Má širokoúhlý displej, mapy celé Evropy, stačí vybalit z krabice a jet. MyGuide 4260 je další z velkoformátových navigačních přístrojů s cenou pod deset tisíc korun.
Klíčové vlastnosti
- rozumná cena
- přijatelné rozměry
- kvalitní navigace
- podrobné mapy
Hlavní nedostatky
- krátký napájecí kabel
- vystouplá paměťová karta
- v této třídě je hodně velká konkurence
MyGuide 4260: ve zkratce |
cena |
8 990 Kč |
typ navigace |
přenosná navigace |
rozměry |
127 × 83 × 23 mm |
hmotnost |
206 g |
GPS přijímač |
Sirf Star III, 20 kanálů |
displej |
95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, dotykový |
paměť |
flash, paměťová karta (SD) |
mapy České republiky |
Tele Atlas |
mapy Slovenska |
Conan |
3D zobrazení mapy |
ano |
česká nabídka |
ano |
česká hlasová navigace |
ano |
doprava RDS-TMC |
po dokoupení příslušenství |
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací |
MyGuide 4200 je přenosný navigační přístroj určený výhradně do auta. V budoucnu ho možná bude podporovat turistická aplikace SmartMaps, primární ale je použití v autě. Přístroj se připevní na čelní sklo a po zapnutí s ním lze okamžitě vyjet. Nic není třeba instalovat nebo složitě nastavovat. Testuji konkrétně model 4260.
MyGuide 4260: taková běžná širokoúhlá navigace
MyGuide podobně jako navigace Mio nebo nováček DreimGo používá navigační aplikaci iGo zavřenou v jednoúčelové krabičce. Protože jsme už o programu iGo napsali hromadu článků a připravili ještě víc testů přenosných navigačních přístrojů postavených na této platformě, bude to tentokrát už opět stručné.
Nebudu předstírat, že se jednotlivé modely od sebe příliš liší. Rozdíly jsou naopak minimální. V podstatě bych mohl vzít starší recenzi, změnit na ní pár vět – třeba popsat větší displej – a bylo by hotovo. S MyGuide 4200 jsem ale přesto několik dnů aktivní jezdil… a zjistil, že je opravdu v podstatě stejný jako ostatní.
Není na tom ale nic špatného. Širokoúhlý navigační přístroj s pokrytím celé Evropy stojí osm tisíc korun, je levnější než konkurenti, a umí v podstatě totéž.
Jak být levnější
MyGuide představil navigátor s širokoúhlým displejem už loni. Jednalo se o model 4300, a na rozdíl od ostatních přístrojů MyGuide směřoval do vyšší kategorie. Svým vzhledem, materiály a zpracováním se řadil ke špičce; nebýt několika hloupých softwarových chyb (přečtěte si jeho test).
S řadou 4200 se MyGuide vrací zpět do kategorie levných přístrojů. Je to vidět už na designu a zpracování, které je o třídu horší než u staršího kusu. Opět neříkám, že špatné. V této třídě je obyčejná plastová krabička běžná. Design neurazí ani nenadchne. Vidět je vlastně jen displej, kolem něj první šedý a druhý černý rámeček.
Na designu se šetří nejdřív
Přístroj je poměrně malý. Čelní rozměry 127 × 83 mm vycházejí z velikosti displeje, tloušťka 23 mm také nijak nevybočuje z průměru. To stejné platí o hmotnosti 206 g. Ovládání je řešeno téměř výhradně prostřednictvím dotykového displeje. Má rozměry 95 × 54 mm a rozlišení 480 × 272, je širokoúhlý. Matná vrstva trochu pomáhá proti odleskům. Jas displeje je dostatečný, i když na trhu jsou i svítivější navigátory. Při pohledu z ostřejších úhlů se zobrazení na displeji trochu ztrácí.
Hardwarově je řešen pouze vypínač přístroje a kolébkový ovladač hlasitosti. Zdířka pro připojení nabíječky je umístěna vpravo, pod konektorem sluchátek (jack 3,5 mm). S počítačem se MyGuide propojí běžným USB kabelem, za pomoci programu Active Sync se pak lze dostat do paměti a na paměťovou kartu. Konektor USB na přístroji lze využít také pro připojení antény pro příjem dopravních informací RDS-TMC. Anténa se však standardně nedodává.
Kde by se raději šetřit nemělo
Karta formátu SD je na levém boku, a bohužel o milimetr přesahuje profil přístroje. Není to praktické, protože stačí neopatrné stisknutí, například při manipulaci s navigací. Karta hned vyskočí a někdy kvůli tomu shodí i navigační program.
Ovládací prvky a konektory na obou stranách • detail vystupující karty
Pro snadnější ovládání je v těle navigačního přístroje umístěno výsuvné pero. V případě potřeby lze připojit i externí anténu, ale určitě ji nebudete potřebovat, protože vestavěný čip Sirf Star III je dostatečně citlivý. MyGuide v tomto případě nepoužívá procesor Centrality kombinovaný s horším GPS čipem jako u svých nejlevnějších modelů.
Držák tentokrát není řešen husím krkem. Přísavkou se upevní na čelní sklo, malý polohovací kloub se zajistí šroubem a na čelní plošku přijde konstrukce, která drží samotný přístroj. Trochu se mi nelíbila kombinace černé zadní a stříbrné přední části, ale to je jen detail.
Z malého držáku není třeba mít husí kůži
Větší připomínku mám k příliš krátkému kabelu autonabíječky. Je pružný, kroucený, ale musí se tak natáhnout, že držák s přístrojem kroutí směrem dolů. A to je zdířka pro autozapalovač v mém autě umístěna ve střední části palubní desky. Nevím, jak budou krátký napájecí kabel řešit majitelé vozů se zapalovačem až vedle páky ruční brzdy. Snad umístěním přístroje na dokoupenou samolepicí základnu, která bude blíž než čelní sklo. Stačilo přitom ke kabelu přidat decimetr.
MyGuide v držáku
Velmi krátký napájecí kabel a jeho připojení k přístroji
V seznamu výbavy se někdy uvádí kožené pouzdro. V balení, které jsem měl k dispozici, nebylo.
V další kapitole si přečtete o softwaru a vlastní navigaci