ČTÚ snížil propojovací poplatky pro volání na mobily

Diskuze čtenářů k článku

 |  04. 04. 2005 19:07

jednoduché, ČTÚ prostě musí dodržovat zákon a tedy stanovovat propojovací poplatky s ohledem na reportované náklady na propojení plus přiměřený zisk a změní-li se reportované náklady, změní se i propojovací poplatky. Takže nespílejte ČTÚ, spílejte operátorům. Těm (alespoň těm dvoum velkým) vysoké propojovačky vyhovují. Samozřejmě to jsou MAXIMÁLNÍ ceny, takže když by operátoři chtěli, mohou se propojovat třeba za korunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaxx  |  04. 04. 2005 22:52

Je treba dodat, ze i kdyby byly propojovaci poplatky za 1Kc tak si operatori dozajista nahrabou... je to nechutne, samozrejme clovek ma moznost volby ale pri takto omezenem trznim prostredi a existenci pouhych trech operatoru se moc delat neda snad VoIP s tim vsim pohne, uz brzy. Podobn nehorazne ceny jsou u SMS, Oskar je dokaze ve vlastni siti udelat za 0.25Kc a urcite jeste "vari", takze uz cena 1Kc je opravdu nehorazna, nemluv o dalsich opech co maji ceny vyse... opet velmi nechutne, diky expertum za emaily a ICQ, kde cena za data plcena opum odpovida, uz aby takove aplikace byly standardne v telefonech a mohl je pouzivat kazdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  05. 04. 2005 12:58

Ve spicce nikoliv - a cena je i regulacni - kapacitu mobilni site nelze zvysovat do nekonecna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F430  |  05. 04. 2005 03:27

Noname, přečti si so jsem napsal Jaxxovi, ať to nemusím psát dvakrát (kopírovat). Jen stručně propojovací poplatek vyhovuje Oskarovi, u Jaxxe jsem to popsal dost podrobně. Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  05. 04. 2005 06:19

Paradoxně Oskar byl jediný MO, který usiloval o snížení propojovacích poplatků. Že by byl sám proti sobě?

Někde v těch tvrzeních o "výhodnosti" propoj. poplatků pro Oskara bude díra...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  05. 04. 2005 10:27

No jo to maš pravdu, ale bylo to hlavně díky jeho pozdnímu příchodu na trh, a hlavně díky "výherním tafům" na kterých prodělával a i standartní tarify moc ziskové nebyli.Ono u Dohody je volná minuta za 1,80 bez DPH a prop. poplatek byl tuším cca 6,50.kapku problém na tom vydělat.Pokud by se propojovací polatek nesnížil, tak by asi Oskar zkrachoval a pokud ne , tak by se rozhodně nerozvíjel tempem , které nám předvedl.Dnes už to vyhovuje všem.Zásadní snižování prop.poplatku, by akorát snižílo ceny  a z toho  vyplívá že i zisk z provolané minuty.( myšleno všeobecně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  05. 04. 2005 11:04

Tvoje čeština je docela dobrý zážitek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  06. 04. 2005 03:01

Obávám se, že je to ptákovina, viz reakci Sashy, který má podle mého názoru pravdu. Lze k tomu dojít i třeba takto: předpokládejme v síti A zákazníka X a v síti B zákazníka Y. Pan X a pan Y si občas volají. Kdo volá častěji? Dovedete říci, zda volá častěji pan X panu Y nebo pan Y panu X? Záleží to na tom, kdo z nich je ve větší síti? Zřejmě ne. Volají si vzájemně průměrně stejně často. Proto síť A obdrží od sítě B díky hovorům pana X s panem Y stejnou sumu propojovacích poplatků jako síť B od sítě A.

No a stejná úvaha platí pro jakoukoliv dvojici zákazníků  X a Y. Takže jak už říkal Sasha, nula od nuly pojde.

Netvrdím, že tomu ve skutečnosti není jinak. Ale pak to není způsobeno počtem zákazníků jednotlivých sítí, ale spíše jejich strukturou - třeba ve větší síti jsou spíše firmy a v menší spíše soukromé osoby a třeba více volají soukromé osoby do firem než firmy soukromým osobám, ale možná je to právě naopak, to já nevím. Jen tvrdím, že samotný počet zákazníků jednotlivých sítí na to vliv nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  04. 04. 2005 16:46

no opravdu zajimave proc to CTU reguluje zrovna takto. Od ceho to zavisi a pod? Zna nekdo podrobnosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HollyG  |  04. 04. 2005 18:07

To me docela taky, 3Kc mi prijde az nechutne moc, tolik je to realne nemuze nikdy stat. Nebo ano? Kdo vi at odpovi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  04. 04. 2005 20:04

Teoreticky by se daly optimální ceny vypočítat. K tomu stačí znát z výroční zprávy čistý zisk operátora po zdanění a (tady bude asi problém) jeho marži. Nedávno jsem byl kontaktován z centrály nejmenovaného operátora. hovor se trochu rozproudil a dotyčná osoba se velice divila mé informaci, že u Baťů si nechávali z čistého zisku jen 5% a všechno další investovali, zatímco ostatní podnikatelé si nechávali 65 – 75%.
Vzhledem k tomu, že telekomunikace jsou velice lukrativním podnikáním, považuji 5% i zde za přiměřený zisk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  05. 04. 2005 10:18

V telekominikacich plati, ze pokud nejde o extremni pripady (firma krachuje nebo se dumpingove uvadi na trh), tak marze cini cca 25 % az 50 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  05. 04. 2005 12:30

Při zahajování činnosti je potřeba hodně peněz, protože zatím nic není vybudováno. Po jisté době činnosti se firmě vrátí vložené prostředky. Čistý zisk se zvýší o část hrubého zisku původně vyčleňovanou na anulování vstupních nákladů. O tuto část lze snížit ceny zákazníkům.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  21. 04. 2005 09:16

no to je dost vela. Napr. IT krami v republice maji marzi v drtive vetsine do 10% na zbozi. Preziju jedine pokud maji silnu pridanu hodnotu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Makumba (novy)  |  04. 04. 2005 16:00

No teda nic moc, ale když už se to nehýbe rychle, tak aspoň že pomalu (lepší vrabec v hrsti, než holub...,že)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaxx  |  04. 04. 2005 15:56

Jak ta cena muze byt tak vysoko, kdyz operatori ve svych sitich uctuji vlastnim zakaznikum mnohdy 1Kc i mene? Zae nejakym podvodem vysponovana cena, ktera brani radikalnimu zlevneni volani... soucasne ceny jsou dle meho nazoru naprosto prepalene a neodpovidajici... ale to je jen muj nazor, kdyz mi prijde naprosto neprimerene platit 3 a vice korun za minutu hovoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Makumba (novy)  |  04. 04. 2005 16:12

Po bližším prozkoumání byste zjistil, že ceny a'la 1,- Kč jsou vždy do vlastní sítě toho kterého operátora...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  04. 04. 2005 16:36

No však právě, vždyť to píše, vlastním zákazníkům, tj. do vlastní sítě. Od toho se odvíjí náklady na propojení hovoru. Přestože 1 Kč včetně DPH bude asi dumping (pod náklady), jsou skutečné náklady bližší spíš této ceně než třem korunám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Makumba (novy)  |  04. 04. 2005 17:15

PROPOJOVACÍ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Makumba (novy)  |  04. 04. 2005 17:15

PROPOJOVACÍ poplatky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Makumba (novy)  |  04. 04. 2005 17:18

Omlouvám se, chyba v Matrixu  (to nahoře)...
Propojovací poplatky se platí pouze v případě, že propojujete 2 MT v různých sítích, ne 2MT ve stejné síti. To jsou pak "spojovací" poplatky a ty jsou samozřejmě minimální. Prakticky pokrývají technické zajištění hovoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  05. 04. 2005 02:43

Asi proto měl loni Eurotel víkendový tarif (Special GO) do vlastní a ČTc sítě 1 Kč/min... včetně DPH. ...
(propojovací poplatek do pevné sítě řádu desetihaléřů)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F430  |  05. 04. 2005 03:23

Lojzo, třeba TM má volání na pevnou taky za 1 Kč (1,19 Kč) s příplatkem pevná plus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  05. 04. 2005 06:15

Jenomže z Twist Standard karty to stojí do pevné nejmíň 7 Kč kdykoliv. A to už je zlodějna.
Z GO Quatro tři padesát. Taky zlodějna.
Oskarta - přes 7 Kč za minutu. Taky zlodějna.

Naši telefonní operátoři = zloději.
ČTÚ a stát je jejich ochránce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  05. 04. 2005 13:05

Je to zcela v souladu s jejich zamery - cilem mobilnich operatoru je aby pevne site co nejvic zanikly !!! a tak si zaplat pokutu za to ze si toho komu volas nepresvedcil, aby se rovnez stal zakaznikem jeho site a on tak ziskal dalsiho zakznika !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  05. 04. 2005 08:57

Další, kdo jim skočil na špek. Když je tam nějaký paušál, tak nikdy nedosáhneš na cenu 1 Kč. Navíc to je až po provolání volných minut a s šíleným účtováním 120+60, takže cena 1 Kč je jen vějička pro ty, co nepřemýšlejí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F430  |  06. 04. 2005 03:57

Nebojte se, já umím počítat docela dobře, je tam samozřejmě příplatek k paušálu (tuším 60 Kč), tudíž i kdyby člověk volal na pevnou třeba 1000 minut, tak by ho to stálo 1060 = 1,06 Kč/minuta. Ale já pouze reagoval na předchozí příspěvek a myslel sem to tak, že při vyšším počtu provolaných minut na pevnou se to vyplatí. Jistě pokud někdo provolá 5 minut, tak by se mu sakra prodražily. Jo taky bych řek, že je to docela klamavá reklama - jako kdyby mě někdo dal 500000 Kč a já mu za to půjčil telefon a že může volat po ČR celý měsíc zdarma v rámci toho paušálu (půl mega).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 04. 2005 21:36

2Radim: A proč si myslíš ( pokud jsem to blbě nepochopil) že 1 kč je dumping.Náklady na spojení budou tak 20-30 hal a ve vlastní síti, to bude ještě méně.Propojovací poplatek bych stanovil 1 kč  a  to by jste viděli ten cvrkot.Osobně si myslím, že vysoký propojovací poplatek( v sočasnosti) vyhovuje všem třem opům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaxx  |  04. 04. 2005 22:47

1Kc za minutu nebude zadny dumping, kazda vetsi firma takove ceny ma na vsechny hovory mezi svymi telefony, a i hovory na dalsi telefony ve vlastni siti jsou za podobne ceny. To by asi opi krachli Spis v tom bude nejaka "svinarna" Jinak ta vyse urcite vyhovuje jenom velkym operatorum, myslim ze Oskar by urcite hned zlevnil kdyby tyto ceny klesly urcite je to uplacene a tvrde "nalobovane" ( kdyby to od te koruny byl kousek tak nereknu, ale trojnasobek? To sorry (

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  05. 04. 2005 02:46

Oskar? Sotva!

Propojovací poplatek do pevné sítě je (mimo špičku) pár desetníků. Kolik si účtuje Oskar (T-mobile, Eurotel...)? 7 Kč/min? 10?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F430  |  05. 04. 2005 03:15

Nechci Vás nějak urazit Jaxxi, ale na propojovacích poplatcích nejvíce vydělává nejmenší operátor (tedy ten co má nejméně zákazníků), tudíž v ČR je to OM (VF). Dost jsem o tom četl a to ne v blesku a bavil jsem se o tom s jedním vysoce postaveným úředníkem právě u OM. Stačí jen umět trochu počítat a dojdete k tomu taky. Čím více má operátor zákazníků, tím více zákazníků volá do cizí sítě a tím víc také cizí síti zaplatí. A čím méně má operátor zákazníků, tím méně jich volá do cizí sítě a tím míň cizí síti zaplatí. Takže poměr ET:TM je zhruba 1:1 tak co ET dá TM to dá zas TM dá ET, tak tam se propojovací poplatky vyrovnají. Naproti tomu poměr ET:OM je 2:1 a TM:OM také 2:1, to znamená, že ET dá OM třeba 10 miliard a OM dá ET jenom 5 miliard, to samé je u TM. Takže ve finále na tom vydělává OM. A ET s TM ho těžce dotují (respektive jejich zákazníci). Proto má ET a TM relativně drahé volání do cizích sítí a do svých volají levněji. A také se podívejte kolik loni operátoři vydělali - myslím poměr tržba:zisk. Ano nejvíce vydělal OM, proč asi? Proto co jsem napsal. A propojovací poplatek se do ceny hovoru moc nepromítne, když by jste zaplatil z ET do TM 1 Kč za minutu, tak třeba ET za Vás dá TM 3 Kč, ale někdo jiný provolá u TM do ET taky minutu za 1 Kč a tak zas TM zaplatí ET 3 Kč. Tudíž 3 Kč se vynulují a oba operátoři ještě korunu vydělali. Takže i kdyby byl propojovací poplatek 100 Kč tak se to na ceně za volání neprojeví. Tedy až na toho OM, tam je problém, ale ten bude mít pravděpodobně za chvíli stejně zákazníků, takže ho přestanou ET a TM dotovat. Proto také, když OM vznikl, tak si volali mezi ET a TM levněji a naprosto nechápu, jak za to mohli dostat flastr, protože jednoznačně měli vyšší náklady na volání do OM a mají je dodnes. Poplatek se snižuje pravděpodobně jen proto, že OM roste. A ten kdo dotuje OM jsou zákazníci ET a TM. Naštěstí nemám ani jednoho z našich Tří "SUPER" operátorů a mám klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasha  |  05. 04. 2005 06:17

Tak si predstav situaci operator A 100 zakazniku, operator B 10 zakazniku. Budem,e uvazovat, ze vsichni volaji stejne, bez ohledu na to, u ktereho operatora je volany ucastnik.
Jeden ze zakazniku operatora A vola 99 zakaznikum operatora A a 10 operatora B: Propojovaci poplatky na jedneho ucastnika operatora A jsou 10 jednotek. Ucastniku je 100, celkem tedy 1000 jednotek.

Jeden ze zakazniku operatora B vola 100 zakaznikum operatora A a 9 operatora B: Propojovaci poplatky na jedneho ucastnika operatora B jsou 100 jednotek. Ucastniku je 10, celkem tedy 1000 jednotek.

Nula od nuly pojde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  05. 04. 2005 11:12

Ano. Presne takhle to je. Ovsem s tim, ze zakaznici obou operatoru ten propojovaci poplatek zaplati ackoliv operatori si ho mezi sebou v podstate neplati. To je podle me duvod tech vysokych propojovacich poplatku. Operatory to v podstate nic nestoji ale maji zaminku to nauctovat zakaznikum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  05. 04. 2005 06:21

Paradoxně Oskar byl jediný MO, který usiloval o snížení propojovacích poplatků. Že by byl sám proti sobě?

Někde v těch tvrzeních o "výhodnosti" propoj. poplatků pro Oskara bude díra...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  05. 04. 2005 08:28

Obávám se, že je to právě naopak. Podle mých informací má TM docela slušné zisky z propojovacích poplatků, to znamená, že se do jeho sítě volá více než z ní. Zákazník ET má šanci zhruba 2:3, že se dovolá do vlastní sítě. Zákazník Oskara má šanci zhruba 1:4,5, že se dovolá do vlastní sítě. Zákazník Oskara se „trefí“ do vlastní sítě v 1 hovoru z pěti, zákazník ET ve 2 hovorech z pěti. Více na propojovacích poplatcích platí ten nejmenší, proto taky Oskar tlačil na snížení poplatků z astronomických 6,50 Kč nebo kolik to dříve bylo. Proč by proti snižování propojovacích poplatků protestovali nejvíce právě ET a TM, když by jim to podle tebe mělo přece snižovat výdaje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
náhodný kolemjdoucí  |  05. 04. 2005 08:44

vy jste mi teda akademici... podle mě je jedno, kolik má kdo zákazníků. na propojovocích poplatcích žádnej operátor nevydělává. v průměru se volá nejvíc do a ze sítě opa s největším počtem zákazníků, nejmíň se volá do/ze síťe opa s počtem nejmenším. zkuste chvilku přemejšlet...
velký operátoři touží po vysoký ceně tohohle poplatku, protože jeho snížení by vedlo k poklesu cen volání, což by ale už nevedlo k růstu trhu (je nasycen) ale k obyčejnýmu poklesu výnosů. et a tm jsou móc spokojený tak, jak je to teď - cca po čtyřech milionech zákazníků a celková vysoká hladina cen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  05. 04. 2005 11:01

na propojovocích poplatcích žádnej operátor nevydělává. - To je právě omyl, vydělává. Vydělává ten, kdo má více příchozích minut z cizích sítí než má odchozích minut do cizích sítí. Souhlasím ale s druhým odstavcem, že je cena udržována vysoko uměle a záměrně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  05. 04. 2005 12:56

"Souhlasím ale s druhým odstavcem, že je cena udržována vysoko uměle a záměrně."
Je zcela v souladu s konkurenci - ty ze mi sem potrebujes volat z cizi site tak si za to radne zaplat - jinak ted nedonutim abys ses stal zakznikem me site - treba jen zakoupenim me predpacene karty - a ja se pochlubil dalsim "zakznikem, ktery se rozhodl pouze pro mne".
Treba by byli nejradeji , aby se propojeni z pevne site platilo nejmin 100 Kc/min - aby ten kdo potrebuje volat alespon nekdy na mobil byl si ho donucen koupit a mi(mobilni) tak ziskali dalsiho zakaznika !!! Drive propojovaci poplatek z pevne site cinil 8Kc/min !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  21. 04. 2005 09:22

o OSK je situace zajimava tym ze lidi co maji OSK dloho tak maji casto aj vsechny sve kamarady u OSK. Resp. v mojem okoli to pozorujem cim dal tym vice. DO TMO volam jen vyjimecne a do ET jen sefovy ... mluvim ted o sukromnych hovorech. Samozrejme je to o skladbe zakazniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 04. 2005 09:02

Čím více má operátor zákazníků, tím více zákazníků volá do cizí sítě a tím víc také cizí síti zaplatí. A čím méně má operátor zákazníků, tím méně jich volá do cizí sítě a tím míň cizí síti zaplatí.
 
Tomu nerozumím. Vždyť přece čím více má síť zákazníků, tak si přece volají mezi sebou v rámci své sítě. A té hrstce ostatních volají minimálně, ne ? Kdežto ta hrstka musí volat těm, kde jich je hodně, ne? Nechtěl Oskar snížit propojovací poplatky právě proto, že volání z Oskarty na Eurotel bylo a je levnější než z GO na GO ?
P.S. Neobhajuji Oskara, mám Eurotel a neměnil bych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  05. 04. 2005 18:40

Já jsem zase četl jinou studii, která "dokazovala", že nejvíce na tom vydělává ten největší operátor. Že u malého operátora dochází k tomu, že lidé více volají ven, než mají příchozích hovorů z jiných sítí.
A odpovídalo by tomu i chování Oskara - ten se nejvíc snaží na snížení propojovacích poplatků, zatímco TM i ET se mu v tom snaží všemožně brátit. .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F430  |  06. 04. 2005 04:16

Připustme, že u všech opů všichni volají tak nějak podobně, někdo málo, někdo hodně. Průměrný počet minut za měsíc na 1 zákazníka se příliš lišit podle operátora nebude. Bude se lišit podle skupin lidí (studenti, podnikatelé, důchodci, atd.). Poměr ET a TM nedudeme řešit, tam se asi shodnem, že to bude vyrovnaný. Takže ET má 4M zákazníků, kteří provolají 400M minut za měsíc z toho 20% do OM to je 80M x 3 Kč = 240M platí ET do OM. A OM má 2M zákazníků, kteří provolají 200M minut z toho 40% do ET to je taky 80M x 3 Kč = 240M platí OM do ET. Takže podle tohodle výpočtu a ten se mi zdá rozumný, je to taky vyrovnaný. Ale můj názor je ten, že ET a TM více volají do OM, než OM do ET a TM, ale důkaz pro to nemám a operátoři nám tyto informace nezdělí, buhužel. Zkrátka propojovacím poplatkem rostou akorát opům zisky to je celý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  05. 04. 2005 08:31

Psal jsem asi, neznám přesné číslo a operátoři ho nikdy neprozradí.
Jinak podmiňovací způsob 2. osoby množného čísla je byste (já bych, ty bys, on by, vy byste).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  04. 04. 2005 14:49

by se mohlo volání zdražit, ne? když tu  máme ve všem tu konkurenci.......co??????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  05. 04. 2005 02:37

Stádník je v nejistotě, jestli ho nová vláda nevyhodí z ouřadu, tak si dělá "alibi". On (regulátor) přece zasáhl ve prospěch snížení!

Že to mělo být na 1Kč? Času dost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor