Apple Watch rozhýbou trh nositelností. Letos se prodá 46 mil. kusů

Apple Watch rozhýbou trh nositelností. Letos se prodá 46 mil. kusů

Chytré hodinky, náramky, čelenky, brýle, ale také oblečení vybavené nejrůznějšími senzory. Všechny tyto produkty spadají do kategorie nositelného příslušenství, kterou podle analytické společnosti IDC čeká významný růst v objemu prodeje. Do konce letošního roku se má prodat 45,7 milionu kusů nositelného příslušenství. Podle dlouhodobé prognózy počet distribuovaných kusů naroste až na 126 milionů v roce 2019.

Predikce vývoje prodejů nositelností podle kategorií 2015-2019 (data: IDC)

Kategorie příslušenství 2014 Distribuce [mil. ks] 2014 Tržní podíl 2015 Distribuce [mil. ks] (predikce) 2015 Tržní podíl (predikce) 2019 Distribuce [mil. ks] (predikce) 2019 Tržní podíl (predikce)
Na zápěstí 17,7 90.4% 40,7 89.2% 101,4 80.4%
Modulární 1,6 8.3% 2,6 5.7% 6,7 5.3%
Oblečení 0 0.1% 0,2 0.4% 5,6 4.5%
Brýle 0,1 0.3% 1 2.2% 4,5 3.5%
Na uši 0 0.0% 0,1 0.1% 0,6 0.5%
Ostatní 0,2 0.9% 1,1 2.4% 7,3 5.8%
Celkem 19,6 100.0% 45,7 100.0% 126,1 100.0%

Na trhu přitom převládnou zařízení s displejem, která jsou schopna pracovat s aplikacemi. Příkladem takových nositelností jsou typicky chytré hodinky. Analytici IDC predikují, že trh rozhýbou hlavně chytré hodinky Apple Watch. Až 80 % prodaného nositelného příslušenství se bude nosit na zápěstí (hodinky, náramky, fitness řemínky).

Naopak u chytrých brýlí, které má v nabídce například Google, Samsung, HTC, Epson nebo Sony, se výraznější růst neočekává. Do roku 2019 by měl jejich podíl na veškerém chytrém příslušenství činit pouze 3,5 %. Rychleji než brýle poroste kategorie chytrého oblečení a obuvi, jejíž podíl má během pěti let dosáhnout 4,5 %.

Určitě si přečtěte

Články odjinud