. Ze starého kontinentu zmizel předposlední producent mobilů, Nokia drží vlajku posledního mohykána.

8.  6.  2005 | Jiří Hlavenka | 94

Tři králové v Česku: Vodafone, Telefónica, T-Mobile

Tři králové v Česku: Vodafone, Telefónica, T-Mobile

Domácímu telekomunikačnímu trhu náhle vládnou tři nadnárodní giganti. T-Mobile už známe a zanedlouho se projeví i Vodafone (Oskar) a Telefónica (Eurotel). Máme, co jsme si tak dlouho přáli.

19.  4.  2005 | Jiří Hlavenka | 19

Vodafone má Oskara: rychlé změny nečekejte

Vodafone má Oskara: rychlé změny nečekejte

Velký strategický vlastník zajistí spíše dlouhodobý rozvoj. Vodafone se však obvykle snaží stylizovat do postavení prémiového operátora, a tak si časem Oskara předělá k obrazu svému.

16.  3.  2005 | Jiří Hlavenka | 86

Anonymní mobily: ano či ne?

Anonymní mobily: ano či ne?

Někde je anonymita mobilního telefonování povolena, jinde ne. Zdůvodňování snížením počtu odposlechů nebo nebezpečím terorismu je ale „falešný a prázdný“ argument. Na druhou stranu ale nelze příliš věřit ani argumentům operátorů.

15.  3.  2005 | Jiří Hlavenka | 40

Oskar a 3G: třetí se opět směje

Oskar a 3G: třetí se opět směje

Nejmladší operátor ohlásil krátce po sobě dvě významné a pozitivní zprávy: mohl se pochlubit slušnými finančními výsledky a vzápětí obdržel licenci na 3G. Navíc levně a za dalších výhodných podmínek.

25.  2.  2005 | Jiří Hlavenka | 51

Ke druhé miliardě mobilů pomocí telefonků za pár stovek

Ke druhé miliardě mobilů pomocí telefonků za pár stovek

Tím nejméně důležitým, co určuje cenu výrobku, jsou jeho výrobní náklady. Za další rozšířením mobilních telefonů musí stát cena, proto se chystají mobily za necelých třicet dolarů – našich sedm set korun.

23.  2.  2005 | Jiří Hlavenka | 10

Uživatelé „rychlého Internetu“ se zlobí na Eurotel

Uživatelé „rychlého Internetu“ se zlobí na Eurotel

O Eurotelu a jeho službě CDMA – Data Expres – se píše čím dál víc a nejsou to vždy lichotivá slova. Proti operátorovi se dokonce chystá bojkotovací akce, jakou bychom očekávali spíše u jiné telekomunikační firmy. Nebo vlastně u té stejné?

22.  2.  2005 | Jiří Hlavenka | 96

Na houpačce: Sony Ericsson ztrojnásobuje profit, Siemens na kraji propasti

Na houpačce: Sony Ericsson ztrojnásobuje profit, Siemens na kraji propasti

Stálé zlepšování se japonsko-švédského konsorcia není ničím neobvyklým, jeho nabídka modelů se stále lepší. Na druhé straně ale Siemens hrozí zavřením své mobilní divize, a to se nečekalo. Sázka na „podezřele levné a kvalitní mobily“ zřejmě nevyšla.

21.  1.  2005 | Jiří Hlavenka | 33

Mobilní 3G: a na čem se bude vydělávat?

Mobilní 3G: a na čem se bude vydělávat?

O mobilních telefonech a sítích zatím slýcháme jen ze zahraničních zpráv. Proč se tyto moderní technologie nerozšiřují tak rychle, jak se očekávalo? Vyplatí se vůbec operátorům a je Česká republika připravena na příchod 3G?

15.  12.  2004 | Jiří Hlavenka | 19

Jak prodat Český Telecom: raději dobře než rychle

Jak prodat Český Telecom: raději dobře než rychle

Je dobře, že je více nadějných cest, jak firmu prodat. Cena potom může být vyšší. Ovšem v prodeji pevnolinkového operátora by cena určitě neměla být pouze jediným kritériem.

23.  11.  2004 | Jiří Hlavenka | 3

Oskar koupil Phone House: každý zákazník se počítá

Oskar koupil Phone House: každý zákazník se počítá

Život nezávislých prodejců mobilních telefonů není snadný. Kdo je chytrý, nakupuje mobily na internetu, a kdo chce službu operátora, jde přímo k němu. Prodej obchodního řetězce Phone House Oskarovi proto není příliš překvapivý.

26.  10.  2004 | Jiří Hlavenka | 5

Zisk Nokie klesl, Sony Ericsson naopak rychle stoupá

Zisk Nokie klesl, Sony Ericsson naopak rychle stoupá

Pokles cen mobilů od Nokie vyvolává na trhu menší cenovou válku; zákazníci se radují. K ohlašovanému cíli, tedy návratu k bývalým tržním podílům, se ale Nokia moc nepřibližuje. Sony Ericsson je pravý opak: i když stále trpaslík, dramaticky zvyšuje svůj podíl.

15.  10.  2004 | Jiří Hlavenka | 10

Zisky amerických operátorů budou stále klesat

Zisky amerických operátorů budou stále klesat

Průměrná výtěžnost z hovorného na jednoho uživatele má klesnout během čtyř let o deset dolarů měsíčně. Úbytek nevyváží ani datové služby a 3G technologie. Vyplatí se vůbec operátorům do těchto technologií investovat?

25.  8.  2004 | Jiří Hlavenka | 2

Telecom má nápadníka

Telecom má nápadníka

Majoritním vlastníkem Českého Telecomu a tím i Eurotelu by se mohl stát vůbec největší mobilní operátor na světě. Co víme o firmě Vodafone?

17.  8.  2004 | Jiří Hlavenka | 34

Jak se neztratit: satelitní navigační přístroj Garmin GPSMAP 60CS

Jak se neztratit: satelitní navigační přístroj Garmin GPSMAP 60CS

Satelitní navigační přístroj se vám bude hodit při pěší turistce, na kole i v autě, nikdy s ním nezabloudíte. Ve spojení s digitální mapou je dobrým pomocníkem při orientaci i plánování cest a vždy vám poskytne informace o přesné poloze ve všech koutech světa.

23.  7.  2004 | Jiří Hlavenka | 28

Jak se neztratit: satelitní navigační přístroj Garmin GPSMAP 60CS

Jak se neztratit: satelitní navigační přístroj Garmin GPSMAP 60CS

Satelitní navigační přístroj se vám bude hodit při pěší turistce, na kole i v autě, nikdy s ním nezabloudíte. Ve spojení s digitální mapou je dobrým pomocníkem při orientaci i plánování cest a vždy vám poskytne informace o přesné poloze ve všech koutech světa.

23.  7.  2004 | Jiří Hlavenka | 24