Společnost Ericsson ve své studii uvádí, že dobré pokrytí mobilním signálem patří mezi pět nejdůležitějších faktorů ovlivňujících kvalitu života ve městě. Dobrý signál je dokonce čtvrtý, zato kvalita a distribuce vody je v žebříčku až pátá.
Nejméně jsou lidé ve městech spokojeni s bezpečností, s množstvím pracovních příležitostí, se špatnou dopravní situací a s problematickým parkováním.
Všeobecně platí, že lidé velkoměst tráví polovinu svého času doma, čtvrtinu v práci nebo ve škole a zbytek na jiných místech. Z této perspektivy je proto důležité, aby komunikační technologie fungovaly zejména v práci a doma. Průzkum dokazuje, že v průměru je se svými domácími hlasovými a datovými službami spokojeno 70 % obyvatel měst. V práci je to pak 60 % dotázaných.
Jakmile se ale lidé začnou přesouvat a pohybovat po městě, spokojenost s kvalitou mobilního pokrytí klesá. Úroveň pokrytí je horší v ulicích, v parcích, v nákupních centrech, v restauracích a kavárnách, na sportovních či kulturních akcích. Nejhorší situace je ale v dopravních prostředcích (a nejhůře je hodnoceno metro). Situace je v tomto ohledu nejhorší v New Yorku, Londýně, Paříži, ale z vlastní zkušenosti víme, že i v Praze a dalších středoevropských městech.
Co uživatelé smartphonů dělají při cestování? Kde a jak moc se připojují?
Na hlasové i datové služby „v pohybu“ je přitom vyvíjen velký tlak. Právě v tu dobu, cestou do práce a z práce, si většina lidí pročítá e-maily, telefonuje, posílám SMSky a je aktivní na sociálních sítích. Také proto se předpokládá, že právě tato oblast mobility se bude v budoucnosti rapidně rozvíjet.