BES i pro ostatní, aneb z iPhonu a Androidu se stane BlackBerry

Diskuze čtenářů k článku

JohnyAsbest  |  04. 05. 2011 17:11

takže se konečně americké FBI, CIA apod. podařilo to, že stamiliony lidí budou pod dohledem............děkuji a nechci a nemám zájem. RIM už dlouho je vládní firmou, nyní k tomu přibude, pokud už tomu tak není Google s Androidem a Apple s iOSem. Opravdu nemám zájem , aby mne špehoval kdejaký .....................Lhát světu se může, ale jak dlouho ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 05. 2011 17:36

Ale ale....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Kučera  |  04. 05. 2011 17:47

Kdejaký Kanaďan
Vždyť to není ani US firma... (a už vůbec ne státní)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  04. 05. 2011 17:50

... říká na slovo vzatý odborník, který si nevšiml, že RIM je společnost KANADSKÁ a nikoliv americká :) Servery mají umístěné v Kanadě a ne v USA, vývoj probíhá pravděpodobně na různých místech světa ale R&D oddělení mají také v Kanadě....
Neumím si úplně představit, jak by zahraniční firmu mohla ovládat CIA nebo FBI apod..
Divím se, že používáš internet, copak FBI nekontroluje každý slovo co napíšeš? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 05. 2011 19:17

Že se veškerý pohyb dle Tvé IP adresy zaznamenává a pokud bude mít u nás někdo vyšší zájem, tak u ISP získá veškerý Tvůj pohyb po síti, to Ti nevadí? Skoro mi přijde lepší BB, kde mám jistotu, že se do mé mailové nebo BBM komunikace nikdo nedostane, protože je komunikace šifrovaná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  05. 05. 2011 09:06

Vy opravu VÍTE co a jak se přenáši mezi servery RIMu, BESy a handheldy? Nebo jen VĚŘÍTE RIMu? (nic ve zlém, je to celkem důveryhodná firma, ale udělejme si jasno v termínech)
Pokud je to opravdu tak strašně bezpečné, proč ty kličky RIMu okolo požadavků arabských států? Proč prostě nevydali zprávu v tom smyslu, že data přes ně jsou jen v zašifrované podobě a k plaintextu se nedostanou i kdyby tisíckrát chtěli?
Pokud nepoužijete nějaké end to end šifrováni jako PGP nebo S/MIME, stejně většina mailů putuje alespoň část své trasy přes nezabezpečené kanály - i BES řeší ochranu pouze části trasy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2011 14:30

Troufám si tvrdit, že opravdu VÍM jak přesně data mezi zařízeními BlackBerry putují a můžu Tě ujistit, že data nejdou ani metr nezabezpečená.
Při komunikaci mezi zařízeními se využívá až dvanácti různých šifrovacích klíčů, které se navzájem různě překrývají, takže nabourání do tohoto systému je skutečně prakticky nemožné. Klíče jsou navíc generovány náhodně, nejsou nikde ukládány a k datům nemá přístup ani samotný RIM. Jediný přenos, kde se používá několika statických klíčů je BlackBerry Messenger, protože tam je nutnost zabezpečit to, aby spolu mohla komunikovat všechna zařízení v celé síti BlackBerry (v rámci BIS a BES). V rámci BES to sice jde udělat taky pomocí náhodně generovaných klíčů, ale potom budou moci mezi sebou komunikovat pouze zařízení připojena k jednomu konkrétnímu BESu, nemohou však komunikovat s ostatními. Takže administrátoři BESu se musí rozhodnout - buď povolit komunikaci mezi všemi BB, nebo jen vnitropodniková komunikace.
Ptáš se proč kličky na blízkém východě a v Indii? Je to jednoduché - nemůžou jim prostě říct, že jim ten přístup nedají, protože to neumí. Vláda řekne - ok, tak to zablokujeme a nazdar. Ale to si RIM nemůže dovolit. Jenom v SAE je na půl milionu uživatelů BB a v dalších zemích je to podobné. Nemohou si dovolit ztratit takové množství uživatelů ze dne na den. Řešení, které jim RIM mohl nabídnout jsou speciální servery, přes které šifrovaná data přesměrují na hlavní servery. Vlády tak budou moci sledovat objem dat, které přes servery tečou - jejich obsah ale není možné sledovat. Zda vládám toto řešení k něčemu bude je asi jasné, ale je to to nejlepší, co RIM může nabídnout.
Nejvíc mě irituje fakt, že všichni řeší bezpečnost BlackBerry, které opravdu bezpečné je. Ale nikdo se nepozastaví nad sledováním polohy od iOS nebo nad hromadou virů pro Android. Každý pokročilý hacker se dokáže do datové komunikace těchto zařízení nabourat během několika chvil. Řešte radši tyto alarmující otázky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2011 22:44

Velmi úsměvný příspěvek. Běž si ukládat svou polohu z iPhonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnyAsbest  |  05. 05. 2011 07:39

Vidím, že VY VŠICHNI jste NAIVNÍMI HLUPÁKY, kteří si myslí, že svět je tak krásný, tak demokratický, tak svobodný, že vše je tak krásně namalováno............ Nic víc, nic míň, ale to je váš problém. Právě na takové NAIVY tyto firmy čekají, aby mohly zdůvodňovat ještě širší zákazy, příkazy, nařízení. Každému z vás by opravdový znalec technologií odpovídal úsměvem do ksichtu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2011 15:03

Mě osobně zase překvapuje podpora pro iOS a Android, ale nikoliv pro WP7. Samozřejmě, podíl WP7 je na světovém trhu vtipný, ale na pódiu si kluci z RIM nepozvali Jobse ani nikoho od Googlu, ale právě Ballmera.. uvidíme co kluci kují za pikle :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zpec  |  04. 05. 2011 16:39

Ballmer tam nebyl kvuli WM7, ale kvuli "Bingu", kterej se misto googlu zakousne do BB OS. A spoluprace MS a BB probiha take hlavne na urovni BES-MS Exchange... Podpora vyvoje BESu vzhledem k MS Exchange se vyrazne zlepsila a zrychlil se proces reseni jednotlivych problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Kučera  |  04. 05. 2011 17:01

Tak to vyplívá z otevřenosti WP7 platformy, ve stávajícím stavu je imho nemožné pro ní napsat 3rd party zabezpečení, jelikož aplikace nemohou manipulovat téměř s ničím. To co BES pro RIM dělá (a to co Ubitexx umí pro iPhone a WM6.x) je mimo jiné distribuce/zamykání/odstraňování aplikací, bezpečnostní audit, zálohování dat, vzdálené uzamčení zařízení, komplexní policy, vypínání částí HW (například fotoaparát). Jenže aplikace na WP7 dneska nemají k ničemu z toho přístup (a ani MS nástroje neumožňují management na takovéto úrovni). Takže zkrátka nemají moc co nabídnout. Na jednu stranu chápu snahu RIM vyjít vstříc požadavkům zákazníků, kteří chtějí používat iPhone a jiné (s/h)račky, jenže to co je opravdu živý jsou právě ty telefony (a kontrakty s operátory na prodej předražených služeb). Přijde mi to jako zajímaví úkrok…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zpec  |  04. 05. 2011 13:46

Tenhle server a Blackberry... Právě probíhá třetí největší konference na světě ohledně mobilních telefonů a ta úplně největší, kterou organizuje pouze jeden výrobce a tenhle server o ní nepíše vůbec nic. Je to ale dlouhodobý problém, že se články o BB na mobilmanii neobjevují a když už, tak jsou velmi tendenčně v negativním duchu (při nejlepším v neutrální rovině oznámení). Prosím o redakci, ať se nad tím aspoň na 2s zamyslí, děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 05. 2011 14:19

Bohužel, je to tak. Server crackberry.com, což je pro neznalé taková mobilmania.cz vyhrazená jen pro BlackBerry, v těchto dnech chrlí jednu novinku za druhou, komentuje vydané tiskové zprávy, dává na web videa, atd. A u nás nic, maximálně suchý článek, že bude nějaký nový telefon.
U nás se protežuje jen iPhone, protože je cool a in, pak Android a pak už spíše jen nemastné neslané zmínky. O BB se stále jen říká, že to je telefon určený pro korporátní svět, což už dávno není pravda, i když samozřejmě se RIM primárně zaměřuje na korporátní klientelu. Konkurence ho však donutila k tomu, aby se věnoval i nefiremní sféře a myslím, že kdo má BB telefon s BIS, si nemůže skoro stěžovat.
Občas slyším argumenty, že na BB je málo aplikací. Částečně je fakt, že hodně aplikací je určeno jen pro Státy, ale na druhou stranu to co potřebuji, tam najdu a to se myslím mohu nazvat pokročilým uživatelem. Kdo chce prdící klavír, pro toho BB není a nechť si koupí iPhone se stovkami tisíc aplikací

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lk  |  04. 05. 2011 14:24

Tak ejsem jeste nevidel u redaktori, ze by pouzivali BB mimo testovani Bohuzel, ale RIM pro rozsireni CZ trhu take nic neudela. Zadny marketing a to vubec zadny. Holt uziv. v CZ je pro RIM okrajovy zalezitost. Hlavne uroven tech obyc. uziv. je uplne jinde nez v zbytku EU.
P.S.: Dejte kazdy zednikovi a instalerovi BB zadrma.K cemu? Kdyz na to staci obycejny Nokia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 05. 2011 14:32

Tak zrovna řemeslníkovi by se mohlo BB docela hodit, protože by měl okamžitý přístup k mailům. Zkuste poslat mail řemeslníkovi, za jak dlouho Vám odpoví
K tomu marketingu. Možná mám teď výpadek, ale nějak si teď nedokáži vybavit, zda by ostatní výrobci dělali nějaký extra marketing. No, vlastně občas jsem možná viděl reklamu na Nokii. Asi to není tak masivní, abych to výrazně vnímal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lk  |  04. 05. 2011 21:05

Ja vim,ale bohuzel realita je takova."Na co?K cemu,vzdyt to nepotrebuju..." Holt uroven uplne OBYCEJNY CR uziv. je jeste jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolemjdoucí  |  04. 05. 2011 23:33

Naprostý souhlas. Kdo sem nahlédne, hned má pocit, že MM je placený plátek infantilních masovek...vlastně, kdo z distributorů nám pošle mobil, uděláme unboxing a napíšeme něco, co je jinde(sice anglicky..německy) už týden

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  05. 05. 2011 08:58

On už BiS konečně umí SSL a nepřenáší vše mezi BIS a mailboxem pomocí nezabezpečeného POPu? Když jsem před lety zjistil, jak to funguje a že to lidé z firmy používají, málem to se mnou švihlo.
A v čem by mělo být stahování mailu oklikou přes BIS lepší, než přímé stahování do telefonu? Možná kvůli převodu příloh, ale máme rok 2011 a i mobilní zařízení si s běžnými typy dokumentů poradí docela slušně i bez konverse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates  |  04. 05. 2011 16:15

Naštěstí máme server blackberryczech.cz :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 05. 2011 12:30

No, nevím, že by RIM nějak slábnul. Naopak docela roste. Ne možná takovým tempem jako Apple, ale jeho telefon je masovka. RIM jde s BlackBerry trochu jiným směrem, což je na druhou stranu dobře. Mně osobně se tento směr líbí a doufám, že když teď začal RIM něco pořádně dělat, že si to nepokazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2011 13:39

RIM vykazuje za poslední rok rekordní zisky a zaznamenává největší růst ve své historii. Také nevím kde Filip přišel na to, že ekonomické výsledky RIMu slábnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex430  |  04. 05. 2011 15:59

Souhlasím s tebou a pokud se nepletu tak RIM měl za minulý rok nárůst o 45%. Není to Android, ale i tak je to super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  04. 05. 2011 12:19

Aspon nekdo v oblasti mobilu chape trend a dokaze se podle toho rozhodnout, ikdyz to muze vypadat ze to jde proti firemnimu presvedceni. Drzim RIM palce a urcite se jim to povede.
Priklad zarputilosti je Nokia a jeji "dotykace" roku 2007 a taky Microsoft a jeho sedm let novej WM6. MS mel naslapnuto v roce 2000 s jeho WinCE a kam to dotah? Nikdo krome lulanu to nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor