Fotomobily Nokia 6230 a 7200: obrovský rozdíl v kvalitě

Diskuze čtenářů k článku

Pedros  |  28. 11. 2005 20:53

Musim posoudit z fotografickeho hlediska ze snimky z N6230 jsou mnohem kvalitnejsi protoze bila je na fotografii bila a jsou i ostrejsi a to je mnohem dulezitejsi nez pribliena fotografie naucte se fotit z vice sirokouhlejsim objektivem!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
No face  |  19. 04. 2004 09:15

Nokia 7200 nic lepsiho neni, absolutni bomba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
No face  |  19. 04. 2004 09:15

Nokia 7200 nic lepsiho neni, absolutni bomba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramon  |  02. 04. 2004 12:16

Ahoj lidi, jak to tady čtu, asi nikdo pořád nechápe tomu, že se jedná stále jenom o mobil s foťákem a tzn., že ten foťák je tam jen tak trochu navíc , že nejde moc o kvalitu , ale o zachycení toho momentálního žážitku, obrazu, na co každýmu určitě stačí 640x480. Já mám 7650ku a v počítači asi 2000 fotek/na který se dá docela dívat/,  sice vím že se nemůže srovnávat s magapixelovým foťákem, ale kvůli tomu přece ssebou nebudu tahat kdovíjakej nabušenej foťák a ještě mobil navíc, nejsem fotograf profík, tak mě to zas tak nebere..

Jo a ještě poznámečka k tomu srovnání fotek...  Marku, zkus si vzít jinou 6230 a nafotit to samý s ní, je docela možný že se jedná o vadnou optiku a nebo špatně nastavenou optiku, já jsem už dával do PC  fotku z 6230 a byla dost good......

Ramon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Substance242  |  30. 03. 2004 13:51

Obrazky som si ulozil a "hore-dole" prepinal z jedneho na druhy - naozaj je to velky rozdiel. Inak, mobiloidne fotaciky do obrazkov nedavaju ziadne EXIF data?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chorchoj  |  29. 03. 2004 20:25

Asi jsem pidlookej... budiz... Zrnitost levyho sloupecku je opravdu hrozna, ale barevny podani pravyho??? Jak to muzete vynaset do nebes? To nevidite ten tribarevnej barak? A to plati o vsech fotkach. Osobne bych to hodnotil tak, ze oba jsou jeden velkej propadak. Aspon ze to je nadupany jinyma funkcema - akoratkdyby to bylo bez fotaku a o par litru levnejsi, tak by to bylo jeste lepsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ParaDroid  |  29. 03. 2004 14:32

Jenomže mně osobně je tenhle názor velmi blízkej. Proč musím platit za něco, co v telefonu nechci? Ani já nechci v mobilu foťák, rádio a přehrávač mp3, chci aby to umělo volat, posílat zprávy a připojit se to k počítači. Proč Microsoft dostal pokutu půl miliardy dolarů za to, že má ve Windows Explorera a Media player, když výrobci telefonů dělaj de facto to samý? Nechci nekvalitní foťáky v mobilu, na to mám svýho malýho Nikona, kterej dělá skvělý fotky. Chci telefonem TELEFONOVAT, ne fotit. A výběr je naprosto minimální...  Tenhle trend je HNUSNEJ!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  29. 03. 2004 14:53

V takovém případě ale nepotřebujete nejnovější telefon. Volat, posílat zprávy a připojit se k počítači umí Alcatel One Touch 715 za čtyři tisíce, Siemens S55 za pět, Nokia 6310i za deset.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ParaDroid  |  29. 03. 2004 15:12

Ano, to je pravda. U těch se mi ještě nelíbí jedna věc - velikost. Takže jsem si koupil 6100 a jsem spokojený - má vše, co bych od telefonu očekával (tedy ještě bych nejradši zrušil menu Hry). Nicméně zase nebyla za 4000,-...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blue  |  28. 03. 2004 12:02

DOBRÝ DEN CHTEL JSEM SE ZEPTAT JESTLI LZE PŘIŘADIT OBRÁZEK K VOLAJÍCÍMU JAKO U 7250i. PŘEDEM DEKUJI ZA ODPOVĚD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  28. 03. 2004 20:03

u serie 40 ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
support  |  30. 03. 2004 14:02

Obrázek lze kontaktu přiřadit u všech telefonů Series 40 s barevným displejem, které přišly po N7250i, tj. N3100, 3200, 6220, 6230, 6820, 7200, 7600.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yalone  |  28. 03. 2004 11:20

tak co je stou megarecenzi zase jenom kecate jo ona bude kdy vsadim se ze dnes urcite ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 03. 2004 11:29

Proč nepíšete česky? Občas se v otázce hodí použít otazník, mezi větami by měly být čárky, za oznamovací větou tečka.

A zkuste se také podívat na titulní stránku MobilManie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yalone  |  28. 03. 2004 11:50

Tak se nezlobte,nejsem novinář. A mam v obíbených položkach pouze bleskovky. Díky za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pas  |  28. 03. 2004 20:37

sorry, ale psat s interpunkci by mel kazdy clovek s inteligenci vyssi nez prumerna opice, kdo to pak ma cist...

a mimochodem, za carkou ve vete se dela mezera!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  28. 03. 2004 23:21

Když už kritizujete, zkuste začít u sebe. Je normální užívat diakritiku v jazyku českém, mateřském a velmi krásném, ale budiž, občas to působí problémy technického rázu, to bych vám ještě odpustil. Na začátek věty však patří velké písmeno! Kdo to má pak číst?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adamantium  |  29. 03. 2004 13:49

myslím že i text bez diakritiky se dá překousnout.. Někdo čte články na mobilních zařízeních, kde naopak může interpunkce dělat problémy, takže bych z toho zase takovou vědu nedělal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6230  |  29. 03. 2004 20:42

Tak orangutane kde máš háčky a čárky.Mě případá že pocházíš z interupce a ne z interpunkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pas  |  30. 03. 2004 01:23

Myslím, že by sis měl nejdřív udělat pořádek u sebe, když už chceš kritizovat jiné! Máš tam nejmíň 4 chyby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  30. 03. 2004 10:17

 Fakt dobrý. On tam má fakt 4 chyby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Latti  |  31. 03. 2004 11:51

Omyl, má tam 7 chyb!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  28. 03. 2004 00:11

Nevim jak vam, ale me se zda oboji strasne. To je zcela nepouzitelne i do rodinneho alba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  28. 03. 2004 06:21

To Ti verim. Ani ja by som si nedal do rodinneho alba zabradlie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RAIL  |  27. 03. 2004 22:42

lidčky strašně nutně sháním mobilní telefon s mlýnkem na kávu !!!

je to možné ze by se v době fotoaparátů a vodotrysků ještě takový nevyráběl

co já jen budu dělat ?????????

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  29. 03. 2004 12:08

Budeš si muset kupovat mletý kafe

Stanley

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  27. 03. 2004 19:11

Ach jo. Chtělo by to aby si ten kdo pořizoval tyto fotky přečetl něco o základu focení. Např. fotit proti oknu je blbost, dále tak stejně fotit stěnu na kterou se odráží světlo z okna není to pravé - zvláště při focení s mobilem,kde se nedají nastavit žádné parametry.

Pak focení se zábradlím v popředí je taky úchvatný -

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 03. 2004 19:17

Víte, nám tady nejde o umění. Potřeboval jsem exteriér a interiér a kvůli několika fotkám nepůjdu na procházku hledat fotograficky vděčný námět. Fotit proti oknu je možná blbost, ale lidi to budou dělat a pak se budou divit, proč obrázky vypadají tak, jak vypadají.

Fotografie zkrátka nebyly pořízeny kvůli tomu, aby je někdo hodnotil z hlediska obsahu nebo kompozice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  27. 03. 2004 19:41

Presne tak - a lidi prave s fotomobilama foti jeste vetsi "kraviny". Treba typickym nametem je obycejne lidske oko - bych nerekl, kolik lidi foti oci . A o nejakych idealnich podminkach nemuze byt ani zminka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hop  |  27. 03. 2004 21:59

Záběry jsou naopak zvoleny velice dobře tak, aby na foťáčky práskly vše podstatné: vyvážení barev, kontrast, barevné přechody, zachycení málo sytých barev, deformace, zrnitost. Tahle skladba dobře vypovídá o foťáčcích a navíc ani nebyly míněny jako autorův výběr superfotek.
Za foto xichtíku v testu se rovněž přimlouvám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  27. 03. 2004 18:42

Teda já nevím, ale mě přijdou ty první fotky v náhledech jasně hezčí, otázka je spíš, jak to vypadá na mobilu - jestli to na mobilu vypadá tak jako tady, tak bych dával přednost tomu prvnímu, protože imho foťáky v mobilu zatím k ničemu jinému nejsou. Také těžko zjistím co je lepší, když nevím jak vypadá originál, takže třeba bílá zeď toho baráku se mi líbí víc, ovšem třeba je tak hnusně šedá jako ta vedle. Ještě by to chtělo zkoušet fotky v přítmí, protože tam se teprv pozná rozdíl. IMHO nejlepší by byl ale foťák, který by měl kontrast přesně uprostřed těchle dvou a kompresi jako u toho druhého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  27. 03. 2004 18:16

neviem ci sa to zmesti do recenzie, ale co takto samostatny clanok ake su moznosti synchronizacie s outlookom. t.j. address book, calendar, tasks & notes ...

notoricky chybu (ficuru ?) last name & first name uz pozname ale co ostatne veci ?

a aj porovnanie synchrnizacie priamo, alebo cez syncML. myslim ze pri tomto telefone je to uz vcelku pouzitelne (ako tak dobre vyzerajuci tyzdenny nahlad, podpora ikoniek, viacero druhov eventov) a este otazka, ma to nejaku formu "today" screenu v kalendari kde su zobrazene tasks & events pre dany den ? nieco na styl pocket pc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 03. 2004 18:26

K tomu není moc co psát. Vyberou se složky Outlooku pro kalendář, adresář, úkoly a poznámky, nastaví se, v jakém intervalu se mají synchronizovat položky kalendáře, a stiskne se tlačítko. Přenáší se předmět, termín, u událostí místo, u úkolů ještě priorita. Nic víc se s tím nedá dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
closter  |  27. 03. 2004 17:46

Vyrábí se ještě vůbec mobil bez foťáku? Sice tenhle trh neslueduji nijak pečlivě, ale zdá se mi, že do mobilů cpou strašný věci... na co foťák?!!?!?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carl von Brno  |  27. 03. 2004 18:05

Nenapadlo tě že třeba na focení?? -za pár let bude samostatnej foťák pro běžnýho (NEprofesionálního) uživatele zcela zbytečná věc -bude totiž v MOBILU! (doufám že stejně tak bude běžně MP3 player, rádio apod.)

PS: pokud chceš jenom volat tak vsaď na telecom nebo si otevři okno a volej, třeba tě někdo uslyší.           

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arkobad  |  27. 03. 2004 18:31

Jasne, nacpou do mobilu 3x zoom a podobne veci, co...?

Tvrzeni, ze fotaky v mobilu budou za 3 roky stejne, jako lowendove digitaky je potreba upravit tak, ze fotaky v mobilu budou za (asi min jak 3 roky) stejne, jako jsou lowend digitaly dnes. Ale lowendove digitalni fotaky tou dobou budou uplne nekde jinde. Ano, verim tomu, ze za dva roky bude v mobilu neco na zpusob levneho fotaku typu Mustek (GSmart), Umax, Trust, Aiptek, atd (tedy fotaku, ktere dnes stoji do 3000Kc). Proste neco s 2MPx CMOS chipem.

Jenze :

1) Tyto fotaky proste nedelaji pouzitelne fotky, takze az budou v mobilu, furt to nebude pouzitelna nahrada fotaku

2) I tyto superlevne fotaky 1.3MPx az 2.1MPx CMOS maji nejaky naznak objektivu, ktery je 1.5 az 2 centimetry dlouhy (bud vystupuje ven jako u GSmartu, nebo je zapusten v pomerne tlustem tele fotaku). Toto u mobilu asi nebude mozne, takze fotky spise budou jeste horsi, nez ty hrozne ze soucasnych lowendovych fotaku typu GSmart.

3) Az se tyto 2MPx CMOS chipy dostanou do telefonu, budou nejlevnejsi fotaky za 3000Kc mit CCD chipy 3 az 4 megapixely, daleko lepsi objektivy, atd - vemte si levny analogovy fotak za 1000 az 2000Kc a predstavte si, ze se do nej naroubuje 3 az 4 megapixelovy chip - vzhledem k neustalemu poklesu cen elektorniky takovy fotak bude stat 3  (s 3x zoomem 4 tisice) a bude delat o 3 tridy kvalitnejsi fotky, nez nejakej dvoumegapixelovej CMOS v telefonu bez objektivu.

Samozrejme ze i objektiv lze minimalizovat - prikladem muze byt zapusteny zoomovy periskopovy objektiv u Minolty DiMAGE Xt. Jenze i pres miniaturni rozmery toho objektivu by takovy telefon byl velky a tezky asi jako Nokia 5110. Navic takovy objektiv by cenu telefonu zvednul i o 10 tisic.

Rozhodne nemam (na rozdil od jinych prispevovatelu) nic proti implementaci fotaku do mobilu. Sam se tesim, az tam budou davat 2MPx chipy. Ale jsem si jist, ze papirova fotka 10x15 z takoveho fotaku bude odporna a clovek si s ni udela akorat ostudu. Presto integrovane fotaky smysl maji - pro dokumentaci, pro ofoceni dokumentu, pro zachyceni jedinecneho okamziku - ale nikdy (resp jeste dlouho ne) nenahradi normalni (byt lowendovy) digitalni fotak. Pokud si nekdo mysli, ze bude za dva roky telefonem fotit na dovolene, bude kamaradovi fotit svatbu ci krtiny, ze s tim bude fotit v prirode, delat snimky z rodinnych oslav, atd... tak se velmi hluboce myli. Resp. ty fotky tak delat muze, ale budou pouzitelne jen jako ilustrace dane udalosti a budou naprosto nevhodne jak k prezentaci na PC/TV/Projektoru, tak i pro tisk na 10x15.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  27. 03. 2004 20:37

Tak tos napsal móc hezky . Vidím to obdobně. Ideální to bude, pokud ti někdo nedejpámbu naboří auto jako důkazní fotodokumentace, ale nic víc. Ale propána, čekat od toho nějaký umění snad nemůže nikdo, né? I kdyby se fotograf na hlavu stavěl .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arkobad  |  27. 03. 2004 21:06

Tak nejak. Daleko prijemnejsi by bylo mit nejaky kompaktni petimegac s alespon 4x zoomem, ktery by podporoval Bluetooth, nebo radeji WiFi. A pak mit telefon (nebo radeji komunikator), ktery by touto technologii bezdratove stahnul fotky z fotaku. V komunikatoru bych si je lehce upravil (orez) a zmensil a pak v pohode odeslal jako MMS ci e-mail. Ale proste jen v pripade, ze bych to chtel odesilat. Pokud bych chtel fotit, tak bych proste pouzival samostatnej fotak.

Nouzove reseni je mit fotak a telefon/smartphone/komunikator na stejne pametove karty. Tedy treba MDA2 a jakykoli fotak na SD/MMC karty. Nebo fotak Sony a k tomu Ericsson P900 (akorat je problem s redukci na male memoristicky). Nebo PDA s bluetooth, CF2 slotem a bluetooth (treba Toshiba e800 - na velkem VGA displeji se fotky dobre edituji), telefon s bluetooth (treba erika 630) a nejaky pekny fotak na CF2 (treba Minolta A2). Vyfotim, kartu z fotaku dam do PDA, fotku upravim a pomoci mobilu odeslu mailem. Je to opruz - tahat ssebou 2 az 3 veci, ale ten rozdil v kvalite je nebetycnej.

Ja bohuzel k takovemu reseni zatim nedospel - mam MDA2 (SD karty) a DiMAGE 7i (CF2 karty). Treba bude casem nejake MDA3 s VGA displejem WiFi a CF2 slotem - treba i od jineho vyrobce. Protoze fotak na SD si asi jen tak nekoupim. Pokud bych ted do neceho sel, tak do Minolty A2. Ale asi zatim menit nebudu, protoze ten prinos oproti DiMAGE 7i mi za tech 40000 nestoji - asi jeste vynecham jednu generaci. Ale fotim (a filmuju) i pomoci MDA2 - tahat furt ssebou tu kravu DiMAGE 7i proste nejde a kupovat si jeste dalsi mensi fotak za nejakejch 15000 se mi moc nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2004 01:56

Znám ještě elegantnější a levnější řešení tvého problému:
Na SD karty existují redukce do standardní CF1, dělá je Minolta a stojí kolem 1500,- ... Takže místo nové "větší" CF si prostě koupíš SD a píchneš ji do té redukce a DiMAGE ti zůstane.

Ale radši mi někdo poraďte, jestli na mýho šitovního Palma T|T vůbec existuje nějakej software, kterej by JPEGy na kartě dokázal nejenom barevně prznit, ale hlavně oříznout!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arkobad  |  28. 03. 2004 09:21

O te redukci ja vim. Problemem je, ze samotna redukce stoji asi jako 256MB CF. Dalsi problem je, ze SD je podstatne drazsi, nez CF a existuje jen v mensich kapacitach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kunda  |  28. 03. 2004 10:15

Nechapu, nejdrive tady hazes tisicama jako nic a ted je problem CF/SD redukce za par stovek, ze to MD2 mas nakonec sluzebni? Kunda Kundovic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arkobad  |  28. 03. 2004 17:51

Tak dat 1500 za redukci a o polovinu vic za SD kartu proste neni jen tak - na strome ty prachy nerostou.

Navic SD proste nedelaj v tech kapacitach - ted teprve prichazi na trh SD 512MB (ale je skoro 3x drazsi, nez SD 256MB). Nehlede k tomu, ze uz CF karty mam : 256MB, UltraSpeed512MB a 1GB MicroDrive. Predstava, ze jeste navic sachuju s redukci, me moc nenadchyna. Rozhodne bych radeji nejakeho krizence mezi MDA2 a novym Asusem - tedy jeste rychlejsi CPU, VGA displej, WiFi a oba sloty. Ale asi to zatim vyresim tim, ze si k MDA2 koupim BackPack - stejne jsem ho chtel kvuli tomu VGA a TV vystupu a CF slot asi vyuziju hodne - jednak na to mam fotak, jednak na to mam dost karet (tech WMA, co se mi vejde na MicroDrive!) a jednak si asi radeji koupim WiFinu do CF, nez do SD - na SD uz mam nainstalovano hodne softu a WiFi pro CF je levnejsi.

Ty vis, o nejakem jobu, kde se fasujou MDA2? Kdyz mi k tomu jeste daj nelimitovanej GPRS, poradnou karu, uzasnou gazi, volnou pracovni dobu, tak beru!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kunda  |  28. 03. 2004 19:41

Jen rejpu Mam dobrej flek a TT3 mam taky koupenej za svoje prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  08. 04. 2004 07:22

Ale oni by te nebrali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  27. 03. 2004 23:39

mýlíš se, už letos mají být v korei fotomobily 3 MPx a dokonce s OPTICKYM zoomem, je jen otazkou casu kdy to dorazi k nam, vyvoj jde kupredu

ps: nekecam kdyby bylo nutne, muzu to nekde dohledat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arkobad  |  28. 03. 2004 00:28

No dobre, ale 1) tady neco takoveho bude tak za rok 2) Bude to stat majlant 3) Mobil s takovym fotakem bude 5x vetsi a tezsi, nez v te nejmensi a nejlehci dostupny mobil bez fotaku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  28. 03. 2004 01:43

ad 1: tipuju 1,5-2 roky, pri pomalosti vyrobcu....kez by to bylo driv!
ad 2: nemyslim si, nove modely budou podle me stat furt stejne jako doposud
ad 3: tady urcite nesouhlasim, nemyslim, že by lepší fotak nejak vyrazne zvetsil a ztizil mobil,..do novych modelu se samozrejme nebude montovat optika z digitalu, ale jsou a budou vyvijeny nove technologie - ktere se budou snazit vemstnat do minima velikosti maximum kvality, viz např:

http://www.mobilmania.cz/Bleskovky/Ar.asp?ARI=106453&CAI=2097&EXPS=%22OLYMPUS%2A%22

az neco takoveho bude, tak sice budou fotaky-lowendy zas o tridu lepsi, ale myslim, ze vetsine NEprofi to bude stacit

ja sam s sebou nosim jak mobil s fotakem, tak fotak s 10x optickym zoomem (a ten v mobilech nebude asi jeste hoooodne dlouho), ale je to nesrovnatelne pohodlnejsi a taky nenapadnejsi fotit mobilem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matt  |  28. 03. 2004 21:45

Mam hromadu fotek z Gsmartu mini2 a i kdyz nic proti tomuhle "fotaku" nemam, fotky z my 3650 jsou MINIMALNE srovnatelny (spis lepsi).
Jinak souhlas ze je tak na ty MMS, pripadne na jednoduchy momentky. Dokud jsem nemel fotomobil, nosil jsem s sebou porad digital (canon 1.2mpix, zadnej zazrak ale fotil slusne), ale ten mobil ho bohuzel nenahradi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
khgjkhg  |  29. 03. 2004 20:26

lomena optika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIZ  |  27. 03. 2004 20:06

Chci mobil bez tzv. fotaku, tzv. prehravace, bez pametove karty apod.
Fotak pouzivam casto, ale opravdovy, za 15-20 kKc. Vyfotim si kdykoliv cokoliv a vysledkem se [obcas] i muzu pochlubit.
Taky casto posloucham muziku, i v MP3 - na prehravaci za 15-20 kKc a jsem s nim spokojen, umi vse potrebne.
Na kalendare, ukoly, mobilni e-mail + web atd. mam PDA, opet za 15-20 kKc. Kdyz chci svolat sraz vice lidi, nemusim premyslet, kolik jmen se mi vejde do 30ti znaku.
Usetril jsem na to jednoduse - neplatil jsem nikdy za veci, ktere nepotrebuji a nechci!
Proto chci mobil fungujici jako telefon, popr. modem a dost. Neumim si moc predstavit, ze bych kartu z mobilu nekam vyndaval i s baterkou a tak pravidelne prichazel o seznamy poslednich hovoru atp.
Jenze mam asi smulu a budu muset u noveho founu platit i za veci, ktere nebudu mit duvod pouzivat. A s koupi napr. N6230 si musim pospisit, protoze brzy uz prijde 6240 a ta bude mit jeste navic topinkovac a super zasobnik ruzovouckych zvykacek! A radio tam bude stereo a na displeji uvidim prvni 3 znaky nazvu stanice!
Zkratka mi vse pripada cim dal vic pubertalni a pro 'normalni' uzivatele je nabidka cim dal slabsi. Asi si kravataci z marketingu mysli, ze to tak je nejlepsi, ale ja bych 6230 'Light Edition' bez fotaku, karty, radia za cenu o 1/3 nizsi klidne koupil, protoze to je 1. neSiemens s GPRS 10, IR i BT - a to je to, co potrebuji doopravdy.
Proc mezi telefony prakticky nemam vyber?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  27. 03. 2004 23:45

no jo, to je sice vsechno hezky, ale kdo se s tim ma furt tahat, ze? sam nosim s sebou furt fotak miltu dimage z1, iriver (mp3 prehravac) a nokii 6600...a i tak je toho dost..

navic, kdyz si chces vyfotit bezdomovce/hezkou babu/cikorku/revizora/fizla/slapku/tam kde se nesmi fotit, tak neni uplne nejlepsi vytahovat fotak a machrovat s nim, lepsi je "delat, ze pisu sms" a jen tak mimochodem si neco vyfotit,..
vim o cem mluvim!

osobne si myslim, ze pda, mp3 i fotak LZE vmestnat do mobilu, jedinym a dost zasadnim problemem je vydrz baterie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 03. 2004 01:46

a nechtel bys taky jeste mobil, co neumi posilat sms a volat? pak bys byl urcite spokojenej! koneckoncu oboji muzes v telefonni budce, ze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wienerschnitzel  |  28. 03. 2004 15:42

Tak tohle presny! Za chvilku bude v mobilu i kavovar a spousta dalsich blbosti. Osobne potrebuji s mobilem jen volat, smskovat a pripojovat ho (nejlepe pres BT) k PDA jako GPRS modem, nic vic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wienerschnitzel  |  28. 03. 2004 15:42

Tak tohle bylo presny! Za chvilku bude v mobilu i kavovar a spousta dalsich blbosti. Osobne potrebuji s mobilem jen volat, smskovat a pripojovat ho (nejlepe pres BT) k PDA jako GPRS modem, nic vic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
saf42  |  27. 03. 2004 17:13

no mne to pripada ze obidva su dost sitove. 6230 ma mozno lepsiu optiku a 7200 zese elektroniku. ale ani keby sa spojily dobre (=menej zle) vlastnosti z oboch tychto fotakov do jedneho tak z toho dobre fotky nebudu. ale na odfotenie budovy aby som ju mohol poslat niekomu ze "ked budes tu tak zaboc doprava" staci aj jeden aj druhy. len keby tiem mms boli lacnejsie.

inak fotacik este pochopim, ale nechapem naco je dobry mobil ktory vie tocit video ak ma takuto kvalitu zaznamu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Satala  |  27. 03. 2004 16:45

Ja by som povedal, ze je to naopak. 6230 ma lepsie fotky ako 7200. V exteriery mozno vedie 7200, ale v interiery je 6230 neporovnatelne lepsia. Hodiny su na 7200 velmi rozmazane a okolna stena je ruzova, zatial co na 6230 su hodiny iba rozmazane a stena je relativne biela :) V prospech 6230 hovori aj velkost obrazkov. Zaberaju 253kb zatial co tie iste fotky z 7200 zaberaju 234kb. Je pravidlom, ze ostrejsia fotka zabera viac ako rozmazana, pretoze na rozmazanej su väcsie plochy jednej farby a tie sa daju lepsie skomprimovat. Musim vsak uznat, ze 7200 ma zivsie farby. Pri 6230 si pripadam ako v ciernobielom filme.
Mam jednu prosbu k zajtrajsej recenzii 6230. Väcsinou fotite okolie domu, popripade nabytok. Ludia vsak fotia hlavne svojich znamych a nie nabytok. Viem, ze ked tu bol minule pokus dat do recenzie fotky ludi, mnohi si z toho robili srandu, ale ja by som ocenil, keby sa zajtra v recenzii objavili aj nejake 'ludske' fotky. Z nich si urobim lepsiu predstavu ako budu vyzerat moje vlastne fotky, pretoze o dva tyzdne budem aj ja majitelom tohto MT.

Milan Satala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 03. 2004 17:16

Zeď je ale ve skutečnosti růžová, nikoli bílá. Lidi se do recenze nechystám fotit, to budete muset potom zkusit až sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Satala  |  27. 03. 2004 18:48

Aha, tak ked ta stena je ruzova ... tak potom natom asi bude lepsia ta 7200
Tych ludi je skoda, no pohladam nejake fotky na inom webe ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mac  |  27. 03. 2004 22:02

Nedivím se těm zmatkům, nenapsal jste, že máte doma růžový zdi .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2004 01:45

Hmmm... jenže i z jiných fotek (např. 7200/01.jpg - souvislá stěna protějšího baráku) to vypadá že ta 7200 oproti 6230 až podezřele moc aberuje - prostředek je vždycky růžový, okraje zelené.

Ale co, u cílové skupiny zákazníků MMS se stejně na 90% záběrů uprostřed šklebí nějaká ta dorůžova ožralá řepa a kolem ní se na trávníku válí plno nazelenalých zvratků... takže jde vlastně o "kreativní režim"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zip  |  29. 03. 2004 11:24

Konecne rozumny slovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  27. 03. 2004 18:18

praveze fotografie zo 7200 sa tvaria aj vcelku pouzitelne (pri zmenseni na polovicku). co sa o fotografiach co robi 6230 neda povedat. farby su 7200 podstatne lepsie podane. aj biela je lepsie skorigovana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedros  |  28. 11. 2005 20:54

Jsem stejneho nazoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  27. 03. 2004 16:23

docela by to chtelo porovnat jeste s nokii 6600 a pripadne dalsimi 640x480 modely, bylo by to urcite prinosne (pokud by byla focena jedna vec ruznymi modely a ne ruzne veci ruznymi modely, jako v jednom clanku, co pamatuji)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Faja  |  27. 03. 2004 15:08

Teda nevím, ale ten růžový flek uprostřed bych fakt nechtel :o(((! Prostě foťák do mobilu je jen pro ... :o)))))))))! Rozumna volba je Canon EOS 300D, nic min není na focení :o)))!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 03. 2004 15:17

Canon EOS 300D? Jak s tím prosím vás můžete fotit? Každý, kdo fotografii trochu rozumí, přece nemůže používat nic jiného než EOS 1D! Žádný nižší a levnější model na něj nikdy nebude mít, nikdy tady už raději nepište, že fotíte plastovým 300D, jinak si utrhnete ostudu.

Já bych místo růžového fleku ocenil, kdyby byla růžová celá zeď, tak jak má být. Vyvážení bílé se fotomobilu moc nedaří, ale venku jsou obrázky v rámci možností ucházející.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carl von Brno  |  27. 03. 2004 16:37

Nechcete jít vyfotit ještě tu oranžovou základku na rohu kotlářské? 9let sem tam chodil tak tu barvu dobře znám.........docela by mě zajímalo jak bude vypadat na 6230. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Školník  |  27. 03. 2004 17:27

Kecáš, chodil jsi sem 11 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carl von Brno  |  27. 03. 2004 17:53

Tak jo přiznávám se pane školník....teď mě hryže svědomí že sem tak lhal. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blade  |  29. 03. 2004 10:50

Ja bych šel radši do té růžové obchodky dole na Pionýrské - eh..pardon - srnčí hněď (-:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel J  |  27. 03. 2004 23:44

Jo, pekne, tak ne ne!!! Blbove prece musi jednoho dne vymrit. Nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomi  |  27. 03. 2004 14:48

no oboje je ubohe, nevim kdo takovymi shity foti a pak ty kraviny nekam za 10,- Kc posila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otaku  |  27. 03. 2004 15:10

Pozri, od toho, že ty máš 3210 alebo T100..., nemusíš drbať do druhých!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otaku  |  27. 03. 2004 14:28

Podľa mňa ľudia, ktorí si kúpia 6230 nepotrebujú také dokonalé fotky. Ocenia jeho funkčnú vybavenosť a menej výstredný vzhľad. Najskôr budú fotky používať na mms a táto kvalita úplne stačí. A ani fotky z 7200 nenahradia tie z digitálneho foťáka.

Môj budúci telefon bude práve 6230. Veľmi sa mi páči vzľad a funkcie, len ma mrzí trochu malý display...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomi  |  27. 03. 2004 14:49

displej je od toho abys na nem videl telefonni seznam nebo jmeno toho kdo ti vola. Urcite to neni na prohlizeni si pornofotek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinda  |  27. 03. 2004 13:54

hmmm tak to je teda překvapivý!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor