Hitachi: 800 × 480 bodů na displeji mobilu

Diskuze čtenářů k článku

Luqyn  |  28. 12. 2006 23:50

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  28. 12. 2006 14:14

V podstatě to odpovídá běžnému rozlišení 300dpi používanému pro tisk na papír. Konečně něco na čem písmena mohou vypadat jako písmena a ne jako hranaté klikyháky.
Jo kdyby takovéhle DPI dělali i v mnonitorech na počítači. To by byla teprve věc. Navíc by se tim dali eliminovat i problémy s vadnýma pixelama. Sem tam nějaký ten vadný pixel by byl vidět asi tak stejně jako póry na papíře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Indián  |  28. 12. 2006 19:12

No na počítače by to bylo dobrý, ale prosím odpovězte mi... Jakej ten telefon musí mít zhruba procesor, aby takovouhle fotku načetl hned a ne za půl minuty? Popřípadě video....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sip  |  28. 12. 2006 22:02

Přesně tak. Monitory by potřebovali lepší rozlišení. Další věcí je spotřeba energie mobilu s vysokým rozlišením. Už u PDA se VGA projeví na baterii více než QVGA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rotoped  |  28. 12. 2006 11:22

Zase článek o tom, co je už dávno na trhu - ačkoliv ne na našem.
Pokud se kdokoliv podívá na adresu http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/911sh/index.html
Parametry a funkce telefonů jsou někde jinde, než je tomu u nás. Jenže to už autor nezaznamenal. Asi si to schovává na další "objevný" článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxdvorixxx  |  28. 12. 2006 12:51

treba ja to nevedel, takze to beru jako prijemnou novinku. Vim ze toho asi vis vic, tak taky pis o mobilech a budem vsichni vedet vic, i diky tobe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxdvorixxx  |  28. 12. 2006 12:56

tak sem se ti po tom juknul - rozliseni 400x240

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rotoped  |  29. 12. 2006 12:13

Odkaz jsem dal na stránku, ze které je možno se prokliknout na všechny mobilní telefony - připadalo mi jako nesmysl dávat sem linky na všechny telefony, které má operátor SoftBank v nabídce. Jen tak mimochodem - některé z těchto telefonů jsou v nabídce již rok.
Takže tady jsou konkrétní typy:
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/811sh/index.html
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/910sh/index.html
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/810sh/index.html
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/904sh/index.html
Kromě toho jsem dal odkaz na nejnovější mobil proto, že japonské telefony mají spoustu funkcí, které u nás nejsou doposud poskytovány (jde jak o funkce přímo telefonu, tak i o funkce sítě).
Jen tak mimochodem - nemám ambice psát články o mobilních telefonech. Nemyslím si, že jsem ta pravá osoba. Pokud ale někde naleznu nesmysl nebo nebo nepravdivou informaci myslím si, že není důvod, který by mi znemožňoval na tento fakt upozornit. To jsem také učinil.
Dovolím si přirovnání: Uvedený článek je o asi tak velké novince, jako by dnes vyšel článek o tom, že u operátora O2 je možno používat videohovory v rámci 3G sítě.
Co se mne týká, napsal jsem dvě chyby - ano, je to novinka z pohledu toho, že Toshiba doposud mobilní telefony s rozlišením VGA neprodukovala a pak, že toto rozlišení je malinko větší, než VGA - 480 × 800 bodů.
Za toto se autorovi omlouvám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 12. 2006 13:42

Správně, parametry a funkce jsou někde jinde než u nás. Na odkazu, který uvádíte, je ale rozlišení pouze QVGA - tedy 240 × 320 bodů. V Japonsku se už začaly objevovat VGA rozlišení, ale ještě ani tam nejsou standardní. A rozlišení, o kterém se píše v článku, je na malém displeji mobilního telefonu opravdu novinka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rotoped  |  29. 12. 2006 12:02

Odkaz jsem dal na stránku, ze které je možno se prokliknout na všechny mobilní telefony, které má operátor SoftBank v nabídce a doufal jsem, že to stačí.
Jak je vidět, nestačilo.
Takže tady jsou konkrétní typy:
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/811sh/index.html
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/910sh/index.html
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/810sh/index.html
http://mb.softbank.jp/mb/en/product/3g/904sh/index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rotoped  |  29. 12. 2006 12:18

Ještě dovětek: Zajímalo by mne, co máte na mysli pod pojmem standardní. Máte pravdu v tom, že žádný telefon s rozlišením 480 x 800 bodu se doposud neprodával, avšak mobilní telefony s VGA rozlišením jsou v Japonsku na trhu déle než rok.
Druhou novinkou je fakt, že kromě Sharpu je nikdo jiný zatím nevyrábí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karas zhavime  |  28. 12. 2006 10:29


ti co maj oci na prd at kvakaj
ja vidim dobre takze pro me to ma smysl a nejen pro me

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bosto2  |  28. 12. 2006 12:32

Jo taky si to myslím vidim ty body i na E60 a N90 takže na jemnější displej se těším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  28. 12. 2006 09:26

Kdyby raději ten displej zvětšili! Třeba taková E50 má taky 320x240, ale ten displej je oproti ostatnim podstatně menší a tak je hov** vidět a to to má být náhrada za 6310i, to se jim moc nepovedlo. Raději bych displej 2x tak velkej jako má E61 na kterym něco uvidim, než honbu za počtem bodů na cm. Už na E61 jsem se musel opravdu hodně snažit abych viděl rozestupy bodů, na N80 nevidim mezery žádné a tohle .. akorát si zkazíme oči jak budeme luštit malá písmenka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Indián  |  28. 12. 2006 09:42

Vysoký rozlišení displaye je jedna z prvotních věcí na který si potrpíp při koupi novýho mobilu... Velikost mě zas tak moc nezajímá (zajímá, ale nehonim milimetry) A vzhledem k tomu, že sem ještě hoodně mladej, tak mám zrak dobrej a vysoký rozlišení bych nevyužíval na čtení malejch písmenek, ale třeba na prohlížení krásnejch fotek (pochopitelně ne jenom na fotky ale prostě všechno) ... Druhá věc je, jestli procesor a harware telefonu takovejhle display utáhne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bosto2  |  28. 12. 2006 12:26

Souhlasim na fotky je jemnej displej potřeba nebudu se na fotky divat na tak hrubym byt velkym displeji jako má E61.
Ja mam E60 a N90 (10 200b/cm2)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
StandaT  |  28. 12. 2006 01:09

Jo, a potom bude člověk na displej koukat z 10ti centimetrové vzdálenosti nebo bude muset mít v pohotovosti lupu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cwb  |  28. 12. 2006 05:16

Heh proc? Na fotky taky tlemis lupou?
Kdy konecne zabuduji miniprojektor ?!?! (Nejlepe holograficky )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Francis  |  28. 12. 2006 09:49

Velikost písma nemusí být závislá na rozlišení displeje, písmo může být "větší" a bude lépe prokreslené

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor