Dotykové displeje nejsou výsadou smartphonů, jejich pronikání do všech sfér lidského bytí je patrné na každém rohu. Jedním takovým odvětvím je i automobilový průmysl, kde donedávna ještě vládla nekompromisní doba „čudlíků“ na všechno. S postupem času tento trend začal ustupovat a poslední dobou začíná být patrné, ře fyzické ovládací prvky zažijí renesanci.
Dotykové obrazovky v automobilech jsou podle zákazníků spíše k vzteku, foto Autoforum
Své o tom ví automobilka Ford, která je v použití dotykových displejů na špici mezi výrobci. Se svými technologiemi Sync a MyFord Touch prošpikoval už velkou řádku modelů, kladné body tím ovšem nesklidil. Nové dotykové systémy byly předmětem stížností stále většího počtu zákazníků, a tak se společnost rozhodla vrátit mechanické „čudlíky“ zpět do hry. Nahrazovány budou postupně nejdůležitější ovládací prvky, počínaje ovládáním klimatizace, topení a audiosystému. Automobilka tak doufá, že se jí po čase podaří najít optimální průnik obou světů, dotykového a nedotykového.
Všemožná dotyková udělátka u Fordu už zanedlouho opět doplní jejich mechaničtí kolegové, foto Autoforum
Dosažení míry komfortu ovládání dotykem jako s mechanickými prvky je v automobilovém průmyslu velmi zapeklité, je třeba brát v úvahu jak nekonzistentní a na našich silnicích i značně nekomfortní kvalitu jízdu, tak i nutnost primární koncentrace řidiče na vozovku, nikoliv na ovládací prvek. Z toho důvodu se návrat mechaniky jeví jako velmi dobrý nápad.