Eurotel zvýšil čistý zisk na 7,25 miliard Kč

Tisková zpráva, Praha 4. února 2004 - Společnost Eurotel Praha, spol. s r. o. dnes oznámila auditované finanční výsledky (připravené dle účetních standardů US GAAP) za období dvanácti měsíců roku 2003. Oproti roku 2002 celkové tržby vzrostly na 29,078 miliard Kč a tržby za služby se zvýšily o 3 % na 27,610 miliardy Kč. Eurotel dosáhl jednoprocentního nárůstu EBITDA marže na světovou úroveň 49 %. Čistý zisk se zvýšil o 16 % na 7,254 miliard Kč.

"Eurotel nadále dosahuje i ve světovém měřítku prvotřídních finančních výsledků. Může se pochlubit také značnou stálostí zákazníků, roční ukazatel churn, tj. počtu zákazníků, kteří odejdou, je pouze 10 %. K našemu úspěchu přispělo především uvedení neomezeného mobilního přístupu na internet za paušální platbu a zavedení inovativních tarifních schémat," uvedl Terrence Valeski, CEO a generální ředitel společnosti Eurotel Praha, spol. s r.o .

V loňském roce byl úspěsně uveden na trh například tarif EUROTEL INDIVIDUAL - první tarif v České republice umožňující individuální sestavení dle potřeb zákazníka. Velmi pozitivně byl přijat také tarif EUROTEL TOP VÍKEND, nabízející do konce roku 2003 za 1 Kč 100 volných víkendových minut, 50 SMS a 25 MMS zpráv. Pro zákazníky předplacených služeb přišla společnost Eurotel se speciálním tarifem SPECIAL GO. S ním zákazník volá až o 40 % levněji. Tarif EUROTEL DATA NONSTOP, který byl společností Eurotel uveden na trh v dubnu loňského roku je prvním tarifem v Evropě, umožňujícím neomezené připojení k mobilnímu internetu za paušální poplatek, který navíc od podzimu kombinuje přístup k internetu s hlasovými službami.

"Eurotel i v roce 2003 zastával pozici jedničky na trhu mobilních komunikací v ČR. Tato vedoucí pozice v sobě zarhnuje první místo v oblasti tržeb, ziskové marže, počtu zákazníků, inovací, poskytovanou globální konektivitu a hodnotu vytvořenou pro vlastníky. Počet zákazníků také stále roste ," řekl Terrence Valeski.

Pozice Eurotelu se opírá o zkušený a odhodlaný manažerský tým a o jasnou a silnou koncepci, kterou si v loňském roce vytyčil. Společnost zaměřila, v souladu se svou strategií, rozvojové aktivity do dvou směrů - datové služby / Internet a nabídka inovativních služeb a tarifů. V první ze jmenovaných oblastí se Eurotelu, díky uvedení prvního mobilního přístupu na Internet za paušální poplatek, podařilo stát nejrychleji se rozvíjejícím poskytovatelem připojení na Internet. V posledních týdnech se nejprve zařadil do první desítky ISP v České republice, a dle víkendové návštěvnosti se dokonce stal pátým největším poskytovatelem připojení na Internet.

Ze služeb, které byly v loňském roce uvedeny, zákazníci velmi vstřícně reagovali na balíček Top Víkend. U služeb určených firemním zákazníkům byl zase velký zájem o službu VPN Nonstop - volání zdarma v rámci firmy.

"V oblasti Internetu a datových služeb se nám v loňském roce podařilo stát se motorem rozvoje trhu. Uvedení služby Eurotel Data Nonstop přispělo ke zvýšení penetrace připojení na Internet v České republice," dodal Terrence Valeski. "Samotné uvedení služby ale ke spokojenosti zákazníků nestačí. Proto našim zákazníkům poskytujeme také širokou nabídku hardwaru pro připojení na Internet za vysoce konkurenční ceny, a především unikátní podporu zákazníkům, kterou poskytujeme prostřednictvím datových specialistů na našich značkových prodejnách a husté sítě implementačních partnerů." Na konci roku 2003 využívalo službu Eurotel Data Nonstop 31 842 zákazníků společnosti Eurotel.

Eurotel má nyní i nejvyšší počet GPRS a MMS roamingových partnerů - 75 ve 48 zemích. Má také nejvyšší počet roamingových partnerů - 331 provozních partnerů ve 134 zemích.

Diskuze (52) Další článek: 2004: Kapesní počítače jsou po smrti

Témata článku: , , Euro, Čistý zisk, Zisk, Volný víkend, Vedoucí pozice, Euro &, Mil