nedá mi to, abych si nevzpomněl na Český sen - tam pro změnu investovali xx milionů Kč a vydělali prdlajz, ovšem nikoliv by mistake, ale cíleně, úžasně efektně a s velkou pompou ;)
Je fajn, že Apple ušetřil 400 MIO a že ušetřený dolar je to samé co vydělaný dolar. Ale přiznejme si, mnohem více mě přesvědčí, když oněch 400 MIO vydělají než když je ušetří.
Jinak se domnívám, že jestli to opět nepodělají na international půdě (která je u mobilního trhu zcela jiná než u těch segmentu, kde operují nyní), tak mají šanci na dosažení svého cíle. Ten ovšem není tak ohromný, milion kusů se zdá jako velké číslo, ale jedno procento celkového prodaného už tak velké není. Apple se ovšem podařilo dát telefon do podvědomí lidí, udělat z něj "masír-hračku", něco, co prostě všichni kdo na to mají budou chtít, protože to je prostě to nejdražší, a stejně tak to budou chtít ti, co na to nemají, ale budou chtít vypadat, že na to mají, což je ohromná cílovka, na které nyní velmi schopně operuje Nokia.
Ale velmi se obávám (tedy přesněji, je mi to jedno, ale být jimi bych se obával) právě toho neúspěchu na mezinárodní půdě, kde mají nulové zkušenosti, resp. kde jsou s apple jen ty nejhorší zkušenosti. Nejde jen o to, že třeba v Evropě je apple o 30% dražší, ale že na tento trh přichází pravidelně se vším o rok později (což je v IT světě generační rozdíl), čímž se mu nedaří vytvářet kritickou (ale málo početnou) masu bohatších, která by následně inspirovala tu větší masu chudých tvářících se bohatě.