České iGo Amigo naživo, na videu

Diskuze čtenářů k článku

Josef  |  19. 04. 2009 19:09

Po 3 letech používání navigací, kdy jsem na iGO (tehdy verzi6) přešel z TomToma právě pro "jednoduchost" TomToma = nemožnost zvolit si průjezdní body a další parametry trasy považuji zrušení zadávání průjezdních bodů trasy za velký krok zpět. Uvědomuji si však, že převážné většině lidí postačuje navigace jednoduchá - zvolím bod cestu z A do B a o víc nestarám, i když mě trasa povede zbytečně delší trasou a bude mi vnucovat svoji trasu, aniž bych ji jakkoliv mohl ovlivnit. Myslím si, že je to snaha získat tyto zákazníky, kteří považují za iGO za "komplikované". Jěště že se najdou nadšenci, kteří tuto nedokonalost odstraní (skíny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  06. 05. 2011 13:02

Průjezdní body jsou to nejdůležitější co řidič nákladního automobilu potřebuje.Spočítejte si kolik je řidičů TIR a kolik by to bylo přístrojů.A ruku na srdce už vás navigačka taky zatáhla na cestu kterou se nedalo projet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pip  |  16. 04. 2009 10:40

S tou ne-qwerty klavesnici je to docela sranda. Na tom bych tedy psat opravdu neumel.
Urcite to pujde nejakym doplnkem zmenit, ale daji se vubec nejake doplny nahravat? Jestli to nema zamcenou pamet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BLooDiK  |  16. 04. 2009 09:45

Vsichni se tu ohani prujezdnimi body, ale myslim si, ze 95% lidi, a to i zdejsich pisatelu, je nikdy nepouzilo, nebo maximalne jednou a jeden. Mozna by to stalo za malou klikaci anketku tady na strankach. Stacilo by Nikdy jsem nepouzil, Jednou(parkrat) jsem pouzil, Pouzivam bezne. Vysledek by pravdepodobne z vetsiny pisatelu zde v diskusi udelal jen obycejne rypaly, ze ... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  16. 04. 2009 10:19

Ja jsem nedavno Igo 8 teprve poridil a potreboval jsem pouzit prujezdni bod. Jenze manual zustal na PC a z vlastniho menu jsem to nepochopil, takze jsem proste nejdrive zadal prujezdni bod a po jeho dosazeni jsem teprve zadal cil. Myslim ze stejne budou postupovat uzivatele Amiga.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  16. 04. 2009 10:31

Postup u IGO8 je přesně opačný. Zadáte "Cíl" a potom dle libosti "Průjezdní body".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 04. 2009 10:19

Anketu udělám.

Dlouho jsem sám přemýšlel, jak jsou pro mě osobně průjezdní body důležité, a nakonec se to rozhodl napsat jako výtku. Uvědomil jsem si, že je docela používám, i když mi většinou stačí pouze jeden. Typická situace je, že mám naplánovanou trasu a vidím, že:

- potřebuji benzín
- chci nakoupit
- mám hlad

U takových kratších zastávek rád najdu bod (při jízdě, i když se to nemá) a chci ho vložit do trasy, aby potom rovnou mohl pokračovat dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomyy  |  17. 04. 2009 21:57

No, myslím, že touhy typu mám hlad nebo potřebuju benzín, se dají "obejít" POI, nebo jak Amigo reaguje, když dáte navigovat na POI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  16. 04. 2009 10:51

Tak to já se oháněti budu Asi patřím mezi těch 5% (neplést si se 4% ) Pokud děda Šourek jezdí z bodu A do bodu B, tak průjezdní body nepotřebuje a možná nepotřebuje ani navi. Ale pokud děda Šourek jezdí pravidelně za nákupy, příbuznými, na chalupu, děvčaty ... tak má buď uloženou pravidelnou trasu a jedním ťuknutím si ji navolí nebo využije právě "Průjezdní body". Používám jak IGO8.3 tak IGO 8.4 a Amigo je lepší v rychlosti startu,kontextově jednoduchém a také rychlém ovládání. Amigo si jistě najde cestu k hodně uživatelům, kteří potřebují to co je hlavním účelem navigací, rychle a jednoduše navigovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romstar  |  16. 04. 2009 20:44

Zdravím, pro mě jsou body důležité. Například cesta do Chorvatska přes Maďarsko se bez nich neobejde, jelikož vede těsně podél hranic a gps mermo moci chce přes Rakousko. Je velice příjemné si moci naplánovat trasu a vědět, že pojedu tudy a ne jinudy.
Zkrátka zadám cíl v Chorvatsku a průj. bod Csorna E65, Szombathely E65 a Lendava 109 a jedu. Pokud bych zadal jen Szombathely tak to veme přes Rakousko. Pokud nezadám Lendava tak to veme přes Letenye a tama to nemám rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Janků  |  16. 04. 2009 22:13

Podle mne je toto popis vycházející z praxe.Mám naprosto stejné praktické zkušenosti.Z HK do Bratislavy mě navigace povede přes Vysočinu na D1, kde si prověřím, zda auto drží pohromadě. Raději jedu na Svitavy a z Brna po dálnici. Právě pomocí průjezdního bodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BLooDiK  |  17. 04. 2009 09:27

A k cemu tedy pouzivate navigaci (presneji tedy funkci navigovat v navigacnim pristroji), kdyz stejne jedete tudy, kudy to znate a chcete ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  17. 04. 2009 10:25

Aby mne vedla po trase, kterou si upřesním (např. nechci přes komunikace kde jsou tradičně kolony), nebo např. aby mne provedla městy která neznám. To že to vy (obecně ne zrovna na předchozí příspěvek) nevyužíváte ještě neznamená že ta fce nemá smysl.
Jiné využití průjezdních bodů:
Cestou na dovolenou potřebuji něco na druhém konci města odevzdat. Zadám průjezdní bod a nemusím řešit, vím kdy na dovolenou přijedu i se zastávkou.
Rodinný výlet (třeba po vlastech Českých). Zadám si že chci vidět tenhle hrad, tohle město, tuhle zříceninu a tenhle pivovar mi někdo doporučil na jídlo. Budete se divit, ale je fajn vědět kolik cesta dohromady bude trvat, když připočtu odhad délky trvání zastávek vím cca v kolik budu zpět na večeři.
Jasně dá se to dělat i plánováním postupně a psát si stranou údaje, ale tohle je prostě pohodlnější.

Tím ovšem nechci říct že výrobce neví co dělá, pro ty co tohle chtějí je iGO8, popř. možnost využívat různé skiny.

Zopakuji spíš svůj dřívější dotaz: Co udělá Amigo když dám uprostřed naplánované cesty vyhledat benzíku po cestě? Naviguje jen k ní, nebo ji stčí do trasy jako "pseudoprůjezd"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sokoleek  |  20. 04. 2009 23:00

A v Amigu je možné uložit trasu typu Start - Cíl na později? To by mi stačilo. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pejsek2  |  17. 04. 2009 20:59

Při geocachingu si nedovedu představit, že bych plánoval trasu jinak než s průjezdními body. To se prostě bez nich nedá. Vklidu naplánju trasu start cíl a přidávám průjezdy, kde sou zastávky na "keškování". Zadávat pokaždé nové souřadnice do dalšího cíle by byla dost velká zdržovačka. A kamkoliv jedu podle navigace, tam lovím kešky, tudíž využitelnost průjezdních bodů je u mě 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audis  |  16. 04. 2009 08:27

vim, ze amigo neni naslednik 8ky. ale pristroj za 5000kc pro obcasne uzivatele bez prujezdu? mne to pripada moc drahe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ELKO.CZ  |  16. 04. 2009 09:20

Je to asi jen otázka polemiky, zda jsou v reále ty průjezdní body toliko potřebnější než kvalitní mapy, kvalitní routing či ergonomičnost ovládání.
Osobně jezdím s navigací hodně, ale průjezdní body a ani itinerar jsem nikdy nepouzil. Nez funkci prijezdnich bodo (nakonec k cemu) spise uvitam funkci kdy se ukaze vice naplanovanych tras na obrazovce v jednom bode, to je daleko uzitecnejsi nebot ne vzdy algoritmus dokaze myslet jako uzivatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 04. 2009 09:34

Doporučená cena základního modelu s 3,5" displejem je 3 850 Kč, u širokoúhlého, který testuji, to je 4 360 Kč. Navíc cena se neurčuje podle počtu funkcí, zvlášť pokud jsou jen softwarové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Olšok ELKO  |  16. 04. 2009 08:03

Pan Lutonský to tady v jednom komentáři napsal přesně. Absence prújezdních bodů není chyba programátorů, ale výsledek průzkumů, které dokazují, že "jednoduchý" uživatel (pro kterého je Amigo navržen) průjezdní body nikdy nepoužije a byla by to funkce, ktérá by v Amigu byla prostě navíc. Absolvoval jsem s Amigem cestu do Skotska a musím říci, že mi tento software naprosto vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audis  |  16. 04. 2009 00:28

komu se museli vývojáři igo upsat, aby nezačlenili více průjezdních bodů a qwerty klávesnici, když to mají hotové(naprogramované) v igo8. ach jo. no nic, igo8 stále vede a pokrok se dal o krok zpět. zkoušet to ani nebudu. přehlednost budiš fajn, ale výše uvedené věci jsou podle mě základ u každé navigace vyjma max absolutně nejlevnějších modelů a trhu. spokojený uživatel igo 8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 04. 2009 00:46

Bez více bodů bych se nakonec asi i obešel, stačil by jeden. Jinak ale výrobce nové Amigo opravdu neprezentuje jako funkčního následníka iGo 8. Je to aplikace pro jiné uživatele, z osmičky na něj asi nikdo nepřejde, nemá důvod.

Myslím si, že nezařazení průjezdních bodů nevzniklo tak, že si někdo v Nav'n'Go bez větších průzkumů řekl, že to tam nedáme. Tohle muselo vzejít z různých analýz, kdy se zjistilo, že uživatelé, na které je Amigo cíleno, průjezdní body nepoužívají.

Pokrokem je v tomto případě maximální zjednodušení. Z obchodního hlediska to může být celkem významná inovace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  16. 04. 2009 05:40

Je otázkou času než se objeví Amigo skin pro IGO8 a všichni budou spokojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vovi  |  16. 04. 2009 07:11

A dokonce i naopak - už se objevil skin pro AMIGO, který ty průjezdní body umí (Dimka)
A pro fanoušky iGo8 - je k dispozici scheme s barevným laděním AMIGO.

Podle mého se dá očekávat, že v brzké době se objeví řada skinů, které AMIGO mírně rozšíří o ty chybějící věci, ale zbytečně je nepřeplácají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ELKO.CZ  |  16. 04. 2009 07:49

Ano, taky se nam zdalo, ze prujezdni body jsou zasadni nedostatek, ovsem pak se ukazalo, ze to je nazor jenom spise "technicky" nez prakticky. Kdyz jsme se vsichni zamysleli jak casto pouzivame prujezdni body, tak jsme zjistili ze nikdo. Je to tedy asi stejne jako s toliko pozadovanyma ceskyma manualama k jakemukoliv zarizeni, vsichni ho urputne vyzaduji aby ho pak vubec necetli...
Verim vsak ze se tu objevi i prispevky uzivatelu, kteri si bez prujezdnich bodu nedokazi predstavit funkcnost navigace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audis  |  16. 04. 2009 00:17

marku, sleduji navigovat.cz nějaký rok a nezdá se mi, že byste mnohokrát popisovat stále stejný igo8. mnohokrát jste odkázal na jiný teest nebo jste vlastní igo8 srhnul do jednoho odstavce, a to mi (bohužel k mému vlastnímu ne-potěšení pro rýpaly) připadá zcela dostačující a OK. fandím vám a mnoho úspěchů. nějaký test Mio by nebyl? snáší se na něj kritika a objektivní informace chybí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 04. 2009 00:24

IGo 8 bylo opravdu jen párkrát, tam už jsem se včas zařekl. Nekonečně se psalo hlavně o první verzi.

Další test Mio bude, až se začnou prodávat navigace s novým softwarem Spirit. O současné aplikaci jsem celkem podrobně napsal loni tuším v květnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor