Podle průzkumu společnosti T-Mobile si lidé postupně zvykají na placení mobilem. Pokud by měli tu možnost, dokonce by při placení upřednostnili mobilní telefon před bankovním převodem. Výsledky průzkumu dále ukazují spokojenost obchodníků s tzv. m-platbami, kde oceňují jejich rychlost a jednoduchost. Velká část obchodníků by přivítala další zvýšení současného limitu, který pro jednu platební transakci činí 1 200 Kč.
Mezi hlavní přednosti mobilní peněženky řadí obchodníci rychlost transakcí, důvěryhodnost pro koncového zákazníka, záruky operátora či rychlé zavedení této služby. Například u m-platby vítězí rychlost (74 %), důvěryhodnost pro koncového uživatele (69 %) a záruky operátora (64 %). Zvýšení limitu transakce by uvítaly přibližně tři čtvrtiny respondentů. Částku do 1 000 korun uvedla zhruba třetina oslovených. V případě Premium SMS by si limit až 5 000 korun dovedlo představit 31 procent, u m-plateb pak dokonce 37 procent firem.
Radši mobil než banka
Z výsledků vyplynulo, že obchodníci očekávají, že po zavedení m-platby by poklesl počet nákupů uhrazených bankovním převodem. Podle jejich odhadů by každý desátý zákazník zaplatil za svůj nákup prostřednictvím telefonu. Podíl bankovních transakcí by tak mohl činit čtvrtinu místo původních 34 %. Ostatní způsoby úhrady by nasazení m-plateb téměř neovlivnilo. Mezi hlavními důvody, proč tento způsob placení ještě nezavedly, uvádějí firmy nevhodnost pro jejich podnikání (Premium SMS 29 %, mobilní platby 38 %). Zároveň z průzkumu, který realizovala společnost Synovate, vyplynulo relativně nízké povědomí o mobilních platbách obecně.
M-platba využívá platební bránu umístěnou na internetových nebo wapových stránkách. Zákazník tak může nakupovat, ať už surfuje na počítači nebo jen ve svém telefonu. Maximální částka pro jednu transakci v současnosti činí 1 200 korun, přičemž ještě vloni to bylo 700 Kč. Tento způsob úhrady je vhodný například pro prodej vstupenek na hudební a sportovní akce, nabídku pojištění, eshopy se softwarem nebo internetové sázkové kanceláře a herny. Platby jsou zákazníkům strhávány buď z kreditu předplacené karty, nebo přičteny k vyúčtování u tarifních klientů.