Karneval a UPC spolu, Telefonica fúzi nezabránila

Společnost UPC je největším poskytovatelem kabelové televize a rychlého internetu u nás. Dvojkou v tomto oboru je Karneval Media. A právě svého největšího konkurenta se rozhodl UPC minulý rok koupit za účelem spolčení, aby společně pokryli větší segment trhu. O to silnější konkurencí se stanou pro Telefonicu O2, která zřejmě z této obavy fúzi nechala prošetřit na Úřadě pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten však těsně před Vánoci proces schválil a spojení obou firem nic nebrání. Musí pouze splnit několik podmínek, které mají zabezpečit rovnováhu na trhu.

Kromě kabelové televize a internetu poskytují firmy i telefonní služby. Zcela přímou konkurencí si však nebyly, protože působí na různých oblastech. Kde už měl své kabelové rozvody instalované Karneval, tam už se UPC nehrnulo a naopak. Vždy zbývalo ještě mnoho jiných nepokrytých oblastí, kde bylo získání nových zákazníků jednodušší. Společně firmy obsluhují přibližně 800 tisíc zákazníků.

Dnešní tiskové prohlášení Karnevalu sděluje: „Proces integrace bude trvat několik měsíců. V této době obchodní činnosti Karnevalu a služby zákazníkům běží beze změn, jak jsou klienti zvyklí. Nový subjekt bude mnohem silnějším konkurentem. Zákazníci se mohou těšit na zajímavé změny na trhu, nové typy balíčků služeb a atraktivní ceny. Integrace bude pro klienty i pro trh přínosem.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud