Anketa: displej navigací na výšku, nebo na šířku?

Diskuze čtenářů k článku

x12345678  |  26. 07. 2007 13:57

Můj názor: Je to úplně jedno.

Kromě pevné onboard navigace poslední dva roky používám skoro častěji PDA a když vyloučím přístroje s displejem 2,8" jako navigační nesmysl, měl jsem v péči jak 3,5" na výšku, tak současný 5" (4:3) na šířku. nevidím v tom podstatný rozdíl.

Spíš mi vadí nedotaženost otočení dospleje u IGO 2006MyWay plus, kdy HW je nastaven na ležato, iGo implicitně na výšku, v menu se přepne sice na šířku, ale v tom okamžiku pod sebou přepíná WM5 zase zpět na výšku, takže například SMS se přes navigaci zobrazují otočené o 90°.
TT6 tenhle neduh nemá a funguje korektně, t.j. nastavuje se sám podle nastavení PDA.

Můj problém se samozřejmě týká jen PDA navigace, u PNA se nevyskytuje. A pokud se dobře pamatuji, dříve to bylo opačně, staré Igo kopírovalo nastavení PDA a TT5 nikoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  26. 07. 2007 15:54

prikláňam sa sa k tomuto názoru. širší displej má význam snáď keď sa na "bočnej lište" zobrazujú podružné info ako piktogramová šípka následujúcej odbočky, čas príchodu, aktuálna rýchlosť ... ako napr u MIO 520 , vidieť do "diaľky alebo do šírky okolia" si myslím nieje až tak podstatné nakoľko navigácie navádzajú hlasom a pri 3D pohľade je to dosť dostatočné. "Aj tak sa mi nezdá prezeranie mapy navigátora počas jazdy" ... ja si myslím že širokoúhle navigácie je módnym hitom a je to ťah "marketingových mágov". Ovplyvnili to televízory kde pomer strán 16:9 je viacmenej štandard

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  27. 07. 2007 11:51

Já jsem hlasoval pro displej na výšku, protože ho tak prostě používám už léta, ale kdybych si kupoval navigaci, tak samozřejmě širokoúhlou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  29. 07. 2007 20:13

Jinak, když jsem se nad tím principielně zamyslel, tak je to nastavení asi docela jedno, protože displej na výšku nutí zpomalit a "čekat" na GPSku (na pootočení obrazu navigace "zpomalené za autem") za zatáčkou/odbočením, zatímco displej na šířku nutí zpomalit před odbočením, protože člověk nevidí tolik dopředu (na displeji navigace) a ve městě s mnoha ulicemi si nedokáže často až do poslední chvíle spočítat počet možných odboček před finálním odbočením (znáte to - třetí ulice vpravo) a porovnat tyto údaje s tím, co ve skutečnosti před sebou vidíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  05. 08. 2007 20:54

no hlavně u většiny navigací je stavová lišta při orientaci na výšku dole a při orientaci naležato na straně, takže je to nakonec jedno, pro mapu stejně zbude přibližně čtverec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor