Letos v září spustil Vodafone službu Student SMS Grátis. Studenti tak mají možnost poslat každý den až 300 krátkých zpráv do všech sítí zdarma. Výměnou za to ale sledují ve svém mobilu reklamu. Právě reklama je zdrojem, ze kterého Vodafone pokrývá náklady na tuto službu. Od letošního září vyzkoušelo nový reklamní kanál Vodafonu více než dvacet inzerentů.
Mobilní reklama oslovila společnosti ve zcela rozličných odvětvích: finance a pojišťovnictví (Direct pojišťovna, Komerční banka, AIG, ING, Wüstenrot), spotřební zboží (Grand Optical, Pepsi, Baťa, Hartmann, Wrigley, Sony), automobilový průmysl (Jaguár, Barum Continental), cestovní ruch (Asiana), pracovní portály (Práce.cz, Jobs.cz), zábavný průmysl (Blue Sky Film Distribution), mobilní obsah (Mobie TV), IT (Microsoft) a energie (ČEZ). První úspěchy realizovaných kampaní přilákaly i takové značky jako Microsoft nebo Pepsi.
Kampaň, která na začátku školního roku provázela spuštění služby Student SMS Grátis
Mobilní reklama je novým fenoménem v oblasti reklamního trhu, jelikož přináší benefity pro všechny zúčastněné strany. Inzerent dokáže přesně zacílit, dostat se velmi blízko k zákazníkovi (až do jeho mobilního telefonu) a velmi přesně měřit odezvu kampaně. Zákazník zase získává zdarma mobilní služby za vyžádanou reklamu dle zadaných demografických kritérií. Reklamu získává pouze zákazník, který se pro službu na principu mobilní reklamy zaregistruje a s jejím příjmem na svůj telefon souhlasí.