Místo navigační šipky laserová čára na obloze

Jestli se technologie Virtual Cable americké firmy Making Virtual Solid opravdu dostane do navigačních systémů, mohl by to být jeden z dalších průlomů v navigačním světě. Připomíná poloprůhledné informační displeje ve stíhačkách a přilbách pilotů.

Klepněte pro větší obrázek
Výhled z auta

Pomocí laseru, soustavy čoček a pohyblivého zrcadla se naplánovaná trasa promítá na přední sklo automobilu. Řidič před sebou vidí jakousi červenou trolej, která vyznačuje, kudy má jet. Čára kopíruje trasu podle mapových podkladů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Technický princip Virtual Cable • průhledný panel v palubní desce, kterým se paprsek dostává na sklo

Z ukázek, které si můžete prohlédnout na videu, ale plyne jedna nevýhoda. Trasa vede dlouho rovně, a tu najednou rychle zahne doprava, bez většího varování. Je tedy jasné, že paprsek je jen doplněk běžné navigace, která hlasem oznamuje a na mapě přehledně zobrazuje, co řidiče čeká. Výrobce říká, že u vestavěných navigačních systémů by přidání této funkce mohlo stát kolem čtyř set dolarů, tj. pod deset tisíc korun.

Zdroj: Geekologie, děkuji Michalu Sakařovi za upozorněni

Diskuze (11) Další článek: Desetkrát výkonnější baterie na obzoru

Témata článku: Místo, CAR, Průhledný panel, Čára, Las, Laser, Car +


Určitě si přečtěte

RECENZE: Nokia 8.3 5G – dlouhé čekání na telefon Jamese Bonda

RECENZE: Nokia 8.3 5G – dlouhé čekání na telefon Jamese Bonda

** Design a modrá barva je parádní, to se musí nechat ** Výkony ultraširokého foťáku jsou slabé, škoda ** Telefon má čistý Android 11, ten ale bude potřebovat péči

Jakub Michlovský | 16

Jakub Michlovský
Android OneRecenze
AAWireless: malá krabička, která zpřístupní Android Auto i bez kabelu
Jan Láska
Chytré autoAndroid AutoPro řidiče
Hodinky Huawei se naučily instalovat aplikace a reagovat na notifikace. Ale…
Filip Kůžel
Polochytré hodinkyTýden mobilně
Nejlepší univerzální tarif za tři stovky. Vodafone se spojil s Kauflandem
Lukáš Václavík
Tarify a mobilní službyVodafone
T-Mobile ztratil 140 tisíc zákazníků, mizí mu předplacenkáři. Na tržbách si ale polepšil
Jan Láska
StatistikaHospodaření a financeT-Mobile