Čínský trh se smartphony je natolik velký, že některým výrobcům stačí působit a uspět pouze zde, a rovnou se dostávají na přední příčky mezi globální značky. Typický příklad takového výrobce je čínské Xiaomi, které kromě Číny oficiálně prodává svá zařízení pouze na několika dalších asijských trzích, a přitom patří do první pětky. Ve své domovině tak logicky patří na špici, o kterou se přetahuje se společností Huawei.

Čínské značky si porcují domovský trh. Xiaomi a Huawei jsou na špici, Lenovo musí ještě zabrat (foto: ibtimes.com)
Podle analytické společnosti Canalys byl ve druhém čtvrtletí 2015 v Číně téměř každý třetí prodaný smartphone jedné ze značek Xiaomi nebo Huawei. Čínský zázrak Xiaomi potvrdil první místo s 15,9 % tržního podílu, na záda mu ovšem dýchá konkurenční krajan Huawei, kterému se v měsících duben až červen prodejně velmi dařilo a prodeje navýšil meziročně o 48 %. Apple spadl v Číně na třetí místo, následovaný Samsungem a značkou Vivo.