Co Čech, to houbař. Vodafone na houbách založil svou aktuální reklamní kampaň a pustil se do zajímavého výzkumu souvislosti hub a mobilních telefonů. Zde je několik závěrů, které z výzkumu vyplývají.
92 % dotázaných houbařů chodí na houby s mobilem. Nejčastěji kvůli tomu, aby byli na příjmu, ale celá jedna třetina používá mobil i k fotografování a kvůli předpovědi počasí. 16 % převážně mladších houbařů okamžitě nahrává obrázky hub na sociální sítě.
Většina Čechů radši chodí na houby ve skupině. Nejčastěji s partnerem, či s dětmi. Potkáte-li osamělého houbaře, bude to nejčastěji muž zralejšího věku. Téměř všichni houbaři vyrážejí do lesa s mobilem, ale 93 % z nich neví, že existují aplikace pro chytré telefony s atlasem hub. Přesto pouze
5 procentům dotázaných houbařů bylo někdy z hub špatně.
Mladší houbaře spíše baví nahrávat fotografie hub na sociální sítě, než je konzumovat. Nasbírané houby totiž konzumuje pouze 83 % mladých ve věku 15 – 29 let, zatímco u věkové kategorie 45 – 60 let je to 98 %.
Houbařské aplikace
Ani u výzkumu ale Vodafone nekončí a přináší uživatelům Androidu bezplatnou aplikaci. Jmenuje se Hele, houba! a stáhnout ji můžete z Android Marketu.
Jde především o hru se dvěma módy. V prvním máte přiděleno pět životů a sbíráte houby, které znáte z televizní reklamy či vodafonního webu. Ve druhé hře máte naopak dvou minutový časový limit a během něj musíte nasbírat co nejvíce klonů vodafonní houbí rodiny.
Součástí aplikace je také atlas hub. Obsahuje na padesát jedlých, ale i jedovatých hub s popiskami, kde a kdy je nejčastěji najdete a třeba i jakou chuť můžete čekat. Tanto atlas však poslouží pouze orientačně – obrázky jsou příliš malé a informace pouze povrchní. Pokud to s houbami v mobilu myslíte vážně, můžeme doporučit aplikaci iHoubař pro platformu Apple iOS.