Většina výrobců značí smartphony vedle svého hlavního názvu také doprovodným jménem, které zpravidla ihned v uživateli evokuje daný brand, případně produktovou řadu. Samsung má Galaxy a Ativ, Nokia zase Lumii a Ashu. Jednonázvový je iPhone od Applu nebo Ascend od Huawei. A podobně je na tom Optimus. Vzpomněli byste si bez nápovědy, že jde o řadu smartphonů LG?
Označení Optimus si LG ponechá nejspíš jen pro nižší třídy smartphonů
Je pravda, že Optimus není zdaleka tak silný brand jako iPhone nebo Galaxy. Síla značky se zpravidla odráží i v prodaných kusech daného produktu. V tomto směru si sice LG nemůže úplně stýskat, jeho chytrých telefonů řady Optimus se v posledním měřeném kvartálu prodalo na 10 milionů, ale na úspěšnější rivaly je to pořád velká ztráta. V LG proto podle informací korejského webu Chosun uvažují o tom, že by název Optimus už nepoužívali pro nejvyšší modely.
Příští očekávaná novinka LG Optimus G2 by se tak mohla jmenovat velmi stručně LG G2. Možná to vypadá na první pohled zvláštně, ale jde jen o zvyk. Radost z této změny by měli zejména editoři nadpisů, kteří obvykle bojují o každé písmenko, aby jim co možná nejúdernější titulek „nepřetekl“ na další řádek.