Londýn: policie pro ochranu mobilních telefonů funguje skvěle

Diskuze čtenářů k článku

Tom  |  09. 11. 2006 01:26

Myslim, ze by to mohl byt dobry a clanek a o necem: CO DELAT KDYZ VAM ODCIZI MOBIL A JAKA JE SANCE HO DOSTAT ZPET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  08. 11. 2006 21:30

A není to spíš tím, že lidi ty krádeže míň nahlšují? Nebo ta jednotka je k tomu, aby odrazovala lidi od nahlasovani kradezi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  08. 11. 2006 13:13

Tedy už mi dneska MM začíná pít krev. Co je toto za článek? Dozvím se z něj vůbec něco? Asi by nebylo od věci napsat co vlastně ta policie dělá! Hlídá v tramvajích a metru? Prohledává bazary? Ach jo, zase jsem se nic nedozvěděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  08. 11. 2006 13:54

Přiznávám, že bych taky u takového článku očekával, co že vlastně ta jednotka dělá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_Sedlak  |  08. 11. 2006 14:03

Je to tajná organizovaná jednotka. Víte třeba, jak přesně funguje BIS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*****  |  08. 11. 2006 14:06

Tak jak potom mám hlasovat v anketě,když nevím,jestli mě náhodou ta policejní jednotka nebude 10x denně zastavovat na ulici a chtít po mně abych jim ukázal mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  08. 11. 2006 14:29

Přesně. Takto to hlasování ale naprosto ztrácí smysl! Proto jsem taky nehlasoval, když nevím o čem se vlastně hlasuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeremy  |  08. 11. 2006 15:17

jakto že nevíte o čem se hlasuje ...mno přece o zvýšení počtu státních zaměstnanců placených z našich daní:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  08. 11. 2006 23:59

No tak jasně že to vyjde dráž. Jenže jaké ztrátové útvary policie by měly být a jaké by být neměly? Např. kriminální policie je jistě také těžce ztrátová a je podle mě v pořádku, že ji máme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  09. 11. 2006 00:00

Těsně vedle:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  08. 11. 2006 14:45

Nevim. NMPCU ale neni BIS. Stacilo treba zminit, ze spolupracuje s eBay a zamezuje prodeji kradenych telefonu prave pres tuhle aukci (funguje to na bazi IMEI blacklistu) atd atd atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  08. 11. 2006 16:32

Já bych zas uvítal informaci o počtu strážníků a nákladech. Je totiž možné, že provoz této jednotky vyjde na víc, než je hodnota odcizených mobilů, o které počet odcizených klesl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  09. 11. 2006 00:00

No tak jasně že to vyjde dráž. Jenže jaké ztrátové útvary policie by měly být a jaké by být neměly? Např. kriminální policie je jistě také těžce ztrátová a je podle mě v pořádku, že ji máme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2006 18:06

Jediná informace obsažená mimo titulek jsou % snižení krádeží. A ta mi přijdou tak nízká, že mohou být důsledkem snižení poptávky a atraktivnosti tohoto "zboží". Jen tak skvěle dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  09. 11. 2006 00:07

Před časem jsem kdesi četl, že EU bude po výrobcích vyžadovat telefony s nepřepisovatelným IMEI. Uspěla v této snaze EU? Byl to jen výkřik do tmy nebo se opravdu někdo ve vedení EU snažil?
Pokud by výrobci vyráběli telefony s nepřepisovatelným IMEI (jasně že všechno jde obejít, ale IMEI uložené v ROMce...většinou by se podle měnění IMEI vůbec nevyplatilo) a všichni operátoři podporovali blokaci ve své síti, nebylo by podle mě žádné nákladné speciální jednotky třeba a navíc by krádeže neklesly o pár procent, ale o desítky procent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  09. 11. 2006 01:25

Letos v dubnu jsem byl na prednasce Tomase Bilka, coz byl tou dobou clovek z Eurotelu a na CVUT mel par prednasek jako externista. Nevim, jakou presne mel pozici v Et, ale evidentne se dobre vyznal v principech a technologiich GSM na prakticke urovni a par let uz na CVUT prednasi.
Ten nam rikal, ze moderni telefony uz doopravdy maji neprepisovatelne IMEI, jako priklad uvedl 6230i.
Take rikal, ze operatori maji blacklist, ale i greylist s IMEI telefonu. Ze v soucasne dobe je uz dokonce spojena databaze vsech tri operatoru, ze cimz stoji zejmena snaha eurotelu. To, jak operatori vyuzivaji blacklist(odstrihnou mobilku) a graylist(alarm v siti), je vsak tajna informace.
Z praxe uvedl, ze jemu osobne odcizili mobil a ze se ve spolupraci s policii se podarilo ho dostat zpet.
Tohle tema nas hodne zajmalo, jako co delat pri kradezi a tak. Bouzel dalsi informace, krome nahlasit na operatora, nam nerekl.

Myslim, ze by to mohl byt dobry a clanek a o necem: CO DELAT KDYZ VAM ODCIZI MOBIL A JAKA JE SANCE HO DOSTAT ZPET.

Mam duvod se domnivat, ze mobil jde ve meste zamerit s presnosti na nekolik metru, k tak velke presnosti je vsak potreba hrat si s nastavenim site (vykonove urovne BTS + zkusenost technika o chovani). Tak se to dela v dohledovych centrech na policejni zadost, kdyz jde o pripad nouze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  09. 11. 2006 14:59

To je ono. Ve spolupráci.
Bohužel mi přijde, že spolupracovat spíš nechtějí. Když mi ukradli nový mobil, tak mi operátor ani nechtěl sdělit jeho poslední známou polohu, ale hned si zamnul ruce nad prodejem nové simkarty za 400Kč. Možnosti, jak vypátrat kradený mobil tu jsou, ale operátoři je používat nechtějí. Jde to proti jejich obchodu. Každý takovýto kradený kousek totiž přinese některému operátorovi službu bez investic do mob. telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor