Jen na okraj, pane redaktore Jane Posejpale, v článku uvádíte, že "Nové předpisy zahrnují právo zákazníka na změnu telekomunikačního operátora beze změny telefonního čísla během jediného dne...", což ovšem neodpovídá skutečnosti a mystifikujete tím veřejnost . Možná by nebyl od věci, si občas ty předpisy přečíst.
Ve skutečnosti je to tak, že déle než jeden den nesmí být účastník při přenesení čísla bez přístupu k veřejné telefonní službě (s tímto svým číslem). Nikoli, že celý přenos by měl proběhnout za den.
Což kupodivu čeští mobilní operátoři s poměrně značnou rezervou v průměru plnili a plní, aniž by to bylo doposud ošetřeno zákonem. Jejich vzájemné smlouvy totiž stanovují, že opouštěný operátor účastníkovi vypne v den přenesení služby mezi 00:00 až 02:00 hod. a přejímající mu je zapne mezi 04:00 až 06:00 hod. Doba "bez služby" je tedy nyní smluvně dohodnuta na 2 - 6 hodin. A ČTÚ to tak při sporech mezi operátory a účastníky také posuzoval. Prostě když si účastník stěžoval, že mu nový operátor neumožnil se od šesti ráno přihlásit k síti, byla to chyba na straně OPa. Novela zákona, která je nyní ve sněmovně, tu dnešní (maximální) dobu ale až 4x prodlouží, a úřad se samozřejmě bude muset primárně řídit zákonem.
Jinak, přenesení za den, to je možná hudba nějaké méně či více vzdálené budoucnosti. A i když to je určitě možné, bude to v ČR znamenat podstatné technické přebudování celého systému.