Huawei slaví v Česku úspěch. Poděkovat může Jágrovi

Pro příklad úspěšné lokální reklamní kampaně nemusíme chodit daleko. V uplynulých dvou letech je to jednoznačně propagace značky Huawei na českém trhu hokejistou Jaromírem Jágrem. Byť je na globální úrovni tváří značky půvabná americká herečka Scarlett Johansson, troufáme si tvrdit, že na nejlepšího českého hokejového útočníka by v kampani nestačila.

Kampaň s Jágrem měla primárně za úkol zvýšit známost značky Huawei mezi českými zákazníky, což se podařilo. Podle posledních průzkumů zpracovaných pro českou pobočku si název Huawei s mobily spojí 84 % lidí. Huawei se díky kampani a také dobrému produktovému mixu podařilo v červnu zvýšit podíl na českém trhu nad 20 % a upevnit tak pozici v první trojce, v níž se dlouhodobě o druhé místo přetahuje s Lenovem. První zůstává Samsung.

Za první pololetí letošního roku vykázalo Huawei globální tržby ve výši 11,66 miliardy amerických dolarů, což je o 40 % více než loni. Ve sledovaném období se prodalo celkem 60,6 milionu smartphonů, když téměř 32 milionů to bylo během měsíců duben až červen. Nejúspěšnější letošní modely jsou Mate 8 (5,5 milionu kusů) a P9/P9 Plus (celkem 4,5 milionu kusů). Údaje o provozním ziskovosti mobilní divize Huawei nesděluje.

Diskuze (22) Další článek: CEO Samsungu DJ Koh: Skener očí se může v budoucnu objevit i ve střední třídě

Témata článku: Huawei, , , , Huawei Mate 8, Český zákazník, Sledované období, SLA, Úspěch, První pololetí, #Huawei, Jágr