Bude mít Nokia N87 kapacitní displej a 12 Mpx?

Diskuze čtenářů k článku

MASH  |  13. 01. 2010 23:46

Dotykovy display mi moc neimponuje - navic Symbian pro dotykace si myslim se moc nepovedl.
Ja bych rád přivítal příjem DVB-T, podporu dualsim a kvalitní display s dobrým rozlišením :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deno  |  17. 01. 2010 16:33

no ja mam N86 8MP uz asi 4 mesiace, skusal som vela krat fotit, a mozem povedat cez den fotku ked dam pc, a dam fotky z dakeho digitalu , tak urcite sa to neda poznat rozdiel, teda profik by vedel, ale amater nemoze vidiet rozdiel kvality medzi digitalom a napr n86 8mp, cez den su to velmi pekne fotky. Zoom digital a opticky samzrejme nemozeme porovnavat, tam rozdiel je. V noci moja n86 ka samozrejme uz nerobi take dobre foto ako digital, co je sposobene z casti aj optikou ale aj bleskom, ale rozhodne n86 ma urcite o kus lepsie foto v zlych podmienkach ako napr n95 , ten som mal predtym. Blesk je uz ovela lepsi , silenjsi, aj ked stale este nieco tomu chyba. Pokial bude v n87 xenon podporovany s dvoma diodami , tak by ten blesk uz mohol byt na urovni digitalov, a potom uz sa mozu zacat porovnavat aj foto po tme, aj ked jasne ze este sa nevyrovna digitalom. Mal som nokie 7610 1mp, n80 3mp, n95 5mp, n95 8gb, teraz n86 8mp, kto tu pise ze stale su fotky na mobiloch to iste na grcanie, je blazon a daky zastanca digitalov lebo si asi daky kupil :), ja som videl postupne ako sa fotky zlepsuju, kazdym mobilom to bolo o cosi lepsie, najvacsi rozdiel som zaznamenal teraz z n95 na n86 , hlavne fotky vzlych svetelnych podmienkach boli o poznanie lepsie.
Ak bude pravda to co sa pise o n87, mna hlavne zaujala xenon blesk a diody , tak po tme by to mohla by pecka , megapixele su tam neni vobec dolezite, kludne mohlo byt aj 8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deno  |  17. 01. 2010 16:35

ak niekto chce vidiet foto , po tme, ze su naozaj celkom slusne, mozem ich sem hodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deno  |  17. 01. 2010 16:50

tu dam foto : http://img693.imageshack.us/gal.php...

foto boli robene za uplnej tmy , pri prvej tma bola akurat telka pustena, inak tma ze by si na meter nevidel. a tam v potravinach je svetlo o jednej ziarovkej, , a tam kde je sedenie, to bola zase takmer tma. Foto su neni ako z digitalov, to mi je jasne, ale rozhodne o kus lepsie ako napr na 3mp mobiloch,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
racoonek  |  13. 01. 2010 14:12

Nechci zde dělat reklamu na "konkurenční" stránky, ale co se N87 týče display nebude 3,9", ale pouze 3,7" a přední kamera bude opět pouze VGA. Internetem koluje druhá verze dokumentu - takzvaná N87v2, vzhledem k tomu, že pochází ze stejného zdroje jako ta, která je uvedena zde na mobilmanii je podle mého názoru tato druhá verze relevantnější. Více je uvedeno na na této stránce http://www.symbian-nokia.cz/nokia-n87-dotykovka-s-12-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martas  |  13. 01. 2010 16:43

tak symbian mobily pouzivam od pocatku naposledy e71 spickovy mobil ted mam hd2 a urcite bych hned nezavrhoval ani jeden system kazdy ma neco do sebe sybian je dost za ty roky vyladeny windowsy v mobilu jdou zase vice prizpusobit ale maji daleko vic konfliktu mezi aplikacema vse je stejne mezi klavesnici a telefonem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ehm  |  13. 01. 2010 10:50

No pokud by tam opravdu byl 12 Mpx foťák a 32GB paměť, tak to bude v podání Nokie stát tak 25 - 30.000,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yago  |  13. 01. 2010 10:38

Konečně něco pořádného?Snad po propadáku N96,N97 se zvednou a N87 bude opravdu TOP!Pokud opět nepřijde Samsung s novým modelem jako byl i8910 HD který N97 převácoval uplně ve všem... Jen škoda že Česká podpora samsungu je tristní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uyg  |  13. 01. 2010 13:03

hehehe ted sem vyprskl smíchy prej samsung..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
icerock  |  13. 01. 2010 13:45

nevím, proč prskáš smíchy nad samsungem. bud jsi ho nikdy neměl, nebo jsi měl šmejd.
kdybys vyprskl nad tím předraženým plastovým krámem (nokia) tak bych se ani nedivil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fanda  |  14. 01. 2010 12:18

Samsungy mají většinou festovnější konstrukci, ale to je tak asi všechno. Výdrž, nekompatibilita aplikací, atd, atd.. Samsung nikdy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2010 10:24

Zase klasický Nokia macek, pokud by to mělo možnost dokoupit baterii s větší kapacitou (jako tuším měla N95) tak bych musel mít fakt obrovský kapsy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Louis  |  13. 01. 2010 21:49

Jo tipoval bych šířku okolo 18mm. takže prostě pořádná cihla, s kterou když dáš na stolek s jednou nohou, tak se ti stolek převáží. a v hodně kavárnách mají tyto stolky hezkej mobil-tenkej mobil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  13. 01. 2010 08:46

No to je pěkná blbost. Už i výrobci foťáků začínají přicházet na to, že bezhlavé zvyšování rozlišení je nesmysl. Myslím, že místo 12MB by více než bohatě stačilo 5MPx, ale současně poloviční spotřeba, OLED display a mechanicky kvalitní provedení. Takhle to zase bude telefon pro puberťáky a podobné jedince pro které více=lépe.
I nejkvalitnější foťák v mobilu se nikdy nevyrovná normálnímu digitálu, zejména kvůli objektivu - zmenšování je vždy na úkor kvality. Foťák v mobilu je použitelný většinou pro momentky, MMS, v lepším případě kopie dokumentů a na to mi bohatě stačí 3MPx s autofocusem. Pokud chci kvalitní fotografii, vezmu si na to digitál. Sebelepší foťák v mobilu bude vždy jen více či méně nekvalitní náhražka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  13. 01. 2010 09:01

megapixely maji za ukol nahradit opticky zoom. Je to dobre na vyrezy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  13. 01. 2010 09:31

Tak to je dost špatná náhrada. Vem si 4px kompakt, max zoom a vyfoť, pak vem 12Mpx mobil, vyfoť, ořež na stejnou velikost a porovnej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  14. 01. 2010 20:17

Ludia kedy z toho vyrastiete - porovnat kompakt s mobilom - ved to je chore ... nikto netvrdi, ze vyrez je lepsi ako opticky zoom, ale porovnavajme v ramci moznosti ... nie digizoom s optickym ... ano cim viac MPx, tym kvalitnejsi vyrez a to je len a len dobre ... ale to vidia len skusenejsi, ostatni vidia mnoho MPx a tym padom aj vacsiu kvalitu ... a o to vyrobcom ide ... ty na ich mieste by si robil to iste ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  13. 01. 2010 09:28

Megapixely jsou jedna věc, komprimace do jpg věc další - pokud má fotka u N86 8MP v nejlepší "kvalitě" cca 1 MB, čeho se dočkáme u N87? Podle mě nokia razí strategii "Přidat megapixely aby se to dobře prodávalo a čím víc vestavěné paměti, tím víc budeme fotky komprimovat"
BTW. na momentky při dobrém světle mi N86 stačí (výstup na 10x15 je koukatelný), kompakt jsem posunul dětem; když vím, že budu fotit, sahám po zrcadlovce; důležité pro mě je, že nemusím na momentky tahat foťák, protože mobil mám u sebe vždycky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  13. 01. 2010 09:33

Ona tu strategii razit musí, protože ji razí i ostatní výrobci a prostě by byla "out", kdyby neměla 12Mpx fotomobil či dokonce líp. Přitom člověku stačily starý dobrý 3Mpx od SE, který fotily nádherně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  13. 01. 2010 09:53

Ona Nokia už je docela dlouho out, vždyť "vlajková" loď N97 je předraženej, nepoužitelnej šunt, kždý WM zařízení o poloviční ceně umí to co ona... Ale to je dané omezeními Symbianu, s tím nikdo nic nenadělá, nemluvě o tom, že Nokia kvalitní firmware do mobilů nikdy neuměla a vše se ladilo za pochodu několik let....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  13. 01. 2010 10:30

Znám člověka, co na něm udělá všechno. U PC neseděl víc jak rok a to co ty zvládneš a něm on udělá na e71 a kolikrát líp. Včetně administrace, na webovky dokázal namontovat Word-pressovej redakční systém, i grafiku dokáže upravovat... Je to silně o zvyku. Naopak, jde na něm vše. To, že nemá vše v základu, ale musíš si vybírat a doinstalovávat. Pokud vám říká něco nick "prokop", jakože by sakra měl, když se bavíme o Symbianu, tak tohle nemůžete vypustit z pusy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zekon  |  13. 01. 2010 12:41

Dovolim si trosku nesouhlasit. Mam jak N97 tak HTC HD2 a tak muzu porovnavat. Cena je stejna i kdyz HD2ka je o neco drazsi (16GB karta cca 1.600 a stale jeste 16GB chybi). Co se fotek tyce, je HD2ka skoro nepouzitelna. Zato N97 dokaze udelat vazne moc pekne fotky (na fotopapir).
Aplilace jsou srovnatelne a ovladani (dotykem) zvlada N97 lepe.
V cem ale vede HD2ka je navigace. Fix je do 5s. A to ani neni potreba AGPS.
R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZD3ND4  |  13. 01. 2010 10:28

Přesně taky mám N86 8MP a jsem s ní a s jejími fotkami dostatečně spokojenej ,ale pokud chci super fotky šáhnu taky po zrcadlovce. vzhledem k tomu že má N86 8MP širokoúhlý objektiv skleněnou optiku, mechanickou závěrku a Carl Zeiss Tessar 2.4-4.8/4.6 objektiv a 2 led diody třetí generace které mají větší svítivost než xenon a méně žerou baterii tak si myslím že tímto telefonem se smazal rozdíl mezi kompakty a mobilem ( jediná nevýhoda optický zoom )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radza  |  13. 01. 2010 19:43

Dual LED u N86 má lepší svítivost než Xenon??
Mám N82 s Xenonem a Dual diodový bles u N86 není rozhodně lepší, než Xenon u N82.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  16. 01. 2010 02:50

Jenom dvě věci:
1) LED diody na N86 rozhodně nejsou lepší, než xenon na N82 (tím ale neříkám, že bleskají nějak špatně). Výhoda je snad jen u videa.
2) Co naplat, že má N86 o malinko lepší optiku, když kvalita fotek je pak zabitá nepochopitelně "extrémní" JPEG komprimací!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  14. 01. 2010 20:44

si zabil :D vacsiu blbost si napisat nemohol ... vlastne nie jednu, ale rovno dve :D tie dve LEDky by museli mat sakra vykon, aby sa vyrovnali xenonovej vybojke ... a ze "smazal rozdil mezi kompakty a mobilem" - to sa NIKDY nestane a dovod - OPTIKA A MALY CIP ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzaaaaaa  |  13. 01. 2010 15:22

No já mam nokii n86 8MP a kdyz fotim treba monitor nebo tak (jakoze plochu toho) tak ta fotka ma kolem 3,5 mb;) jinak ty ostatní maj 1 - 1,5..on je hlavni problem, ze kdyby ty fotky meli treba 5mb tak by se to hrozne dlouho nacitalu a sekalo, si zkus nahrat album fotek treba ze zrcadlovky a uvidis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harazim  |  13. 01. 2010 10:19

"Pokud chci kvalitní fotografii, vezmu si na to digitál." Já bych si vzal zrcadlovku a potom bych teprve mluvil o kvalitě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  13. 01. 2010 10:48

Podívejte se na fotky z některejch digitálů (třeba série Oly mju), a zjistíte, že fotky při plnym rozlišení nejsou žádná sláva. Mezi high-end mobilem a slušným kompaktem už je rozdíl minimální, především v objektivu, kde 3x opti zoom je u digitálu standard, u mobilu naprostá vzácnost. Stejnou politiku jako mobily táhnou i výrobci kompaktů. A teď pod slovem kompakt myslím takový ty malý lesklý krabičky v celokovovym těle. Třeba Panasonic FZ-28 je taky kompakt, ale s pořádnym teletem Leica, je potřeba fotit na manuální nastavení, ale stojí to za to. Hele, 12mpx je zbytečnost nejen v mobilu, ale i u tuny kompaktů. Vyšší rozlišení se dává čistě kvůli digitálnímu "zoomu", což zoom vůbec není. A sejří se pořád na ty mrnavý čipy. Na dovolenky a rodiný fotky vám lepší mobil s přehledem stačí. Z N73 jsem dělal fotky i 10x15 a po srovnání barev v PC to na tištěným papíře nebylo poznat. Co má kompakt fakt jedinýho navíc je silnější blesk. Kolikrát stojí taky několik tisíc, a nezavoláš si z něj
FOtka z mju 5000
http://www.fotoradce.cz/soubory/clanky/25/P209001... ...
PRodává se za 3,7 - 6k. No nekupte to
DSLR je řešení, ale ne pro každýho. Fotit s ním čistě na automatiku je nesmysl a zklamání, manuálu je potřeba se chvilku věnovat, i když složitý to není. Nicméně pokud není focení vaše priorita č. 1, těžko s sebou budete tahat takovou cihlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  14. 01. 2010 14:07

zrkadlovka nie je digital?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TA  |  14. 01. 2010 16:57

a prečo by musela byť? ( Kinofilmové zrkadlovky ešte nevymreli. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  14. 01. 2010 17:47

MMX: Možná kdybys ze sebe neustále nedělal vola a přečetl si to pořádně, tak na konci mluvim i o DSLR, a hádej, co to první "D" ve zkratce asi může znamenat. Jinak mobily jsem srovnával výhradně s kapesními kompakty, dokonce jsem měl tu slušnost oddělit třeba právě ten FZ-28, což je taky kompakt, ale jaksi trošku jiný kategorie. Navíc mi snad nechceš tvrdit, že ženská bude cpát do kabelky takovou kravku, či že se s tim bude každej druhej tatík tahat po pláži u moře, aby si vyfotil tu svoji ratolest ve vodě. Většina rozumně uvažujících lidí si nekoupí hned DSLR proto, aby ji vytáhla 2x do roka na narozeniny. Není to dlouho, co jsem si sám koupil D60 a je to silně návyková věc, ano, nicméně ji s sebou netahám všude. Že máš svoji pošahanout představu teleobjektiv = nástavec na pindíka a ničím jiným než zrcadlem se fotit nedá je jedna věc. Prodeje jsou potom druhá strana karty. DSLR není pro každýho, ne každej chce fotit to, co chceš fotit ty a má takový nároky. Kompakty jsou foťáky pro masy a v poslední době jsou na tom tak mizerně, že valná většina je na úrovni lepších mobilů. Najdou se i výjimky, ale není jich moc. Jinak jak zmínil TA nade mnou, i SLR se stále prodávají. Nevim, proč je pro tebe tak těžký pochopit, že většina lidí chce zapnout foťák, zmáčknout spoušť a mít fotku vhodnou pro umístění na monitor nebo tisk v rozumný velikosti, aby se vešel do alba. Na co z těhle 2 věcí lepší mobil nestačí mi řekni, to mě fakt zajímá?. Tím spíš, že většina lidí chce mít co nejmenší hloubku ostrosti, ideálně ostrý všechno, a to právě mobily tak krásně uměj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Demonicus  |  13. 01. 2010 08:39

Zdá se mi to, nebo připomíná vzhledově HTC HD 2? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tic.file  |  13. 01. 2010 21:24

Nevím,
ale předek jsme mi zdá inspirací od korejců...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomik89  |  13. 01. 2010 08:15

Wau, hodne dobry mobil s 12mpx fotakem! To zas bude nekdo frajer:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  13. 01. 2010 08:25

Frajer a boreček... nagelovanej :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  13. 01. 2010 08:34

jestli to bude se Symbianem , tak to bude zase k ničemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  13. 01. 2010 09:39

Ještě jednou si rejpni. Symbian je výborný OS, pokud mu rozumíš. Jinak k tomu přístroji si myslím, že tam bude už Maemo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mulo  |  13. 01. 2010 14:29

Maemo tam nebude urcite lebo N900 sa le zacina poriadne predavat , malo by tam byt Symbian2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  15. 01. 2010 05:41

Chtěl jste napsat "nebude", ne? Pak by to dávalo smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor