Android již dosáhl svého vrcholu a strýček Google začíná pociťovat úbytek na trhu. Zlomeninu bohužel neřeší sádrou, ale lubrikačním gelem.. Těchto "pár" aplikací nikoho nespasí ani nepoloží a celou tuto akci opět považuji pouze za bezpředmětné zviditelnění před záříjovým veletrhem IFA. Pokud si chce Android udržet dominantní postavení na trhu a přijít s něčím skutečně efektivním, tak by v každém smartphonu měla být možnost, zda chci 1.verzi upravenou výrobcem či 2.čistý Android. Myslím (spíše teda vím), že by to přivítalo spoustu zákazníků a pomohlo by to vyřešit spoustu problémů.A o jakém úbytku že to píšu? Dva největší rivalové na trhu měli v roce 2014 tento podíl na trhu: Samsung 24,8% a Apple 11,7%. Letos je to 21,7% u Samsungu a 14,1% u Applu. A dovoluji si zdůraznit, že ještě nemáme konec roku a v září přijde nový iPhone, který se bude opět prodávat jako na běžícím pásu.. Mimochodem, když se více vnoříme do čísel, tak zjistíme, že Samsungu meziročně propadl zisk mobilní divize o 70% .. a také, že: - ve vyspělejších evropských státech (Německo, Francie, Británie) má Apple podíl na trhu 20%, 20% a 40%.
- v technologicky nejvyspělejší zemi (Japonsko) má Apple až 50% podíl
- v naší republice mají produkty od Applu z 80% většinou vzdělanější lidé