Google se stal standardem webového vyhledávání. Inspiroval ostatní, ale teď se očekává, kdy opět provede revoluci – fundamentální krok vpřed. Vyhledávače se sice neustále zlepšují, princip jejich fungování je ale stejný. Startupy experimentují se sémantikou – rozpoznáváním kontextu a významů hledaných slov, ovšem ani jeden z těchto experimentů nedosáhl ničeho většího než toho, že ho koupil Microsoft, Apple nebo právě Google.
Výzkumník Googlu Amit Singhal v rozhovoru pro Mashable řekl, že by mohl být další revolucí „knowledge graph“, tedy v podstatě databáze souvislostí. Když tedy napříště do vyhledávače napíšete třeba větu „nejhlubší jezera České republiky“, Google nebude spoléhat pouze na vyhledání dílčích slov a jejich synonym, ale pokusí se pochopit, že chcete skutečně znát nejhlubší jezera a ze svých databází vyšťourá jejich seznam, fotografie aj.
Google Knowledge Graph se ve vyhledávači používá už dnes, musíte ale navštívit anglickou verzi, vyhledat třeba s nějakého amerického herce a v zápatí stránky objevíte obrázkový seznam několika jeho filmů. Google jinými slovy pochopil, že takový Al Pacino je herec, nikoliv jen věta, která se skládá z dvou klíčových slov „Al“ a „Pacino“.
Na Androidu dnes s trochou cviku nadiktujete i SMS zprávu. Google umí rozpoznávat češtinu relativně dobře, k praxi sci-fi filmů mu tedy už chybí jen rozeznání kontextu. Zde má zatím mezery.
Pokud Google pochopí kontext, může naplno využít svůj systém hlasového ovládání a konkurovat Siri od Applu. Tato technologie má totiž na iPhonu 4S už nějaké výsledky, ale je k dispozici pouze pro angličtinu. Hlasové slovníky Googlu jsou na mnohem vyšší úrovni, k dispozici je i rozpoznávání češtiny a tato technologie se aktivním užíváním ke všemu neustále zlepšuje. Na Androidu dnes můžete při troše snahy a cviku bez problému nadiktovat i českou SMS. Teď jde jen o to, aby Google pochopil i její obsah.