Blaupunkt má opravdu reálné „Reality View“

Diskuze čtenářů k článku

Lakva  |  02. 09. 2008 18:29

Další reklamní umělecké dílo, které o funkci výrobku neříká vlastně nic...
Takovýhle video se dá udělat na počítači. Jedu ve správném pruhu a doprostřed fláknu šipku - na tom nic není.
Kdyby to bylo opravdu co k čemu, tak ukážou jak navigace zareaguje když řidič jede VE ŠPATNÉM pruhu a přístroj ho musí usměrňovat. Pak teprve se uvidí, jestli to k něčemu je.

Není nad recenze pana Lutonského, který se s každou navigací opravdu projede a ukáže nejen její přednosti, ale taky slabiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misch  |  03. 09. 2008 09:58

Navíc je docela škoda že ta promítnutá šipka je pořád na stejném místě. Čekal jsem že bude promítnutá tam kde je skutečně potřeba odbočit. Teď to na videu vypadalo jen jako klasická navigace s dynamicky se měnícím pozadím.

Tzn.: navigace ví jak daleko jsem od křižovatky, tak by 100 metrů od ní mohla šipku promítnout se správným zkosením jakoby dál ode mě, a když už křižovatkou skoro projíždím, tak by naopak měla být šipka spíš na spodním okraji displeje a neměla by zasahovat až za křižovatku. IMHO nic složitého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
saf42  |  03. 09. 2008 13:04

absolutny suhlas - na prvy pohlad to vyzera pekne, ale v skutocnosti je to IMHO len tazko pouzitelny polotovar.
neviem ako ostatni, ale pre mna je pri prejazde zlozitou dialnicnou krizovatkou alebo centrom neznameho mesta dolezite vidiet viac ako len najblizsi manever - siet aspon najblizsich uliciek s oznacenim jednosmeriek, druhy, pripadne aj treti prichadzajuci manever a pod. je to tak minimalne preto, ze mapove podklady nemusia byt uplne presne a to najma v komplikovanych sietach jednosmeriek, niekedy nestihnem alebo nedokazem odbocit, docasnym obmedzeniam, zapcham a pod. v takych pripadoch by sa viac ako dynamicke pozadie aktualnej ulice viac hodila fotografia nejakych orientacnych bodov.
toto cele moze sluzit ako rychle info premietane na predne sklo, ale musi k tomu byt aj schematicke zobrazenie mapy, trasy dalsich info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  02. 09. 2008 15:40

Pokud pana Lutonského zklamaly ostatní navigace, mě zklamala i tahle. Sama myšlenka prolínačky s vestavěnou kamerou je báječná i když blaupunkt není tím, kdo to vymyslel ani tím, kdo s tím přišel jako první. po zkušenostech s buildings reality view u konkurence tvrdím, že je to k ničemu a že schématické zobrazení trasy je pro orientaci nesrovnatelně lepší. A to ani nepochybují o možné chybě měřítka či nesprávné synchronizaci obrazu na displeji se skrytým vektorem.
Co ale považuji za úplnou hloupost je čtení značek. Možná v zemích, kde s nimi neplýtvají, tam by to mohlo fungovat. V českém značkovém marasmu, kdy při průjezdu městskou zástavbou je na jednom kilometru kolem 100 dopravních značek, z nichž některé si navzájem odporují se navigace zbláznísystémem error-škyt-error-reset dřív než řidič. A co konec platnosti na nejbližší křižovatce, který v některých státech je a v jiných není. A co je vlastně křižovatkou a co ne? Rozpozná to navigace, když i dnes si některé pletou silnice a polní cesty. Těžko. Jinak řečeno, i když se to jistě dá vypnout a navigovat "normálně", tuhle blaupunktí snahu považuji za zbytečný lunapark.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondřej  |  02. 09. 2008 16:11

myslím, že tady půjde hlavně o čtení značek omezujících rychlost. s křižovatkou rušící omezení se asi nic nenadělá, i když kdo ví, třeba bude navigace tak chytrá, že jí to dojde.
a vůči reality view bych tak skeptický nebyl, samozřejmě si taky kladu otázku, jak to bude fungovat ve tmě atp., ale věřím, že se s tím nějak poperou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
libor_m  |  02. 09. 2008 16:49

Nemá na tu kameru náhodou patent TomTom? Stejně nejreálnější navigací bude ta, která bude šipky promítat na čelní sklo vozidla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox50  |  02. 09. 2008 18:25

Pokud vím tak patent má TomTom, to bude nějaké mimosoudní vyrovnáníčko .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HoJo  |  02. 09. 2008 18:36

Promítání údajů na sklo nebo nějaký jiný systém zobrazení na skle bych taky viděl jako nejlepší řešení. Proč duplicitně zobrazovat realitu, když stačí do reality dodat potřebné údaje. Ale jinak mi stačí schématické zobrazení skutečnosti. Spíš než vymýšlet "blbiny" by se měli víc zaměřit na kvalitu map a navigačních aplikací (zlepšovat algoritmus výpočtu trasy atp.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  02. 09. 2008 19:12

ted sem to trosku nestih, ale navigace uz jen z mapoveho podkladu vi kde je krizovatka, tutiz neni problem nastavit ze na konci krizovatky se ma hodit normalni rychlost. a osobne teda nevim ze v nekterych zemich todle neplati, ale co je za problem mit databazi zemi, kde todle proste neplati. jako sr, ale tady nekdo hodne prestrelil:) a s tema 100 znackama si me taky velmi pobavil, to ze nekde jdou znacky 70, 50, 30 to je aby si nekteri uvedomili ze maj opravdu zpomalit a rychlostne odporujici znacky sem teda v zivote nevidel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  02. 09. 2008 22:46

Zdá se, že žuíješ naopačné straně Zeměkoule a ne v ČR, která je značkami totálně zaneřáděná.

Nedávno jsem počítal svislé značky na trase z Modřan přes Novodvorskou kolem Thomayerovy nemocnice na Kačerov. Vzdálenost 5000m, počet svislých dopravních značek neuvěřitelný: 509 !!! Tedy v průměru více než 100 na kilometr.

A pokud se nesetkáváš s protichůdnými značkami, tak asi nejezdíš po ČR. Občas jsou dokonce k vidění takové rarity, jako značka omezující rychlost 5 metrů před křižovatkou, která ji ruší, dvě značky téhož druhu s různou hodnotou na jednom sloupku, značky z nichž nejde rozlišit, jestli jde o omezení rychlosti nebo hmotnosti, zákaz odbočení a příkaz k odbočení v témže směru a další. Zřídka ale přesto se dokonce dá vidět i hlavní silnice a dej přednost před jednou a tou samou křižovatkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PedroKV  |  04. 09. 2008 21:07

třeba v Bílině, vjezd od Mostu, tam je kousek od sebe značka začátku obce a sedmdesátka, už nevím, v jaké pořadí, ale podle mě zbytečně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír Štádler  |  16. 09. 2008 15:56

Pomalu se toho děsím a těším se na den, až přestanu navigace prodávat. Z pohledu prodejce to vidím asi takto: Marže dopředu zlikvidovany e-shopy, které z principu věci nikdy nic neřeší. Za to mnoho nových příležitostí k reklamacím. Za 10 let praxe už slyším - je bezvadné ALE....zlobí čtení značek=vysvětlování zákazníkovi,že musí být světlo, tma. Co tu udělá se značkou s jinými čísly? Například zákazu vjezdu nad 10 T? Jak to bude fungovat v noci? No abych nešel jen po kameře. Budoucí prodjeci budou také ke stávajícím MP3,video, obrázům, nekompatibilním bluetooth, řešit další vymožensoti typu. mně se to nechytá na Internet, nepředává obrázek na displej..... I kdyby to stálo 15 000, - 19% DPH = cca 12 000při dnešních maržích okolo 5% = 600Kč výdělku na kuse doporučuji, kupujte u konkurence, nejlépe ve stodole. Tam vyreklamujete i neschopnost přístroj zapnout! Za tohle mně to fakt už nestojí. Navigace má být spolehlivá a navigovat. Čím více vymožeností a hloupostí, tím větší paleta problémů.Především pro zákazníka......za mých mladých let se říkalo - hodinky s vodotryskem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  02. 09. 2008 15:38

..., ale sem zvedavej, jak to bude fungovat v realu. Jinak jsme zase o kus dal, a to je dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondřej  |  02. 09. 2008 15:38

vypadá to fakt dobře. chtěl jsem kupoval navi vdo dayton s dvb-t, ale ještě si počkám, sice to bude zpočátku asi hodně drahý, ale časem ty ceny spadnou a do tý doby nějak vydržím s tomtomem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garry  |  03. 09. 2008 01:15

Zůstaň u TT, všechny přenosný Blaupunkty, co jsem dosud viděl by tě v reálu hluboce zklamaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor