Apple pod novým šéfem poprvé zklamal [hospodářské výsledky]

Diskuze čtenářů k článku

Worky  |  20. 10. 2011 09:59

Asi dostanu sodu, ale přidám pár svých názorů:
1) Pořád slyším jak Android jede a poráží Apple, ale když se nad tím člověk zamyslí: kolik telefonů má Android a kolik iOS?
2) Shazuje se i iPhone4S, ale kdyby byl tak "zabitej", tak proč by se ho pordalo za víkend tolik? Proč by Apple přicházel s novým designem, když iP4 je konstrukčně nad věcí. Stačí to trochu popohnat uvnitř, což se povedlo.
3) Poslední: Jak může někoho zarážet hospodaření, když akcie jsou od prodeje iP4S nejvyšší za celé období?
Fakt mě některé články zarážejí. Nejsem nijak zkušený uživatel moderních technologií, ale tohle by mělo být zřejmé i laické veřejnosti. Pokud jsem někoho svojí rekcí naštval nekamenujte mě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poltr-  |  19. 10. 2011 20:29

No jo to je Honza Sedlák a ty jeho akciové kecy, to nemá moc vypovídající hodnotu, pro mě Apple pod novým šéfem vůbec nezklamal a je v pohodě, navíc je obdivuhodné že je neustále v růstu, a že zisk stoupnul jen o 7,02 % místo 7,22 % ? HAHAHA , jak tohle může někomu vadit, kdyby klesly hodnoty akcií o půlku tak by se pěkně posr. Akci = metla lidstva, akcionáři = mor lidstva; kazí charakter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1M$  |  19. 10. 2011 20:52

Jenže tyhle trendy v růstu se hodně sledují, pro tebe nic moc neznamenají ale pro opravdové investory kteří v tom mají opravdové $$$ to znamená hodně moc. Kde myslíš že by bez akcionářů akcií a akciových trhů dneska Apple asi byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  19. 10. 2011 18:25

Majitelé iPhonů mají pocit, že si s telefonem koupili i akcie Applu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
%  |  19. 10. 2011 20:10

LOL ! Taky mi to tak připadá, docela mají štěstí že akcie Apple opravdu nemají protože se to s cenou Apple rozjíždí z pěkného kopce, dneska zatím -5%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Korbac  |  19. 10. 2011 11:11

Soo big fail!!!
S Applem to jde těžce do kopru!!!!!!
Vrší jeden big fail za druhým!!!!
Nedokáže přijít s novým mobilem - uvede jako nový v podstatě dnes už předloňský model jako novinku.
Nejde se divit, že finanční výsledky hluboce zklamaly. Hluboký propad akcií na burze je toho logický důsledek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chytrak  |  19. 10. 2011 11:36

tvl big fail bylo tvoje narození...takový odborníky tu mame :D. Až uvidíš nadcházející kvartal po vydání ip 4s tak budeš čumět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Korbac  |  19. 10. 2011 11:38

Tímto se omlouvám co jsem napsal za hoovna v mém předchozím článku mám rozpolcenou osobnost a užívám prášky tak promiňte jsem debil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dresin  |  19. 10. 2011 12:20

Na to už má copyright Márvin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  19. 10. 2011 12:43

Tohle je, doufám, nějaká nepovedená ironie či vtip.
Apple představil nový mobil pouze ve strém designu. Máš mobil kvůli funkcím, či kvůli jeho módnímu obalu?
Finanční čísla ukazují, že cena akcií ode dne představení iPhonu 4s vzrostla o 50 $. A to není málo. V podstatě atakuje své rekordní maximum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Korbac  |  19. 10. 2011 12:58

Design a funkce jdou ruku v ruce. Jestliže firma tvrdí, že uvedla převratný mobil, ale obleče ho do kabátu s předloňskou fazónou, má někde problém. Je to totéž, jako když VW udělá na Passatu nová přední světla a tvrdí, že nové je celé auto.
iOS je v současné době služebně nejstarším systémem na trhu a výrazným způsobem začíná pokulhávat za modernějšími systémy jako je Android či Windows Mobile. Invence, kterou možná někdy v minulosti Apple měl, je definitivně pryč. Apple žije jen z podstaty. Je to vidět i na uvádění nedotažených a nefunkčních služeb jako je iCloud.
Aktuální cena akcií je jen spekulativní hodnota. Nic neodráží ani o kvalitě výrobku ani o zdraví firmy. Pamětníci, kteří nezapoměli na splasknutí .com bubliny mi dají za pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  19. 10. 2011 13:02

iPhone 4S je aktuálně nejrychlejším telefonem na trhu. Ná komplet nové střeva. Jen design, zůstal stejný a co jako? Copak "auto" jezdí na karoserii?
iOS je pořád špičkovým systémem, ne který se nedotáhl ani roztříštěný Android, ani stále polofunkční WP7.5.
Cena akcií je taková jaká je. Prakticky rekordní. žádné propady se nekonají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  19. 10. 2011 13:53

a čemu ti ten výkon je ? :D budeš na tom kdreslit v cadu ? výkon to má ale je ti to na nic když ho nemáš jak využít ? zprávu rychlejš nenapíšeš a volat to taky rychlejš nebude jenom takovej tahák pro lidi jako si ty :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  19. 10. 2011 14:03

Nepíšu o výkonu, mluvím o rychlosti. Dvě odlišné slova s odlišným významem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  19. 10. 2011 21:06

co to plácáš?posloucháš se?..už prvni verze byla podle vás špičková a rychlá a ted je zase rychlejší a rychlejší?..takže další verze se budou doslova předbíhat že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  19. 10. 2011 21:15

Dovedeš pochopit, že iPhone byl vždycky nejrychlejší telefon dostupný na trhu? A nestojíme na místě, zrychlujeme. Zatím jsme "neomezené rychlosti" nedosáhli, pořád je kam zrychlovat. Tož tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  19. 10. 2011 14:15

Zrovna u Applu prodává hlavně design. Funkce a výkon rozhodně ne, protože potom by prodej čtyřky musel bejt před uvedením 4S skoro nulovej. Takže nechat starý design, se může ukázat jako velká chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cfontaine  |  19. 10. 2011 16:00

když si chci přečíst zprávy, tak čtu ČTK, když se chci pobavit a zasmát se lidské hlouposti, tak si přečtu diskuze na mobilmanii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  19. 10. 2011 15:04

Ano, ale nezapomeň, že iPhone 4S je nejnovější z high-end telefonů na trhu. Porovnává se obvykle s půl roku starými modely Samsungu a HTC a rok starým OS (případně dva roky, pokud beru jako verzi 2.x). Dá se teda očekávat, že až se za cca měsíc nebo dva objeví Android 4 a nové telefony s ním, půjde kralování iPhone v rychlosti zase na hodně dlouhou dobu do háje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  19. 10. 2011 15:06

Vtipne, moj 2 roky stary 3GS ma mesiac stary OS*, esteze je ta fragmentacia Androidu iba mytus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  19. 10. 2011 16:54

A proč myslíš, že Android 4 nebude i na starší telefony, až bude? Jinak mezi verzemi iOS 4 a iOS 5 taky byl skoro rok a půl. Takže až do letošního října si používal rok a půl starý OS. No a co?
Prostě momentálně má Apple na jeden měsíc nejnovější OS a nejnovější HW. Za měsíc se to zase minimálně na rok otočí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vsechnovim  |  19. 10. 2011 15:38

Myslíš tedy ty nové telefony, které budou při stejné frekvenci 800 MHz rychlejší než iPhone 4S při zachování stejné výdrže na baterii jako má iPhone?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  19. 10. 2011 17:03

Proč ne, rychlost iP 4S byla demonstrovaná na jediné věci - rychlost JavaScriptu (potom ještě na výkonu 3D akcelerace, ale tam se vybraly pouze 2 testy 10, ve který měl zrovna navrch iP 4S). A v Androidu 4 by měl být nový Chrome prohlížeč, což je nejrychlejší prohlížeč na desktopu. Očekával bych, že bude hodně rychlý i na mobilu.
Dá se to očekávat i podle toho, že tablety s Androidem 3.x porážejí poměrně lehce i iPad 2 s nepodtaktovaným A5. Přitom v mobilech jsou stejné (a nepodtaktované!) chipy jako mají tyhle tablety. Takže se dá očekávat, že s Androidem 4 porazí i současné telefony v rychlostních testech iP 4S na hlavu.
Jak to bude se spotřebou se uvidí. Každopádně pokud nějaký procesor provede náročný výpočet za méně než polovinu čas, tak ve výsledku bude úspornější i kdy měl dvojnásobnou spotřebu. Na tohle spousta lidí zapomíná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vsechnovim  |  19. 10. 2011 17:40

Právě že nejen v JS. Četl jsem testy na Anandtechu a tam je iPhone 4S srovnatelný s Galaxy Tabem, který Má Android 3.x a rychlejší CPU.
Nižší takt ale optimalizovaný systém znamená právě výraznou úsporu baterie a dobrou výdrž. Když se podívám teď na výdrž iPhone 4(S), tak je to v pohodě dva - dva a půl dne při normálním používání. Pro ilustraci: včera jsem se díval na keynote Motoroly, kde přednášející říkal, že lidi chtějí telefon, co vydrží od rána do večera (přemýšlel jsem, jestli se smát nebo brečet). Stejně tak nejsou v diskusích výjimkou komentáře, kde se majitelé Galaxy S2 chlubí, jak je to super telefon, že jim vydrží celý den.
Pokud by mi telefon vydržel jeden den, tak s ním okamžitě fláknu o stěnu. A o to jde při té optimalizaci. Pokud se tam narve dvoujádro, jako je tomu v případě Galaxy S2, bude potřeba, aby systém (ICS) byl o hodně úspornější než dosavadní Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  20. 10. 2011 15:18

Já má Motorolu Defy, což je 1 GHz mobil stejně jako iPhone. Pokud budu surfovat hrát zlý ptáky nebo podobně vytěžovat telefon, vymlátím baterku za cca 8 hodin. Při normálním používání ale vydrží 2 dny (se všemi rádii zapnutými). To je skoro stejně jako iPhone (viz http://www.webcitation.org/5quBTT6io)....
Pokud se například podívám na specifikace telefonu, tak Galaxy S II má delší stand-by než iPhone. Samsung vydrží volat podle oficiálních informací 8,5 hodiny, iPhone 14. Ale zatímco u Samsungu recenzenti a uživatelé potvrzují, že opravdu 8 hodin vydrží, u iPhonu to je v reálu prý polovina.
Co jsem tím teda chtěl říct? Všechny současné high-end telefony vydrží cca 2 dny běžného používání. Zároveň je ale možné je vymlátit za míň než půl dne intenzivního používání. Platí to o všech telefonech s Androidem i o iPhone (iPhone se vymlátí za 6 hodin surfování). Takže pokud někdo přijde s výkonným telefonem, který vydrží na baterku den intenzivního používání, budu mu tleskat nad hlavou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Black Knight  |  22. 10. 2011 01:02

iOS je v současné době služebně nejstarším systémem na trhu
Vážně?
Symbian nebo Blackberry OS ti něco říká?
A mobilní windows není jen Windows Phone 7 (to je to co se pokouší soupeřit se Symbianem,Androidem a iOS),ale i další varianty, které se používaly ještě před Windows Phone 7 (tudíž i před iOS)
iOS rozhodně není nejstarším, alespoň co se týká sféry mobilních operačních systému, je naopak ten druhý nejmladší-tím prvním je asi Android

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pNo  |  19. 10. 2011 11:11

Ratingovné agentury jsou pouze další nástroje židů jak řídit tento ekonomický a finanční svět a je jich takový množství, že když jedna něco plácne, nemusí to reálně nic znamenat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aha  |  19. 10. 2011 10:51

Apple ovečky zase kdákají, jaký je pan Sedlák hlupák a oni ví všechno. Přečtěte si třeba článek na iHNed jako "Výsledky Applu zklamaly, lidé odkládali koupi iPhonů. Analytici se zmýlili o miliardu dolarů". Svět není černobílej jako vaše iZařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gg  |  19. 10. 2011 16:53

Ještě si zapomněl napsat nějakej cool název typu iŠrot a podobně :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cheer  |  19. 10. 2011 10:12

Nárůst prodejů, příjmu i zisku čtvrdletně i meziročně - tak to je fakt zklamání!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vsechnovim  |  19. 10. 2011 07:59

Dotaz na redaktory. Když jakožto high-profile analytik a firma plácnu, že za poslední Q očekávám od Google tržby 100 miliard. Novináři o tom začnou všude informovat, tudíž ovlivním očekávání trhů. Nakonec se zjistí, že ten odhad byl mimo, protože nebyl realistický, ale i přesto by tedy podle vás zklamal Google?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin The Prophet  |  19. 10. 2011 08:41

Neres ekonomicky cancy vychazejici z mobilmanie Rika se tomu SELL the news a ano analytik je jouda co si MYSLI ze firma proda tolik a tolik produktu a tyto informace siri dal, takze je to cucani z prstu, Navic v dnesni dobe maj na pohyb akcii vetsi vliv politici a tvurci trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  19. 10. 2011 14:01

Ale pokud se ten analytik výrazně sekne, tak už mu nikdo nikdy příště neuvěří a jako analytik skončil. Takže zase úplně cucat z prstu si ty čísla nemůže.
Problém je spíš v tom, že pokud přijde analytik a řekne, že Apple poroste jako nikdy, tak začnou všichni kupovat akcie Applu a jejich cena opravdu poroste. Ekonomický výsledky totiž mají tu vlastnost, že kopírujou očekávání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  19. 10. 2011 10:50

No, podle nějakého výzkumu analytické společnosti nepoznali 9 z 10 případů bankrot firmy ani den předem, takže slušní a inteligentní lidé jejich výhledům a ratingům už dávno nevěří ani zbla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  19. 10. 2011 10:51

NepoznalY samozřejmě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m.  |  19. 10. 2011 07:56

Foxconn je dodavatel soucastek? neni to jen montovna telefonu? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zog  |  19. 10. 2011 12:35

Nečteš nevíš.
Pozjisti si co Foxconn je pak mudruj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  19. 10. 2011 12:49

Foxconn prakticky dělá vše, od základní výroby součástek (známé jsou např. procesorové patice), tak po konečnou výrobu produktů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  19. 10. 2011 07:20

Do tech investicne/ekonomickych komentaru se fakt radeji nepoustejte - ne, opravdu to neni vase parketa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oh  |  19. 10. 2011 08:22

Nedalo mi to a podíval jsem se, kdo je autorem článku (představu jsem měl) a nebyl jsem zklamán, je to náš investiční guru pan Sedlák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2011 05:41

Nebylo by na škodu zmínit, že akcie sice klesly, ale na konci dne se zastavily na hodnotě opet vyšší, jak na začátku, tj 422.24 $ za akcii, nárust o 0.54%. Uvidíme, jak na tom budou dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopek  |  19. 10. 2011 07:35

V ramci " vyvazenosti" clanku je nutne obcas Apple trochu "sundat", jinymi slovy- firma je excelentne ziskova, iP4S prodavanejsi nez cela Motorola dohromady, ale drzitel SII a podobnych nesmyslu si taky potrebuje poho.it.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
choze  |  19. 10. 2011 07:38

naprostej souhlas:D...SGII honi*i :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  19. 10. 2011 08:01

Tady uz nejde o prodejnosti Motorola, LG, HTC proti Apple. Tady uz ty HW strevy nejde.
Tady uz primo jedna o souboj iOS a Android. Podobne jako drive souboj na dekstop OS.
Uvidime kdo bude vitez na pole mobilni OS.
Podle verejne obchodovatelne akcie se neda s urcit jestli je firma zdrava nebo ne. Navic ikdyby Apple bude pred bankrotem, tak ji ostatni firmy nenechaji padnout. Protoze jenom tu znacku Apple ma hodne velkou hodnotu. O osudu Apple bych se vubec nebal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2011 09:22

"Tady uz primo jedna o souboj iOS a Android."
Nene, je to souboj Iphone4/S vs. komplet android

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
choze  |  19. 10. 2011 09:37

jj maš pravdu ale abysme nijak androidákum nekřivdili tak to je Iphone 3gs,4,4s vs 354343 druhu mobilu s androidem :D:D:D:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuco  |  19. 10. 2011 10:23

Jaký souboj ? Android už dávno kraluje, nechápu co řešíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
choze  |  19. 10. 2011 10:47

kraluje a kde ? :D:D ..ty mě bavíš chlape...to že je narvanej v každym šmejdu, ledničce, kávovaru a sporáku, neznamená že kraluje :D..android je špatnej vtip...je to rychlokvaška sesmolena, kde je vše povolený aby si uživatele cejtili jak maj strašne užasnej funkční telefon....sra*ky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bkf.1  |  19. 10. 2011 11:03

Na to, ze je to podle tebe rychlokvaska ten Android ale funguje velice dobre Samozrejme kdyz prijde treba takove HTC nebo Samsung apod. a tento OS d*jebou kravinama, tak to je vec druha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
choze  |  19. 10. 2011 11:34

android je bastl. ( tečka ) :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bkf.1  |  19. 10. 2011 11:00

Presne tak. APPLE neustale vitezi, ale ANDROID uz vyhral... Doufam ze se Apple zase pomalu vrati hezky do svych "minoritnich prostoru" kam patri... Zas na druhou stranu neni spatne, kdyz tihle "minoritnici" obcas probudi ty "hlavno-proudaky", ALE necim SMYSLUPLNYM samozrejme (ja bych HODNE uvital, kdyby jeste na zaver sveho pusobeni v hlavnim proudu, Apple vypustil iPhone s displejem s rezistivne-kapacitni technologii, jak maji nektere tablety, at se co nejrychleji eliminuje dem*ntni napad do SmartPhone (pojmem SmartPhone myslim telefon, ktery se da opravdu oznacit jako chytry) cpat ciste kapacitni displej... diky tomu, jaky ma Apple vliv by se pak tahle technologie rozsirila velmi rychle a ja bych zase mohl pouzivat programy, ktere jsou chytre i ovladanim)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rk  |  19. 10. 2011 17:10

Dle meho nazoru iOS a Android nelze srovnavat. Google a Apple maji zcela jinou strategii. Android je na telefonech vsech cenovych kategorii, kdezto iOS jen na iPhonu (Apple je Apple ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  19. 10. 2011 09:42

Ještě bych připomněl, že při uvedení iPhonu 4S zde probíhaly články, jak Apple během pár hodin ztratil 15 mld $ apod. Akcie v tu dobu byly na 372 $. Teď jsou o 50 $ dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor