Další meta nastavena: 32 GB na SD kartě?

Diskuze čtenářů k článku

Bigboss  |  19. 07. 2006 16:54

To jako že 4GB SD karta je novinka nebo co? Já mám ve svým pda 4GB kartu už celkem dlouho zaplatil sem za ni dva litry. A už v tý dobe co sem ji kupoval se dala sehnat i 8GB karta akorát to bylo mrte drahy jak to vypada ted nevim. A doufám že brzo pujdou sehnat 8GB karty i u nás za slušnou cenu 4GB karta mi občas připadá už dost málo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moron  |  19. 07. 2006 21:56

nehovor, a kto vyraba a kde sa daju 8GB SD karty zohnat teraz? (uz nehovoriac o case ked si kupoval ty)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 10:26

Tak si zatím kupte 12GB Compact Flashhttp://www.expansys.com/product.asp?code=123205

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomasi  |  19. 07. 2006 10:34

vsetko je super, ale... na co mi bude karta ktoru nemam do coho strcit, max. ju budem moct pouzivat ako mobilne prenosne pamatove medium, a to potom mohli urobit nie kartu, ale USB Flasch.
Na druhu stranu tento pokrok ma potesil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  19. 07. 2006 10:31

Píše se tady o (ne)kompaktibilitě se čtečkami, ale asi bude velký problém s použitím v koncových zařízeních staršího data výroby. Budou umět SDhc s touto vysokou kapacitou? Už dneska některé MP3 playery neumožňují větší kapacitu jak 1 MB, a není to jen problém playerů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJF  |  19. 07. 2006 15:41

Myslel si 1GB ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  19. 07. 2006 09:43

"Přestože jsou právě 4 GB v současnosti maximem, které je možno v oblasti paměťových karet získat" Vážně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 10:29

Tak si odpovím sám Ne, 4GB nejsou v oblasti pamět.karet maximem, již delší dobu se dělají CF karty 8 i 12GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  19. 07. 2006 09:38

Nic proti, ale ja v mnoha cteckach pametovych karet mam uz problemy s obycejnou SD kartou o kapacite 2 GB a nejsem sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  19. 07. 2006 09:37

Naučíte se to už konečně někdy!? Vždyť je to ostuda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  19. 07. 2006 11:15

Nejsem si jisty, na co tim narazite, ale pokud jde o kapacitu 4 "GB" (gigabyte), pak se neni co ucit, protoze tiskova zprava hovori zcela jasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  19. 07. 2006 11:26

Aha, tak ono to asi doopravdy není přehlédnutí z nedbalosti... Velké 'B' se používá pro označení byte, malé 'b' pro bit. V titulku uvedená kapacita 32 GB by pak odpovídala 256 Gb.

(Pro jednoduchost raději neotvírám téma předpon označujících kilo, mega, giga atd...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rashka  |  19. 07. 2006 12:09

Teď sem tě vůbec nepochopil.. no a co, že bude mít 32GB karta 256 Gb? Co je na tom špatnýho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  19. 07. 2006 13:28

K pochopení si stačí přečíst titulek článku a úvodní odstavec. Tam se o 4GB (= 32Gb) kartě píše jako o 32GB (= 256Gb). Titulek je pak zřejmě 8x zajímavější a Živě má víc kliků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  19. 07. 2006 13:50

Napsal jste to zcela spravne. K pochopeni staci precist prvni odstavec, kde je (myslim docela zretelne) zmineno, ze 32 "GB" (slovy "gigabajtu") je maximalni kapacita, na kterou se mohou SDHC karty vysplhat. 32 GB je v titulku z toho duvodu, ze 4 GB karty uz nekolik spolecnosti predstavilo, ale zatim zadna nehovorila o moznosti rozsireni az na 32 GB. Gb (slovy "gigabity") jsou tak ctenari mystifikovani zcela zbytecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  19. 07. 2006 15:02

Takže 4GB je maximum v oblasti SDHC karet? Podle vašeho titulku to vypadá, že větší paměťovky než 4GB se nedělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJF  |  19. 07. 2006 15:40

Nedělají se protože v tuto chvíli by o ně pravděpodobně nebyl na trhu dostatečně velký zájem (čekal bych že by byly mrtě drahý), přeci jenom si vem, kolik fotek dáš na 4GB kartu. Do foťáku je prostě větší prostor skoro k ničemu, dycky se dřív než zaplníš kapacitu dostaneš ke kompu a může fotky z karty stáhnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 10:22

http://shopping.kelkoo.co.uk/b/a/ss_8gb_sd_card.html http://www.expansys.com/product.asp?code=123205 dělají se až 12GB a to dost dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moron  |  20. 07. 2006 16:38

no ty si uplne mimo...
po prve tu je rec o SD kartach tak sem neplet compact flash
po druhe, 12GB se nedelaji... (komercne) a este 'dost dlouho' sa robit nedudu
to ze si nasiel 12GB CF na stranke pochybneho 'pretec' neznamena ze karta je dostupna, ale to zistis az ked sa naucis anglicky (takisto expansys)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 19:04

Milý moroni, kde je tady " Přestože jsou právě 4 GB v současnosti maximem, které je možno v oblasti paměťových karet získat" řeč pouze o SD kartách? A 12GB CF karta se koupit dá,l najdi si o tom nejdřív něco Ty. 8GB pak zcela běžně, to už snad víš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 19:08

Jinak Tvé vyjádření o "pochycném Pretecu" už vlastně netřeba komentovat http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=9402

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moron  |  20. 07. 2006 23:41

ked chces argumentovst mozme...
tento clanok je o SD a jeho derivate SDHC, je to napriklad hned v nadpise...
ked vyberies jednu vetu z kontextu v ktorej nieje uvedene SD a snazis sa nou argumentovat a miesat do toho ine standarty, to je uz tvoj problem
A co sa tyka standartu CF, 12GB karta nie je zatial komercne dostupna... a nic na tom nezneni ani fakt ze ju nejaky obchod alebo priamo vyrobca udava medzi produktami a pre menej znalych (nechcem narazat priamo na teba) sa javi ako ze je okamzite k odberu.
Inak vdaka za ten link 'bonbonek' pretec.com/OnlineSales/Cheetah_order.htm
pokial si precitas 'Your Credit Card is not charged until the product is shipped Please call us at 510-580-8311 for any questions.' ked sa naucis anglicky, alebo priamo zavolas (ako som mimochodom urobil ja) tak zistis ze karta skutocne este NIEJE 'availabla for shipment'. A kedy bude?? Zavolaj vyrobcovy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 07. 2006 00:03

http://www.apexis.cz/iobchod/cze/produkty/pretec-i-tec/?produktid=55371&kategorieid=oq6da0&hlkat=oq6 Tak to se moc omlouvam, kdekdo na světě ji nabízí, včetně výrobce a nikdo ji ještě nevyrábí. Tak to si takhle musím dát pozor na cokoliv na netu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 07. 2006 00:11

Jinak jsem skutečně nikam nevolal,předpokládal jsem, že když ji X firem nabízí, vč.výrobce, tak že je na trhu. Anglicky umím, rýpnul bych si, že možná líp, než Ty slovensky Howgh, dost hádání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moron  |  20. 07. 2006 23:52

WOW!! a dik za tento link... 'cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=9402'





Wednesday, May 26, 2004
Compact Flash memory card capacities boost to 12GB











Pretec Electronics, the 2nd company in the world offering CompactFlash memory card (CF) card since 1995, announced a new 12GB CF card delivered by the end of the year.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 23:59

Ano, na konci roku 2004, a co jako?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moron  |  21. 07. 2006 05:01

no ved prave, take PR su najlepsie...
a hlavne ta cena z 2004 - $14900
teraz je Jul 2006 a karta nikde, tak neviem ci to mysleli v tom istom roku alebo co.
keby sa takto choval kazdy vyrobca tak by bola v ponuke kopa CF kariet o velkosti pravdepodobne aj vyssej ako 12GB, (verim ze vo vyvojovych laboratoriach su funkcne prototypy aj vyssich kapacit.)
Len sudna znacka ich nebude uvadzat medzi aktualnymi modelmi pretoze uz len tych 12GB ma zatial zavazny problem, a tym je stabilita a spolahlivost co sa odzrkadluje aj na dostupnosti samotnej karty od pretecu. Alebo vravis ze uz ju mas doma? Je to mozne, nesledoval som jej dostupnost od predstavenia, ale to nic nemeni na fakte ze chlapci doteraz riesia problemi, nakolko momentalne karta nie je dostupna, co samozrejme nevyvracia moznost ze v minulosti bola. A tym sa odvolavam skutocne na telefonat na cislo na ktore si postol link. A pre istotu uz nebudem rozoberat zazitok z call centra pretecu, to si skus sam pokial si tak este neurobil, ale vo mne to len utvrdilo nazor ze pretec je len podhodeny pokutny vyrobca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 07. 2006 19:11

No a tohle je pro tak zkušeného všeznalce Tvého kalibru, vládnoucího angličtinou nad jiné, jen bonbonek http://www.pretec.com/OnlineSales/Cheetah_order.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  20. 07. 2006 11:14

Tisková zpráva možná „hovoří zcela jasně”, ale alokační jednotka má velikost 1 B (Byte = 8 bit). Pro velikost souboru se používá Byte (použití bitů je v tomto případě nesmyslné, protože i při obsazení alokační jednotky jen jediným bitem je použit celý Byte — jinak to ani není možné: nelze mít velikost souboru např. 16 B 1 b (zabere 17 B). Proto používání bitů má smysl v určení přenosové rychlosti (např. 44 bps).

Výrobci disků dělají kouzla  s velikostí médií pomocí nižší hodnoty dekadických řádů (1 kB = 1024 B, 1 GB = 1024 MB, atd.), ale zaměnit Byte a bit může jen redaktor Televizních novin, Blesku, Jimma a podobných pochybných plátků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRicK  |  19. 07. 2006 08:33

Doteraz som si myslel, ze ten limit je limitaciou FAT filesystemu...

Aky filesystem pouzivaju tieto vacsie?

RRK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09  |  19. 07. 2006 00:06

a dokaze ta ctecka precitac obycajne SD karty???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Droid  |  19. 07. 2006 01:08

Jo dokáže, alespoň to tvrdí na www.palmserver.cz, kde tato zpráva vyšla už včera. Tj. Tuhle kartu nepoužiješ v současných foťácích, ale čtečka nebo zařízení s SDHC si se staršími kartami rozumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor