Mezi námi je jeden rozdíl. Já vám totiž teď nebudu tvrdit, že jste blbec, protože máte jiný názor. Zkuste se prosím chovat stejně, určitě to diskusi neuškodí.
Já o Vás netvrdím, že jste blbec. Pouze jsem se vyjádřil v tom smyslu, že logicky uvažující člověk (dle mých představ) Vámi uvedený argument nemohl myslet vážně. A docela mě uráží fakt, že se mi snažíte podsouvat nějaké neslušné chování v rámci diskuze. Pouze jsem zde vyjádřil svůj názor. Stejně jako Vy. Co je na tom neslušného??
Samozřejmě, že zákazníci jsou důležití, bez nich by firma neměla zisk. Nejsou ale cílem podnikání, jím je vydělat peníze. Pro Eurotel zřejmě nejsou příliš důležití lidé, kteří si CDMA pletou s vyhrazenou pevnou linkou. A je to rozumné - příliš zatěžují síť, zvyšují náklady a výsledkem je nízká marže. Navíc odčerpávají značnou část kapacity sítě, kterou by mohlo využít více „efektivnějších zákazníků“. Operátor se proto snaží nastavit takové podmínky, aby měl co největší zisk - a jsme zpět u podstaty podnikání.
V zásadě máte pravdu, že cílem podnikání je v převážné většině případů tvorba zisku, ale záleží na tom, jakým způsobem ta která společnost k tvorbě zisku přistupuje. Existují totiž také věci jako dobré jméno společnosti...a z vlastní zkušenosti vím, že u mnoha firem je snaha o udržení dobrého jména tak velká, že neváhají ustoupit v některých záležitostech zákazníkovi jen proto, že očekávají jeho další zájem o nabízené zboží...a tím pádem i další zisk. ET se oproti tomu chová jako monopolní firma, která má zisky zaručené smluvně a proto ji zákazník dlouhodobě nezajímá. Sám zmiňujete "efektivnější" zákazníky. Opravdu si myslíte, že si nějaký efektivní zákazník objedná službu, na kterou tolik lidí nadává? Nevím jak dalece se vyznáte v obchodování, ale je ověřeno, že spokojený zákazník se o své zkušenosti podělí s cca 4mi lidmi. Oproti tomu ten nespokojený se zmíní cca 11 lidem. Proto by snahou každé ziskové společnosti měl být především spokojený zákazník, protože od něj se odvíjí výše profitu. Nehledě na to, že v reklamních upoutávkách na službu cdma nebyla nikde zmínka o tom, že by byl zákazník při jejím čerpání jakkoliv omezován. Navíc i na svých vlastních stránkách má ET následující sdělení:
K čemu se služba Eurotel Data Expres nehodí?
Eurotel Data Expres je vysokorychlostní mobilní připojení k internetu. Mobilní technologie vzhledem k omezenému vysílacímu výkonu terminálu neumožňují stejnou rychlost přenosu dat směrem ze sítě k uživateli i naopak – přenos směrem k uživateli je u CDMA2000 1xEVDO přibližně desetkrát rychlejší. Služba Eurotel Data Expres proto není vhodná například pro připojování počítačových sítí k internetu a k trvalému nebo obdobnému provoz serverů (například WWW, FTP, distribuce souborů pomocí P2P sítí) – takový způsob využití služby by byl porušením Všeobecných podmínek 450 MHz. Vzhledem k asymetrii přenosové rychlosti by měli vhodnost služby pro své potřeby před uzavřením smlouvy otestovat i zákazníci, kteří potřebují často odesílat velmi rozsáhlé soubory. Já jsem nikde nenašel slovo o tom, že by cdma bylo nevhodné pro stahování z FTP.
A ještě k tomu, že si někdo plete cdma s pevnou linkou a tudíž na něm ET zřejmě nezáleží: To je přesně to, co většinu lidí nejvíc štve! Přezíravé jednání ET (teď myslím obecně a nechci obhajovat chronické stahovače)! Každý z těch zákazníků platí nemalé peníze a proto má každý nárok na stejnou úroveň poskytovaných služeb. Pokud ovšem ET podcenil zájem o službu cdma a nebyl připraven technicky, tak je chyba jen a pouze na jeho straně! To že teď chce omezit stahovače se totiž dotýká i hodně dalších lidí, kteří si cdma pořizovali pro možnost rychlého stahování dat na cestách! Kdybych nebyl v situaci, že občas musím stáhnout větší soubor, tak bych zůstal u Oskarova GPRS!
PS: ještě ad "efektivnější" zákazník: Kdo to dle Vás je? Člověk, co pouze brouzdá po netu a občas stahuje poštu?