Grafen: Nokia vyvíjí materiál budoucnosti

Diskuze čtenářů k článku

Sodobar  |  17. 06. 2011 10:09

Nedávno jsem o grafínu četl v učitelských novinách, tedy viděl video na mém oblíbeném YT kanálu:
http://youtu.be/QuW4_bRHbUk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adolf  |  16. 06. 2011 21:40

predstavte si ze jeden grafenovej tranzistor muye mit takt az 1 THz, a spocitejte si kolik tranzistoru je v jednom procesoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keltek  |  16. 06. 2011 15:48

Probůh, kde jste přišli k takové snůšce nesmyslů? Překvapuje mě, že jste vůbec ochotní takovýto článek publikovat. :( Jsme velmi, velmi zklamán...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  16. 06. 2011 15:39

"Grafen objevili v roce 2004 profesoři ruského původu Andre Geim, vědecký pracovník univerzity v Manchesteru a jeho kolega Konstantin Novoselov, kteří za jeho objev v roce 2010 získali Nobelovu cenu za fyziku."
Opravdu by bylo pro Vás nejlepší, kdyby jste ten článek odstranili. Dělá Vám hodně špatnou reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  16. 06. 2011 12:34

haha o grafén sa zaujímajú ďaleko väčšie firmy ako Nokia už nejakú tú dobu ... keďže kremíku už pomaly, ale isto dochádza dych - čoraz väčšie problémy s menšími výrobnými procesmi, grafén ho má nahradiť ... nevedomosť prítomných autorov skutočne nemá hraníc, je mi ich ľúto, že takto zhadzujú úroveň tohto webu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pauli  |  16. 06. 2011 14:56
Sid  |  16. 06. 2011 12:24

Nokia by neměla vyvíjet materiál budoucnosti, ale mobil součastnosti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lolec  |  16. 06. 2011 10:58

"Nokia vyvíjí materiál budoucnosti"
-- škoda že v té budoucnosti není místo i pro Nokii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmm  |  20. 06. 2011 16:25

loool, to bylo hustgee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sfusama  |  16. 06. 2011 10:34

I když Nokia násobně sníží tlouštku krytů dejme tomu z 0,6 mm na 0,06, cihla zůstane cihlou, tlouštku mobilu způsobuje akumulátor .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  16. 06. 2011 11:00

Přesně tak. Vždycky když vidím tyhle koncepty, tak si říkám, kde to asi má baterku. Malé CPU a paměti, ohebný PCB a displej, to všechno už dneska technologie umožňuje. Ale pořád někde musí být poměrně velká baterka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikipedista  |  16. 06. 2011 10:09

Autore, autore, je to normální český grafen, nikoliv pseudoamerický Graphene.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Grafen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strasny picus  |  16. 06. 2011 09:56

prepacte, ale toto je priserny clanok.
zly preklad, ze informacie. cele zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaL  |  16. 06. 2011 09:05

Nokia objevuje objevene, IBM uz z toho ma integrovany obvod.
Kdyby se radeji venovali sve produkci mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ss  |  16. 06. 2011 19:10

Precitaj si cely clanok,a pravdaze aj ti dvadsiati nepodarkovia co ti dali plusko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  16. 06. 2011 08:52

ta nokia pořád něco vyvíjí, ale nějak mi uteklo co už z toho všeho zrealizovali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smola7  |  16. 06. 2011 09:19

Klenoty N8, E7, C7.... ti nestačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr.cz  |  16. 06. 2011 08:50

nejsem odborník, ale tvrdost diamantu je vyvážena jeho křehkostí a obecně platí, že čím je materiál tvrdší, tím je méně ohebný. jedině nanotechnologie umožňuje tvarovou paměť, ale zase chybí tvrdost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
am  |  16. 06. 2011 10:23

asi tam mělo být pevnější a ne tvrdší. ale ono je to jedno, hlavně že je senzace. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  16. 06. 2011 11:58

Za prve si ujasnime pojmy aby sme sa mohli pohnut dalej:
Tvrdosť- schopnost materialu odolavat vnikaniu ineho telesa (odolnost voci poskriabaniu)
Pevnosť- schopnost materialu odolavat medznemu stavu
medzný stav- zatazenie na hranici medzi plastickou a elastickou deformaciou
Pružnosť- schopnost materialu,po zatazeni, vratit sa do povodneho stavu
Plasticita- schopnost materialu vytvarat trvalu, plasticku deformaciu
Tuhosť- schopnost materialu odolavat trvalym deformaciam, plastickym deformaciam.
poddajsnosť- nachylnost materialu na plasticke deformacie
húževnatost- material vytvara velke plasticke deformacie kym dojde k preruseniu
krehkosť- material nevytvara ziadne alebo len velmi male plasticke deformacie, potom dojde k presuseniu
Ako uz iste tusis, tvrdost materialu nema nic spolocne s pruznostou materialu. Ako priklad uvediem samotnu pruzinu ktora je po patentovani a gulickovani na povrchu velmi tvrda ale zaroven pruzna. Aj ked je pruzna, je pomerne krehka.. Ale aj ked je krehka, material na vyrobu pruzin je pomerne pevny... Takze tvoja teoria ze cim je tvrdsi, tym je menej ohybny asi pada.. Dalej musim povedat, ze kazdy material ma svoju tvarovu pamet, dokonca aj ohnuta tyc ma este roky tendenciu sa pomalicky vracat do povodneho stavu.. Mozu zato napetia ktore vzniknu v mieste ohybu, a vznikaju preto, ze v jadre tyce nedojde k plastickej ale elastickej deformacii. Jadro tyce sa teda chce vyrovnat, brania mu vonkajsie vrstvy ktore uz boli zdeformovane plasticky.. Tento predmet som robil 2x takze viem ocom hovorim.. :D:D:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  16. 06. 2011 12:20

Mam tam nieco zle?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MArtin  |  16. 06. 2011 13:19

Nemas ale pripomenul si miestnym detom skolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aminux  |  16. 06. 2011 14:54

Pružná je na krut. Na ohyb by to bylo asi horší. Tam je spíš křehká. Takže záleží na způsobu namáhání. Jestli se nepletu. Zkus si zohýbat kalenou ocel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  16. 06. 2011 17:37

Pri spiralovej prizine je namahana prave na ohyb... Na krut su namahane pruzinove torne tyce.. Samotne kalenie zvysuje povrchovu tvrdost, ale to nema nic spolocne s pruznostou. Vlasnosti materialu sa pri zmene namahania nemenia.. Ak je material huzevnaty, bude huzevnaty ci uz je zatazeny na krut, ohyb, smyk, tlak aj tah.. Samozrejme, to ake zatazenie znesie material zavysi na namahani ale odolnost voci namahaniu je ratana zo zakladnej medze unavy, menia sa len bezpecnostne kostanty, prierezy, ramena.. Po kaleni sa vzdy ocel aj ziha, co zvysi jej pevnost, takze ano je pravda ze kalenu ocel je ohnut tazssie, to ale neznamena ze nieje pruzna.. Aj najpevnejsi material na planete moze byt pruzny... To ako lahko sa da ohnut zavii na huzevnatosti a pevnosti.. Pruzny material je taky, ktory sa po ohnuty o x mm vrati do povodneho stavu.. Miera pruznosti je potom ratana ako pomer predlzenia k celkovej dlzke a zaroven musi byt este material schopny vratit sa do povodneho stavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  16. 06. 2011 17:38

Pri spiralovej prizine je namahana prave na ohyb... Na krut su namahane pruzinove torne tyce.. Samotne kalenie zvysuje povrchovu tvrdost, ale to nema nic spolocne s pruznostou. Vlasnosti materialu sa pri zmene namahania nemenia.. Ak je material huzevnaty, bude huzevnaty ci uz je zatazeny na krut, ohyb, smyk, tlak aj tah.. Samozrejme, to ake zatazenie znesie material zavysi na namahani ale odolnost voci namahaniu je ratana zo zakladnej medze unavy, menia sa len bezpecnostne kostanty, prierezy, ramena.. Po kaleni sa vzdy ocel aj ziha, co zvysi jej pevnost, takze ano je pravda ze kalenu ocel je ohnut tazssie, to ale neznamena ze nieje pruzna.. Aj najpevnejsi material na planete moze byt pruzny... To ako lahko sa da ohnut zavii na huzevnatosti a pevnosti.. Pruzny material je taky, ktory sa po ohnuty o x mm vrati do povodneho stavu.. Miera pruznosti je potom ratana ako pomer predlzenia k celkovej dlzke a zaroven musi byt este material schopny vratit sa do povodneho stavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
om  |  16. 06. 2011 08:30

Myslim ze se z toho tady dela zbytecne nejaka hyper novinka. Zaprve, latka neni nic noveho a ma cesky nazev "grafen" a zadruhe jej neobjevila Nokia, pouze ji ted zacala zkoumat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  16. 06. 2011 08:35

Hlavne to tady uz bylo, par let z5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor