ČTÚ varuje spotřebitele. Neměl by raději zpřísnit pravidla hry?

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) často kritizujeme, nyní ho chceme pochválit. Pochvala sice spadá do kategorie lepší pozdě, než nikdy, ale přece. Jedna z kompetencí ČTÚ je ochrana spotřebitele, tuzemský regulátor nyní začal v jejím rámci přidávat na web dokumenty, které mají zákazníkům pomáhat. A jelikož na webu ČTÚ dokumenty snadno zapadnou, chceme na ně touto cestou upozornit.

  • ČTÚ varuje zákazníky před voláním na telefonní čísla začínající číslicí 9. Dokument má úřad na webu od 5. prosince. My jsme shodou náhod o tzv. audiotexových službách psali na konci listopadu.

  • Varuje také před roamingovými službami, jelikož se mu sešlo několik stížností od zákazníků, kteří v zahraničí nechtěně prodatovali částky blížící se sto tisícům.

  • Dále tuzemský regulátor varuje před nekalými praktikami podomních, pouličních a telefonních prodejců telekomunikačních služeb.

  • A konečně nabádá zákazníky, aby se zejména před Vánoci nenechali ošálit zdánlivě výhodnými nabídkami a neupsali se ďáblu. Respektive aby si zjistili, zda vůbec jde podepsaná smlouva vypovědět a pokud ano, jakou pokutu zaplatí.

Všechna varování souvisí s problémy, které zákazníky hodně pálí. Možná by to chtělo v těchto oblastech přitvrdit pravidla hry a nesnázím zákazníků raději předcházet. Co myslíte? Měl by ČTÚ stanovit přísnější podmínky v těchto oblastech?

Diskuze (44) Další článek: Samsung Wave III: Bada dospěla [první dojmy]

Témata článku: , , , , , Spot, Spotřebitel, Nesnáze, Var, Podepsaná smlouva