„Férové“ tarify končí. ČTÚ řeší stížnosti na Vodafone, prý nabízel jen zdražení

Vodafone ruší „Férové“ tarify z roku 2012, dotčení zákazníci mají právo odstoupit od smlouvy bez sankce. ČTÚ v srpnové monitorovací zprávě uvádí, že právě tito zákazníci se na něj nyní obrací s tím, že spolu s informací o rušení tarifu dostali od svého operátora zprávu, že si mohou vybrat jiný tarif z aktuální nabídky. Ty jsou ale dražší a navíc regulátor píše, že zákazníci tvrdí, že je Vodafone neinformoval o možnosti smlouvu ukončit.

Zákon o elektronických komunikacích (ZoEK) umožňuje operátorům měnit nabídku, třeba i tarify rušit, jen pak mají vzhledem k zákazníkům informační povinnost (dle ustanovení § 6 odst. 6 ZoEK).

Regulátor uvádí, že v tomto konkrétním případě se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy, kterou je změna tarifu a současně se podle došlých podání jedná o změnu zhoršující postavení účastníka kvůli zdražení (aktuální tarify nabízejí větší objem služeb, ale za vyšší cenu).

Úřad bude šetřit

Čili, spotřebitelé měli být informováni, že do dne nabytí účinnosti změny mají právo ukončit smlouvu bez sankce a to způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Zda tomu tak doopravdy bylo úřad nyní prověří:

Skutečnost, zda Vodafone řádně splnil své zákonné povinnosti spojené s jednostrannou změny smlouvy, je v současné době předmětem šetření ČTÚ. V případě zjištění porušení zákonných ustanovení upravujících informační povinnost poskytovatelů, ČTÚ zahájí s operátorem řízení o přestupku.

Co na to Vodafone

„Zákonnou informační povinnost jsme v tomto případě splnili informováním zákazníků způsobem, který si zvolili pro zasílání vyúčtování, tedy informací ve faktuře. ČTÚ v monitorovací zprávě 8/2017 potvrdil, že zákazníci v jím řešených případech od nás dostali informaci nejen ve faktuře, ale navíc také SMS zprávou. Proti tomuto nepodloženému mediálnímu obvinění se proto ostře ohrazujeme“, uvádí Markéta Kuklová, tisková mluvčí Vodafonu.

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena: 

Diskuze (108) Další článek: Tak nakonec přece jen Android Oreo? @evleaks v tom má (zdá se) jasno...

Témata článku: , , , , Nejlepší poměr, Účastník, Marketa, Operátor, Tarif, Vysoká cena, Současná doba, Elektronická komunikace, Zhoršující postavení, Obvinění, Změna tarifu, Ustanovení, Sankce, Zákazníci, Férový tarif, Jednostranná změna, Spotřebitel, Informační povinnost, F +, Účinnost, Povinnost,