Angry Birds mají na krku žalobu, vývojáři zvažují odchod z USA

Diskuze čtenářů k článku

cd242  |  30. 07. 2011 08:24

Každý kdo chce v USA něco znamenat studuje buď pravo nebo medicínu. Problémem je přebujelost právníků, kteří se musí něčím živit. Ekonomika USA se hroutí, makat se amíkům nechce (to ať dělá číňan), amík se bude soudit..kdykoli a o cokoli, tedy i o patenty nebo, že se spálil u Maca o kelímek s kafem, princip je stejný. Podivné je, že se nikdo nepozastavuje nad tím, že mají amící patent na to rozhodovat co je pro svět správné a co ne. Taky bych chtěl mít patent na univerzální pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thisismorgan  |  27. 07. 2011 11:35

Skoda ze nadpis neni: Angry Birds mají na krku žalobu a zvažují odchod z USA - to by uz
v USA byli jen mirumilovni ptaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubean  |  27. 07. 2011 08:22

Jak to tak vypadá tak v USA už se dá vydělat jedině na žalobách Všem teče do bot a tak je třeba ty díry nějak vyspravit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  26. 07. 2011 22:02

Nema niekto patent na nakup? čohokoľvek?
To je ako urobiť jeden obyčajný ľudský krok a potom zastať lebo na druhy ma niekto patent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trútutú  |  26. 07. 2011 19:47

Na Angry Birds není nic fenomenálního. Úplně obdobných katapultově destrukčních her existují a vždy existovaly mraky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  26. 07. 2011 21:12

Já to vím, ty to víš, ale vysvětli to těm, co nejspíš v životě nehráli žádnou flešovku v prohlížeči a reklama na ně evidentně zabírá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George76  |  27. 07. 2011 03:06

mraky? tak v tom pripade pro tebe urcite nebude problem sem hodit aspon 10 odkazu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trútutú  |  27. 07. 2011 08:46

Google it up, dude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel K.  |  26. 07. 2011 19:31

ANO !!
Ať všechny firmy odejdou z USA, třeba tam pochopí, že tento odliv peněz z daní (sice nepodstatný) je způsobený jejich způsobem užívání patentů.
Třeba jednou odejde i M$, třeba do Číny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikek  |  26. 07. 2011 16:21

Mozna mi neco uniklo, ale ono jde v Angry birds nebo Angry birds: seasons (na Iphone) dokoupit nejake levely? Pokud vim, tak jedine co tam jde koupit, je navod na kazdy jeden level, kdyz si clovek nevi rady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leszek  |  26. 07. 2011 17:43

Jde tam koupit superptak, ktery znici vsechno v danem levelu, pokud vim... Ale nikdy jsem ho nepotreboval, to je spis zpusob, jak vylakat dolarky z blbych amiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gandy  |  27. 07. 2011 00:17

seaons jsou už i na Android ;) ne jen na iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  26. 07. 2011 16:04

Nejde patentovat červená barva? Aspoň v USA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leszek  |  26. 07. 2011 17:42

Patentoval bych si tam způsob patentování a pak zažaloval všechny, co si kdy něco patentovali nebo patentují, protože na to mám patent. Následně bych si patentoval způsob patentové žaloby a žaloval všechny, kdo žalují.
Yes we can!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  26. 07. 2011 21:52

Pecka si to vymyslel respect

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 07. 2011 22:08

Patent na patentování už má IBM :) http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser...
(tedy je to na způsob elektronické správy patentů, ale čeští novináři to běžně prezentovali jako patent na patentování)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  27. 07. 2011 01:11

Bohužel jdete pozdě. Proces patentování už si patentovala IBM (http://ipinsider1.wordpress.com/2011/01/10/ibm-files-pate... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  27. 07. 2011 01:12

Sypu si popel na hlavu. Za domácí úkol napíšu stokrát "Nejdříve dočtu diskuzi do konce, než odpovím".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smith.F  |  26. 07. 2011 15:26

Proč z Android Marketu? Tam se pokud vím levely nekupují, celý je to financovaný přes reklamy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  26. 07. 2011 15:25

jj pojebani amici :( ty jejich patentove spekulace stoji zato.... proste maji udelat nejaky seznam patentu podle ceny a kdyz ho nejaky vyrobce pouzije, tak mu to nauctujou....a zadne soudni tahanice, ktere nikam nevedou, ba naopak si davaji lulani patenty i nato co nikdo jeste nevyrobil a az to jednou bude chtit nekdo pouzit tak ho zazalujou...treba jako dnes patent na foceni s hloubkou, takze vyrobci by to mohli uz zkusit pouzit, tak se budou klepat to pouzit ikdyz samsung jeste ted momentalne zadny fotak s dvema cockama nema, a pritom uz mohl samsung kasirovat za programy ktere to zvladnou...a patent by mel prijit s vyrobenym zarizenim nebo softwarem a ne si davat patenty nato co chci v budoucnu vyrobit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 07. 2011 15:36

Nechci mluvit konkrétně k žádné kauze, ale vždy musí patent přijít dřív než se začne daná věc prodávat, respektive dřív než vývoj postoupí do podoby blížící se té finální. A proč?
Protože bys začal "něco" prodávat, já si to koupím, rozeberu, zjistím jak geniálně to funguje a půjdu si to patentovat sám. Ty jsi zatím investoval miliony nebo miliardy do vývoje, ale nemohl bys vyrábět a prodávat. Následovala by soudní pře o oprávněnosti mého patentu, ale neměl bys žádnou záruku vítězství.
Jinak ale souhlasím, že soudnictví a spory, nejen patentové, jsou v USA hodně přebujelé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  26. 07. 2011 15:44

museli by to tajit do doby, nez budou chtit uvest vyrobek do prodeje...ono se stejne vetsinou vyrobi prototyp, pote zkusebni serie a pak az nastupuje seriova vyroba....takze pokud nebude prototyp nebo cely vyrobni nakres se vsim dulezitym tak bych patent do te doby neprijal, po prijeti by se podle druhu vyrobku kvalifikoval do urcite tridy a pokud by to chtel nekdo pouzit, tak by musel platit....protoze oni si vydaji patenty ktere ani nepouzivaji a pak se musi cekat nato nez vynalezce zemre aby se dal patent v praxi pouzivat... jinak se budou soudit jak.. .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  26. 07. 2011 18:46

Je videt, ze v patentovim pravu mate mezery. Ty si nemuzes nic patentovat, pokud nevis ani jak to funguje a nebo jak to vyrobit.
V momente, kdy si firma (jakakoliv) jde neco pantovat, tak uz ma nejspis i prototyp a vy, ze to funguje.
Patentovy pravo v USA neni nejak divny, v Evrope mas docela stejny patetni pravo. Ono se sjednocuje na mezinardni urovni do jednoho stejneho patetniho prava, aby s tim nebyli problemi. Takze kdyby ta fima byla tady, tak mas stejny tahanice.
Jedina vec proc to bezi v USA je, ze tam mas obrovsky trh s populaci o velikosti 300 milionu, jestli se nepletu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  26. 07. 2011 21:53

no mas pravdu, ze otom nevim zdaleka vse, ale jen rikam, ze by se to melo vse zjednodusit at se tam furt nekdo nesoudi...myslim, ze by to ulevilo soudum, a zrychlilo by to i pokrok...treba by stacilo neco vtom smyslu, ze by mel na ten patent vynalezce exkluzivitu treba na 1rok a pote by ho druzi vyvojari-vynalezci mohli pouzivat za zaplaceni poplatku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  26. 07. 2011 22:20

A jak by si to chtel zjednodusit?
V Americe aspon ty soudy funguji, se podivej na nasi judikaturu. Tady budes kvuli blbosti u soudy i deset let.
Ja nez v americe vidim prblem u nas.
To co ty navrhujes je trochu blbost. Kdyby ten dotycnej chtel, tak muze prodavat licence. Ale tady je problem, ze ty firmy licencni polmatky nechtej platit. Viz Angry birds ktery se bude stahovat z USA.
Chtel bych videt tebe, kdyby si neco vymyslel a po roce ti reknou, ze mas smulu a musis to dat ostatnim.
A mimochodem, ty firmy plati docela dost penez za ty patenty. Ono to neni tak, ze by si prisel a prihlasil patent, ale ty zato platis. Regionalne jen na stat, nebo kontinetn, nebo cely svet. Kontinet a cely svet jdou do milionu....
A je to na kazdy rok nebo tak.
A aby byl pokrok, pokrok je v konkurenci. Koukni viz Apple a treba Samsung nebo Android.
Apple by nedelal neco tak rychle novyho kdyby ho nenutila konkurence a naopak....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  27. 07. 2011 01:09

A opravdu to vymysleli, nebo se jedná o takovou hovadinu, že by žádného normálního člověka ani nenapadlo, že si to může patentovat? Nebo že by si to měl patentovat?
S tím vymýšlením to taky není nijak horké. V austrálii si jeden právník před deseti lety patentoval kolo. Microsoft má patentovány virtuální plochy, které se v unixových WM používají 30 let. Jistý člověk drží v USA patent pod který spadají i uživatelské session na serverech (7272639, kdyby to byla u nás, tak by každý kdo má přihlašování na svém webu řešené přes session musel platit), jiný má patent na e-shop (6449599) a co teprve patent na online nakupování s využitím nákupního košíku (to už je klasika, US 2003/0046172 A1).
A spousta dalších hovadin podobného rázu by se dala najít.
Pokrok je v konkurenci, bohužel dnes nemůžete jen tak přijít na trh s vlastním výrobkem, protože pokud nemáte vlastní patentové střelivo, tak vás velcí hráči okamžitě zadupou do země. Pokud přistoupíte na jejich pravidla hry, tak jen za licenční poplatky na zcela obecné věci dáte hromadu peněz (viz. synchronizace e-mailů a kontaktů, můžete to naimplementovat, ale MS si stejně bude chtít nárokovat poplatky, protože to přece vymyslel, nebo spíš vymyslel že si to zapatentuje). Pokud máte své patentové portfolio (nová firma ho nemá, protože patenty jsou drahé a nemůže si patentovat každou blbost co napadne vedení) tak může začít střílet po konkurenci a nakonec se nějak dohodnou.
No a nebo můžete výrábět jako číňan a v Číně a na nějaké patenty kašlat. Pravděpodobně vyhrajete. Dovolím si tvrdit, že tyhle patenty dovedou západní civilizaci do pr*le.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  27. 07. 2011 12:56

to co pises vobec nie je pravda. Ako pise niekto nado mnou, jedna sa o patenty na absolutne trivialne blbosti, ktore su opisane vzdusnou pravnickou hatmatilkou.
Tieto firmy, tzv. „patent trolls“ v ZIVOTE NIKDY NIC NEVYMYSLELI, neraz sa jedna len o schrankove firmy bez zamestnancov, resp. par pravnikov.
Firmy ako Lodsys NIE SU technologicke spolocnosti, ktore nieco aktivne vytvaraju. Nemaju jediny produkt na trhu, okrem registrovanych „patentov“.
Prakticky sa jedna o mafianskych vypalnikov v ramci patentoveho prava. Problem je, ze s tymito firmami nie je mozne ani bojovat tym, ze ich skutocna technologicka spolocnost zazaluje za pouzivanie svojich patentov a dojde k vymene patentov. Tie firmy nic nevyrabaju a nevyvijaju, teda ziadne patenty neporusuju. Nemaju realne produkty ani vyskum.
Ano, ako som napisal, skutocne sa jedna o vypalnikov, ktori si zalozili na tomto systeme velmi slusnu zivnost. Zaloby sa vzasade podavaju v Texase, ktory je az podozrivo tymto „firmam“ nakloneny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  27. 07. 2011 02:02

No mezery v tom máš evidentně Ty. V USA a Japonsku se udělují tzv. SW patenty, jsou to obvykle patenty na naprosto banální věci, na které přijde i retardovaný pětiletý dítě. Nikde jinde ve světě takové věci patentovat nelze.
Aby si na něco dostal patent, vůbec to nemusí fungovat. Není třeba aby si měl nějaký funkční prototyp. Pár vtipálků si třeba nechalo udělit patent na perpetum mobile.
Můžeš patentovat i to, co už se roky používá vůbec jsi to nevynalezl Ty. V podstatě cokoliv, co ti úředník v patentovym úřadě sežere. A pokud tomu nerozumí sežere všechno, případně ho může lehce finančně motivovat.
Až následně může někdo soudně Tvůj patent napdnout s tím, že se to užívalu už před jeho přihlášením a nechá patent zrušit. Ale taky může narazit na soudce blba a jenom vyhodíš prachy za právníky oknem ven a ještě budeš platit za zneužití patentu na kolo, světlo, tmu a Slunce, jako se to stalo třeba HTC.
Celej patentovej systém je špatně a ten v USA je úplně nejhorší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  27. 07. 2011 03:18

"Až následně může někdo soudně Tvůj patent napdnout s tím, že se to užívalu už před jeho přihlášením a nechá patent zrušit. Ale taky může narazit na soudce blba a jenom vyhodíš prachy za právníky oknem ven a ještě budeš platit za zneužití patentu na kolo, světlo, tmu a Slunce, jako se to stalo třeba HTC."
Ak narazas na Apple vs HTC tak vedz, ze patenty ktore boli porusene boli Applu udelene uz pred existenciou samotneho HTC. Ak dokazali veci uvedene v patentoch pouzivat uz vtedy tak gratulujem. Ak si to myslel tak, ze tie patenty pouzival niekto iny, nie HTC, tak prekvapivo sa nik nehlasil... cim to len bude...
Mimochodom budem prvy kto ti to povie, ale SILNE ti unika zmysel patentov ak si myslis, ze na ich udelenie potrebujes funkcny prototyp. Ale aspon ta tvoja prva veta "No mezery v tom máš evidentně Ty" vyznie o to vtipnejsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  27. 07. 2011 09:36

Ano máš pravdu, smysl patentů mi opravdu uniká. Technologickému rozvoji nepomáhají (ten naopak výrazně brzdí), fungujícímu konkurenčnímu trhu taky ne, zákazníkům ani omylem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nofu  |  27. 07. 2011 10:08

Ano, lze pouze konstatovat, ze smysl patentu vam skutecne unika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ooooooooo  |  27. 07. 2011 09:39

tak to pardon v patenetovem pravu mate mezery vy....V USA je princip jiný a proto patentoví trollove mají žně.pochopitelně pokud by bylo stejne v Burkina-Fasso efekt by nebyl stejný jaký to ma v ekonomice nejmocnějšího statu světa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RoPo  |  27. 07. 2011 09:53

Tak, tak... USA má patentové právo zcela jiné než je v Evropě či u nás v ČR.
Proto chtějí USA patentové právo změnit. Alespoň se tímto vyjádřením tlachají. Nikdo však neví kdy toto skutečně změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RoPo  |  26. 07. 2011 15:12

Ať z USA odejdou. A ať odejdou z USA i jiní vývojáři. Třeba až potom USA dojde, že s jejich patentovým právem není něco v pořádku. USA by mohlo zůstat samo "na elektronickém ostrově".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  26. 07. 2011 15:24

Problem je, ze na americkem AppStore by stale bylo dost jinych her od americkych firem, ale hromada evropskych firem by prisla o svuj nejvetsi trh.
Nezmenilo by se nic, jen by nejake dolary neputovaly pres ocean, coz by ve vysledku bylo jen plus pro Americany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopi  |  26. 07. 2011 19:20

Musela by to být samozřejmě hromadná akce. Pokud by odešla jen jedna firma a ostatní stáhly ocas, nemělo by to efekt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  27. 07. 2011 10:06

To jako ze by americane, kteri delaji aplikace, zacali hromadne zadat o evropske obcanstvi? nebo utekli do Mexika?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  27. 07. 2011 10:58

Jaké občanství sakra :D!? To by jim přece nijak nepomohlo. Ale joo mohli by sídlo firmy "přestěhovat" třeba do Kanady. Ale tak či tak by nemohli prodávat jejich produkty (závislé na některém z cizích nezaplacených patentů) v rámci USA pravděpodobně. Ale aspoň by svůj SW mohli prodávat jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  27. 07. 2011 11:03

to uzivatel_cz : no to jsi na omylu, protože nejen evropští vývojáři využívají cizích patentů. tzn. že americkým by nezbývalo nic jiného než zrušit prodej jejich SW v rámci USA nebo a pravděpodobněji i kdyby tak učinili dokonce i přestěhovat sídlo firmy do jiné země. Samozřejmě je tam i ta možnost platit za využívání konkrétních patetnů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  26. 07. 2011 15:03
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor