Takzvané „wearables“ – tedy nositelná elektronika – už není jen pro lidi, ale také pro domácí mazlíčky.
Chytré a drahé hodinky s GPS pro sportovce existují pár let stejně tak jako sportovní či fitness náramky. Jejich cíl – motivovat k pohybu – si teď vzali za své i majitelé čtyřnohých mazlíků.



Whistle. Nositelnost pro zvířata s píšťalkou ve znaku.
Strach a péče o psy a kočky se dnes už dostaly na takovou úroveň, že místo obyčejné psí boudy a plastové misky na vodu se čtyřnozí členové domácnosti mohou ubytovat ve speciálních hotelech, dorazit do salonu krásy, anebo jíst organické a bio krmivo z recyklovatelných misek, spát v boudě z recyklovaného dřeva a koupat se ve „veganských“ mýdlech a šamponech z přírodních materiálů.
Nejnovějším hitem v životech psů a koček jsou fitness „náramky“. Ze spojení speciálního obojku s technologií, kterou má například fitness náramek Fitbit, vzniká produkt, který nejen pohlídá polohu zvířete, ale také jeho aktivitu. Že je na světě spousta obézních lidí, není překvapení, ale spousta majitelů „přecpává“ i své čtyřnohé kamarády. Je tak třeba vědět, jak zvířata nechat zhubnout, jestli běhala dost, nebo je vypustit na zahradu, aby ještě pár kalorií spálila.
Pro byznys neuvěřitelná příležitost: start-up Whistle (www.whistle.com) vymyslel moderní obojek s monitoringem životních funkcí, všech pohybových aktivit a spánkové aktivity zvířete či seznamu lidí, již jsou schopni se o psy postarat. Díky obojku majitelé mohou sledovat přesnou lokalitu psa či kočky a zároveň dostávat na mobil notifikace, pokud se zvíře dostane dál než za předem stanovenou zónu. Obojek je samozřejmě odolný vůči vodě, nárazu a nabitý vydrží deset dní.









Whistle v akci.
Zatím je možné zvířata s obojkem Whistle sledovat po Spojených státech a polohové funkce je nutné aktivovat za poplatek od šesti dolarů měsíčně. Ale co by pro své mazlíky lidé neudělali, že? I proto před pár měsíci získal Whistle stamilionovou dolarovou investici. Jeho aktivity finančně podpořila divize Petcare obří společnosti Mars, která vyrábí nejen sladké tyčinky Snickers či bonbóny M&M, ale právě pro zvířata má k prodeji značky Whiskas a Pedigree.





Ukázka aplikace. Umí sledovat fyzickou aktivitu a geografickou polohu zvířete.
Je přece skvělé, když zákazníci rotují: nejdřív ztloustnou po jedněch jejich výrobcích a pak jim jiným svým výrobkem budou pomáhat přebytečná kila shazovat.