Aplikaci Záchranka má v mobilu už přes sto tisíc lidí

Aplikace Záchranka, která nahrazuje vytáčení čísla 155, pomáhá zraněným od března letošního roku. Za necelé čtyři měsíce si aplikaci již nainstalovalo přes sto tisíc uživatelů, kteří se tak zaregistrovali do systému. Ke kontaktování záchranářů stačí jediný stisk obrazovky chytrého telefonu. Ten jim pak pošle přesnou polohu místa a spojí volajícího s operátorem.

„V krizové situaci, při dopravní nehodě či úrazu si řada volajících nedokáže vybavit přesnou polohu. Stisknutí tlačítka je pak nejjednodušším krokem,“ říká lékařka Jana Kubalová ze záchranné služby Jihomoravského kraje.

Z dat záchranářů vyplývá, že za tři měsíce vyráželi k více než šedesátce tísňových výzev, přijatých právě cestou mobilní aplikace. V mnoha případech aplikace výrazně usnadnila hledání pacienta a nejednou pomohla i s rychlým kontaktováním operátorů linky 155.

„Za první tři měsíce provozu jsme jen na našem dispečinku záchranné služby přijali několik tísňových výzev z mobilní aplikace Záchranka. Systém nám například výrazně usnadnil dohledání cyklisty, který nám po pádu na lesní komunikaci obtížně popisoval svoji polohu,“ upřesňuje vedoucí operačního střediska ZZS Libereckého kraje Petr Matějíčka.  

Diskuze (37) Další článek: Martin Hajek: Nokia 3310 a Ericsson T28s jako moderní smartphony [galerie]

Témata článku: , , , Lid, Dispečink, Sto, První pomoc, Mobil, Pře, Liberec, Tisíc, MOBI, Dohledání, Rychlý kontakt, Tis, Pacient, Zach