Eurotel příští rok ukončí provoz NMT sítě Tip

Diskuze čtenářů k článku

Tomík  |  14. 01. 2006 11:39

Milé šestsetjedničky.Taky si nevozíme někteří zadečky Škodou 100,ale třeba Fabii...Pokrok nezastavíme a musíme uznat,že dnes je doba internetu.Ale řadím se mezi Vás,kdy i mě slzička ukápne a jen za sklem se budu koukat na moji N 550.Život jde dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  31. 12. 2005 19:03

před rokem jsem se ptal - Vás i Eurotelu - výsledek:nula. Tak pane Lutonský, nemohl by jste zjistit víc ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 12. 2005 21:32

Dle vyjádření techniků ET, které je jisté ale není oficiální, proto ho laikovi zapřou. Síť bude v provozu do konce března 2006. Pak se začne postupně vypínat dle potřeby rozšiřování CDMA, ale není jisté, jak rychle vypínání proběhne. Možná komplet ihned, ovšem je prý možnost ponechání provozu v lokalitách (venkovy,silnice), kde nebude CDMA zatím nutné posilovat, nejdéle ale do konce roku 2006 a bez záruky spojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal P  |  02. 12. 2005 08:12

Máme v práci asi 10 nokií 720 které slouží jako náhrada pevné linky přes které jsou napojeny klasické tel. přístroje, zabezpečovací ústředny a pod. V těch místech nejsou pevné linky. To jsem zvědavej čím nám to ET nahradí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  02. 12. 2005 11:58

Pokud je to v mistech, kde nejsou a nejspis nebudou pevne linky tak gsm branou. Bude treba provest nejake nastaveni na zabezpeceni ale vzhledem k tomu, ze tam nejspis nebude pevna linka ani v budoucnu, tolik by to vadit nemuselo. Horsi je t s kratkodobou nahradou pevne linky. Pak se musi to nastavovani provest dvakrat zatimc u nmt stacilo jen pripojit a nebylo treba cokoli nastavovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  30. 11. 2005 22:38

To je jako byste oplakávali gramofon a byli naštvaný, že si musíte pouštět CDéčka. Jste srandisti hehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  30. 11. 2005 23:18

NMT ma signal na mistech, kde si s GSM ani neskrtnes, blbecku.
Jinak - kdyz uz jsme u tech nosicu hudby: radeji kvalitni gramodesku nez plochy a orezany sterilni, neprirozeny zvuk z CD. Ale ty ses IN a urcite uz jsou pro tebe i CD "zastarala" - takze jedes na MP3, kde je zvuk jeste daleko horsi...
Kdyby hloupost konzumentu nadnasela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  01. 12. 2005 00:55

To bylo jen přirovnání, možná příliš ironické, nechtěl jsem se nikoho dotknout. Prostě vývoj jde dál. Aby se mohla ta síť držet kvůli pár tisícům zákazníků, kteří využívají síť většinou pouze pro příjem, musela by být dotovaná státem podobně jako dopravní obslužnost, nikdo nemůže po soukromé firmě chtít, aby dotovala nějakou síť, která už nemá žádný potenciál do budoucna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  01. 12. 2005 07:14

Koneckonců i výpis výhod NMT by nebyl od věci. Mně se třeba hodilo, že jsem byl schopen telefonovat z dvoukilometrové výšky z kluzáku. S GSM si neškrtneš nad dvěsta-třista metrů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hrbáč  |  30. 11. 2005 20:53

Kolik zákazníků tuto síť ještě využívá? Deset nebo dvacet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  01. 12. 2005 07:11

Tak na to bych doporučil anketu. Jsem totiž sice sporadicky, ale mezi nima

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fany  |  30. 11. 2005 18:02

Tak tohle je průšvih, mám jich asi tak tři v šuplíku a na všechny beru body cca každých půl roku a platím jenom to co provolám. Několika zoufalcům, kde dávaj lišky dobrou noc a není signál gsm ani telecom jsem je zřizoval na 720.Ti budou mít radost a místní doktor,pošťák a obchodník taky.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  30. 11. 2005 18:23

No s těmi body nás také skrouhnou. Já jsem minulý týden dostal nový Benefit magazín, a žádné body jako každého půl roku tam nebyly, tak nevím. Karta mi končí v březnu 2006 a když neshromáždím dostatečný počet bodů na rozumnou odměnu, tak mi propadnou... Jinak na webu Eurotelu jako obvykle žádné informace nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kim markeťák na výletě  |  30. 11. 2005 16:05

Milí zákazníci. Pokud chcete levnější služby musíte dávat operátorům zřetelné signály. Že síť, kde bylo volání daleko nejlevnější zela prázdnotou bylo pochopeno jako vzkaz: "Radši drahý, ale musí to být cool a in".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan n  |  30. 11. 2005 12:51

http://www.eurotel.cz/jnp/cz/tip/service/cz-tip-services-tariffs-_2_4_1_7_11_TIP_Business.html
chci ho!!!! mimo špičku masakr!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Szantus  |  30. 11. 2005 10:18

Letos jsou opravdu bohaté vánoce - Oskar zrušil FLEXI sazbu, uvažuje o zrušení levnějších SMS do vlastní sítě kvůli přenositelnosti čísla ( u Dohody, Slyším Vás, Mezi námi, Odepiš - zákazník u SMS nezjistí kam jí posílá ) a teď i Eurotel a zrušení NMT sítě ( TiP ) . . . .        Z toho vyplívá, že 3 operátoři jsou na ČR málo a konkurenční boj zuří pouze v reklamách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  30. 11. 2005 11:03

A kolik by bylo dostatečné? 6 stavebních spořitelen je také málo, stejně tak s bankami, benzinkami. Kdepak konkurence, o té se jen píše v novinách. Firmy vědí, že větší zisk jim přinese rozdělit si trh a pak si navzájem nelézt do zelí.
A pokud jde o ty textovky, nevím, kdes na takovou věc přišel. Zákazník zjistí, kam textovku posílá, několika způsoby. Může na to číslo zavolat (ozve se hláška, kam volá) nebo si pošle bezplatnou SMS a v odpovědi mu přijde, v jaké síti dané číslo je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 11. 2005 11:12

Ja si nemyslim ,ze by mezi bankami nebyla zadna konkurence holt tu existuji i jine banky nez jen Ceska sporiteln a Ebanka ..... Treba zrovna v nabidce hypotecnich uveru je konkurence naopak velice silna....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  30. 11. 2005 13:08

Kdyby byla nějaká konkurence, jsou veškeré bankovní služby zdarma jako v USA. Takto platím za každé uprdnutí, a to i tiché. To vím taky, že jsou i jiné banky. Ale v které budu mít vedení účtu zdarma, výpis zdarma, výběr z bankomatu zdarma, příchozí a odchozí platby zdarma? Doufám, že vyjmenuješ aspoň 3, ať si můžu vybrat, do které to budu mít nejblíž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 11. 2005 14:12

A to ze banky prostredky na uctu uroci sis zrejme jste nevsimul. Me treba jiz toto uroceni dokaze pokryt naklady na provoz uctu - ale je pravda ze ho pozuivam jen malo.
Zkratka nevim jak je to v USA - tam se zrejme penize neuroci a nebo jsou to charitativni organizace, ktere radi pracuji zadarmo - udrzuji zdarma bankomaty v provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  30. 11. 2005 14:50

jestli považuješ úročení běžných účtů 0,1% (nebo termínovaných ani ne 1 %) za úročení (je to výsměch) a pokryje ti to běžné náklady na vedení účtu u většiny bank a klientů nad 50 Kč / měsíčně, tak tam máš asi pořádnej balík peněz, a pokud ano, tak je to současně hloupost nemít ten balík někde, kde se úročí, nebo vydělávají víc.
A banky nejsou charitativní organizace, s penězi od klientů podnikají a tím vytváří zisk, nežijí jen z poplatků za vedení účtu a příchozí platby (i když u nás díky neexistující konkurenci, nebo spíše jakési tiché kartelové dohodě do značné míry bohužel ano).
Ale zdá se že můžeme jen nadávat a stejně se nic nezmění, otázkou je s čím vyrukuje Sobotka a jakými kličkami to banky zkusí obejít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  01. 12. 2005 05:41

Banka dost těžko může s penězi, co máš na běžném účtu podnikat, protože neví, jestli si je všechny vybereš za minutu nebo za měsíc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  30. 11. 2005 14:42

já mám penízky v www.fio-zalozna.cz a z tebou zmíněných poplatků platím jen za příchozí (5 Kč) a odchozí (2 Kč) platbu + karta myslím 200 Kč / rok. Když nebudeš patřit k těm co hned při přečtení si názvu zalomí rukama a něco si o tomto ustavu přečtou (mají pod patronací myslím www.finance.cz) tak se třeba rozhodneš který finanční ústav (záměrně neříkám banka) je zajímavý.
Jinak se samozřejmě, dle účasti v této diskuzi, hlásím k uživatelům NMT a hlasoval bych pro zavedení speciálního GSM tarifu pro přecházející z NMT, tzn. nulový paušál a stejné ceny za volání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 12. 2005 14:46

No zrovna poplatky za prichozi platby povazuju za nehoraznost, kterou si dovoli jen banky u nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 11. 2005 11:10

"konkurenční boj zuří pouze v reklamách"
tak bych sem se velice rad usmal - skutecny monopol by vypadal docela jinak - ono totiz  provozovani GSM site prakticky na celem uzemi CR nani tototiz zrovna zadarmo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  30. 11. 2005 13:16

Dovol, abych se taky pousmál. O monopolu zde nikdo nemluví, kromě tebe. A konkurence vypadá taky docela jinak. Vzhledem k tomu, že mobilní operátoři mají u nás jednu z nejvyšších návratností vloženého kapitálu, vidím zde obrovský prostor pro zlevňování. Že se to neděje je důkaz toho, že s tou konkurencí to nebude až tak horké.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 11. 2005 14:18

Oskar byl napriklad az donedavna ve ztrate, az teprve v roce 2004 poprve vykazal zisk.
Co ty ruzne akce v pretahovani klientu - volani zdarma a dalsi vanocni akce...
Dokazu si to presdatvit jako pred rokem 1989 - tady mate ucet na 1000 Kc (prumerna hruba mzda 3500 Kc) a pokud ho nezaplatit, tak vam linku zrusime - dame ho jinemu zajimci a vy muzete znovu cekat 15 let (samozrejme po uhrazeni toho dluhu - i soudni vymahani vcetne exekuce na plat samozrejmosti) az znovu na vas prijde mozna rada v poradniku zajemcu o telefon a znovu zaplatit poplatek za jeho zavedeni .........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 11. 2005 14:21

Jiz nema kam prijit -  pasmo 900/1800 pro mobilni telefony - je jiz plne obsazene a na jinejch nez techto frekvenci urcenych v ramci mezinarodnich dohod proste soucasne mobili pracovat neumeji.
Jedine dalsi zajemce o provoz site UMTS.... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  01. 12. 2005 05:56

No, zase tak moc obsazené není, chtěl bych ale vidět toho blázna, co by pokrejval republiku jenom v pásmu 1800 MHz a nebo navíc s 10 kanály v pásmu 900 MHz (uvolní se po novém roce, kdy se budou muset přestat používat bezdrátové telefony CT1+).
A taky si může pronajmout fyzickou vrstvu již stávajícího operátora ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  30. 11. 2005 09:24

Mnohem slušnější by od nich bylo, aby zavedli GSM tarify stejné, jako byly T!P, tj. třeba T!P Relax:

http://www.eurotel.cz/jnp/cz/tip/service/cz-tip-services-tariffs-_2_4_1_7_10_TIP_Relax.html

A čísla doufám převedou automaticky tak, aby místo 601 bylo něco jiného, pro všechny bývalé šestsetjedničky stejného a poslední šestičíslí zůstalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  30. 11. 2005 13:25

Naprosto souhlasím! Také mám TIP Relax! Díval jsem se do smlouvy a nevidím jediný důvod, proč by Eurotel neměl převést tento skvělý tarif stávajícím klientům NMT na GSM. Těch pár věrných klientů by je už nevytrhlo. Schválně, kolik tipujete, že nás na staré NMT síti ještě zůstalo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  30. 11. 2005 16:34

Asi několik desítek tisíc. Příliš málo na to, aby jim nebylo hanba nezřídit GSM T!P Relax/Business a mohli se zachovat takhle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 12. 2005 14:43

Tipnul bych si ze neco kolem 22000 zakazniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  30. 11. 2005 08:35

A nevite co udelaji s predvolbou? Zacnou ty cisla davat na normalni SIM nebo co? Prece tolik volnych cisel nenechaji lezet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  30. 11. 2005 09:13

Čísel mají dost. Nebo myslíš, že někdy budou mít více než 9 999 999 „zákazníků“?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dalich  |  30. 11. 2005 07:16

No to mám fakt radost. Já mám 5 NMT čísel, všechny funkční a používají se. Jsou to gyzdi zasrani. Přechod ztěží bude výhodný, u NMT nebyl paušál, u Max tarifů se mi nevyhnu, takže takto má operátor jistých min. 1000 Kč. To znamená, že Eurotelu udělám papá a místo NMT zvolím asi Odepiš (OS tam má naštěsté signál), než ho taky típnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 11. 2005 12:01

To ja mam jinej problem. Mam NMTecko s datovym modulem a pouzivam ho jako nahradu pri vypadcich pevne linky. S pausalem bez pausalu (divne spojeni je to idealni reseni. To si ted mam koupit GSM branu? Ta ale stoji podstatne vic nez obycejny telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  30. 11. 2005 13:21

Chtěl bych se zeptat, jaké NMT s datovým modulem máte? Jste přes to připojený i na internet? Naprosto souhlasím, že tarif bez paušálního poplatku je nejlepší, u nás bohužel ojedinělý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 11. 2005 14:08

Pres sit NMT je snad Internet pouze rychlosti maximalne 14.4kb/s .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suky  |  30. 11. 2005 14:49

No, trochu jste mne zviklali

Vždyť přes NMT (450 MHz) běží CDMA, není tomu tak?
A ta asi bude fungovat dál, vždyť Eurotel má právě teď akci CDMA modem za 1 Kč s upsáním se na 2 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suky  |  30. 11. 2005 15:03

Aaa, sorry za můj omyl, už jsem si to našel a opravuji se:

NMT je něco jiného než CDMA.
Jen používají stejnou frekvenci a stejný hardware.
První je analogová, primárně hlasová služba.
Druhá je digitální, výhradně datová služba.

Takže Eurotel nebude nic rušit fazicky, jen vypne jednu službu ale druhá bude pokračovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  30. 11. 2005 18:23

skoro, ten HW je naprosto jiny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 12. 2005 14:39

Je to Nokia 720 s modulem FDM2. Na internet to nepouzivam ale pouzivam to jako zalohu pro pripad nefunkce pevne linky. Ma to klasicky telefonni konektor a daji se k tomu pripojit zarizeni pro pevnou linku (telefon, fax, modem). Vyuziva se to pro volani, faxovani i prenos dat ale ne pres internet. Co se tyce rychlosti prenosu tak zalezi dost na kvalite signalu. Kdyz je dobry, rychlost je zhruba 12000 bps a kdyz je spatny, pohybuje se kolem 4800 bps.
Na nekolika mistech pres to bylo docasne provozovano i zabezpecovaci zarizeni po dobu opravy vyhorele telefoni ustredny.
Pro takovehle pouziti pripada v pripade GSM jen GSM brana a navic zde vznika problem s rozdelenim sluzeb (hlas, data, fax) na 3 cisla zatimco u NMT stacilo jedno cislo. S tim souvisi i nutnost nastavovani pripojenych zarizeni coz u NMT nebylo treba. GSM brana totiz musi vedet zda ma pouzit hlasove volani, data nebo fax. To se deje prostrednictvim kodu pred vlastnim vytocenim cisla. Stejne tak pri prijmu musi zarizeni poznat, zda se jedna o data, fax nebo hovor. Opet se to deje pomoci kodu. Nastavovat takhle napr. ustrednu zabezpecovaciho zarizeni je celkem pakarna, zvlast kdyz se jedna napr. o dva dny a pote vse nastavit zpet (po zprovozneni pevne linky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T  |  30. 11. 2005 07:02

Vzhledem k tomu, ze ted je aktivacni poplatek 95 Kc, je vyhoda prakticky nulova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek.P  |  30. 11. 2005 07:02

No moment - jak me muze nutit prejit na jiny (drazsi) tarif a jeste se upsat (pokud budu chtit telefon (jako ze ano)? To mu teda nesezeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wOŘeCh  |  30. 11. 2005 00:38

...to má být ta přenositelnost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
applecore  |  30. 11. 2005 09:09

Ciselne rady 60X jsou stejne vsechny jen docasne a budeme si muset casem cisla vymenit vsichni za cisla 7X (zhruba do 7 let, jestli si dopbre pamatuju, byl tam zhruba 10 lety odklad od precislovani v r. 2002).
A.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2005 10:15

pokud se nic nezměnilo, tak už jen 5 let, 60X končí do roku 2010 (jen si nejsem jistý jestli k 1.1. nebo 31.12.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor