Český Telecom sníží počet zaměstnanců o 1800

Diskuze čtenářů k článku

JaF  |  26. 08. 2003 07:48

hm. koho tak asi vykopnou? asi tak 50% customer care bych rekl. Tech uz je ted tak malo, ze uz to nikdo nepozna.... vzdyt je to jedno jestli cekat na lince podpory 15 minut nebo pul hodinu. Pak asi taky ADSL techniky - stejne to porad nefunguje....... tak kolik zamestnancu jeste zbyva? hm....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iXka  |  26. 08. 2003 22:02

Vyhodí techniky (tzn.výkonné složky) a nabubřelá administrativa (po centralizaci totálně neschopná !) a takzvaně "výkonní" např. ředitelé si MAXIMÁLNĚ  vymění sesle a případně změní název odboru či oddělení..  

...no pozitivní na tom je, že ty x-násobky platu jako odstupné budou z těch nejnižších platů, co u ČTc jsou... ...a pak že jsou ve vedení hlupáci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
@ndre  |  25. 08. 2003 22:55

no jestli kazdej z tech odchazijicich zamestnancu bude vyuzivat vsechny moznosti charitativniho programu pro odchazejici zamestnance, ktere CT nabizi, tak budou vydaje vyssi nez kdyby je tam nechali zamestnany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
horpe  |  26. 08. 2003 07:09

Ale Telecomu vubec nejde o to, kolik to bude stat bankovek, jde jim pouze o cisla, se kterymi se mohou chlubit vsude mozne :  pocet tel.pripojek / pocet zamestnancu. A to, ze zakaznik ( pardon, u CTc vzdy jen ucastnik ) ma prisernou kvalitu jak sluzeb, tak zakaznicke podpory, to uz je nezajima. Proc take, kdyz maji ve skutecnosti stale monopol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiLiON  |  26. 08. 2003 09:57

kdyz s nimi mate takovej problem tak proc neprejdete ke konkurenci? nase firma presla na GTS a na hlasovem a internetovem provozu pri stejne kvalite usetrime temer 1/3 nakladu. telecom je diky sve slozite vnitrni strukture dosti drahej a propusteni techto zbytecnych zamestnancu vidim jako krok k lepsimu (samozrejme za predpokladu ze telecom propusti ty "spravne" lidi kteri toho moc neudelaji).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krax  |  25. 08. 2003 22:48

Snizeni poctu zamestnancu pri zachovani efektivity? Teda ja nevim, ale z toho mi vychazi, ze vykon telekomu zaroven s odchazejicimi zamestnanci bude klesat... Tato legracni zprava pochazi primo z Telekomu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  28. 08. 2003 02:14

No mě to zas tak moc legrační nepřipadá - s odlivem zákazníků k alternativním operátorům, k mobilním operátorům a k provozovatelům pevných internetových připojení se mi zdá logické, že podíl ČTc na trhu klesá a zřejmě ještě klesat bude a s tím je zřejmě spojen i pokles výkonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda7650  |  25. 08. 2003 22:14

Ono je to tak krasne napsany ze by jsi clovek myslel, ze jim vlastne pomahaji....

Daji jim penize , prispevek na nove vzdelani, konzultaci s psychologem.....

 

ten telecom je tak hodnej ze ty lidi vyhazuje..... je mi z toho na bliti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  28. 08. 2003 02:47

Není to nic radostného, ale v kapitalismu už to tak bohužel chodí, že když se ukáže, že zaměstnanců z nějakého důvodu začíná být nadbytek, tak se propustí. Jen si tak zkouším shrnout, jaké možnosti v takovém případě firma má:

1. udělat to, co udělal ČTc - nadbytečné zaměstnance propustí, snaží se jim aspoň nějak málo ten odchod ulehčit, a zveřejní to - pak sklidí reakce jako je ta Vaše

2. zaměstnance propustit, ale moc o tom nikde nemluvit - pak se dočká reakcí jako že to udělal tajně, aby se o tom nevědělo, bůhví co za tím všechno je, kdoví jestli zaměstnancům vůbec vyplatil zákonné odstupné, atd.

3. zaměstnance nadále nějak zaměstnávat - pak se ozvou kritici, že jsou to socialistické praktiky - umělé udržování zaměstnanosti, na které doplatí zákazníci, protože musí v ceně služeb zaplatit i nadbytečné zaměstnance.

Pak je tu ještě varianta - najít pro zaměstnance, kteří se stávají nadbytečnými, nějaké nové pracovní uplatnění. To by asi byl hezký konec pohádky, ale bohužel v době 10%-ní nezaměstnanosti se nová pracovní uplatnění dost těžko vymýšlejí.

A Vy byste to ve své firmě řešil jak? Máte nějaký lepší recept? Zkuste ho Telecomu nabídnout.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda7650  |  31. 08. 2003 20:50

Tezko rici,ale vim jak je tomu cloveku, ktereho vubec propoustej. Otec me pritelkyne je 5 let pred duchodem. propustily ho a hledej si novou praci.... nikde ho nechtej a tak mu nezbyva nic jineho,nez si vzit misto v hypermarketu delat skladnika. a co by jste rekl jemu co ma delat???? a myslite ze bude mit penize do duchodu nejake super???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Svoboda  |  25. 08. 2003 21:46

Z materiálů společnosti získají zaměstnanci informace o svých právech, tipy a návody, jak nalézt nové zaměstnání a důležité kontakty.

No, jestli tyto materiály vypadají podobně jako ty, které Telecom dělá pro zákazníky, tak to teda zaměstnance dost lituju. Teď jsem převáděl telefonní stanici, tak vím, o čem mluvím. Oproti Eurotelu (nebo jiným mobilním operátorům) je to neuvěřitelný krok směrem dolů! A paradoxní je, že Eurotel má více zákazníků a JEN pětinu zaměstanců!

Pánbůch s námi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef  |  26. 08. 2003 09:52

to nemuzes srovnavat, eurotel ma jen mobilni sit kdezto Telecom poskytuje sirokou skalu hlasovych, datovych a internetovych sluzeb. navic fyzicke vedeni ma vetsi naroky na udrzbu nez sit "vzduchova" tvorena jen z nekolika bodu...  :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  26. 08. 2003 11:56

Nevím kolik služeb Telecom momentálně nabízí (už jsem ho před rokem zrušil), ale jak jsem viděl v grafu, poslední dobou je drží nad vodou už jen předražený internet. Hlasové služby jim už dávno vyfoukli mobilní operátoři, protože dokážou konkurovat (v jistých případech) i cenou, což je nevídané a jako přidaná hodnota je navíc mobilita. A to propouštění je k smíchu jako celý Telecom. Propustí 1800 zaměstnanců, ale zaplatí jim tolik, jako by je tam ještě rok zaměstnávali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiLiON  |  26. 08. 2003 12:10

myslel jsem WholeSale sluzby, sluzby pro maly zakazniky logicky nepocitam...

jinak smesny to neni, radsi jim jednorazove zaplatit tech par mesicu nez je "zivit" s minimalnim prinosem pro celou firmu jeste par let...  nemysli si ze tech max. 10 mesicnich platu dostane kazdej.. prumer bude tak 3-4 platy, vic jen vyjimecne... ale navenek to prece musi vypadat hezky, ovsem to maximum urcite dostane tak 1% z tech vsech propoustenych..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  26. 08. 2003 12:26

Aha, tak Telecom je lukrativní už jen pro firemní zákazníky. Tak to jim přeju.  Jen nevím, jestli to bude stačit. Až přibude víc alternativních připojení k internetu (kabel, Wi-Fi atd.), odpadne i poslední důvod, proč si držet telefon doma (jako u mě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor