NASA vybuduje na Měsíci mobilní síť

Diskuze čtenářů k článku

honzatrx  |  24. 02. 2008 15:36

Dopraví se tam zařízení běžné BTSky, byť třeba jen indoor mikrocella, co je na tom divného. Pak stačí MW propojení se Zemí a není co řešit.Jen bych chtěl vidět to hovorné,zvláště se Zemí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  24. 02. 2008 17:57

No normální, ne? A určitě bude do jejich výše kafrat ta kravka Redingová a bude je chtít řádsky regulovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  24. 02. 2008 20:02

SMS bude za 1850,- bez DPH a minuta hovou ve špičce na pevnu je stanovena na 35 268,- Kč bez DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 02. 2008 20:43

ET volá domů!....Vhoďte milion dolarů na prvních 10 minut hovoru! A to ten dolar byl v době natočení toho filmiu o hodně silnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  24. 02. 2008 20:57

Sakra tak až tam poletím tak musím přejít na tarif protože tak vysoké dobití operátor neumožňuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rico68  |  24. 02. 2008 12:06

není tak daleko . asi tam koupím pozemek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huh  |  24. 02. 2008 12:29

dobra investicia do buducna ale sakra draha:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  24. 02. 2008 14:05

Já jeden dostal k vánocům. Asi napíšu do NASA, že ho rád za rozumné peníze pronajmu na jejich BTS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richelieu  |  24. 02. 2008 10:14

Lide nemaji radi neohlasene navstevy a tak nasa da jednu tel budku na mesic aby si navstevnici z jinych planet pred priletem na zem nejprve domluvily schuzku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufon  |  24. 02. 2008 11:39

LOL. Určitě bych před invazí zavolal a zeptal se strejdy Bushe jak se vede a kolik maj stíhaček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 02. 2008 09:56

To by me zajimala odezva nez signal doputuje na Zem a zpet na Mesic
Střední vzdálenost z Měsíce od Země je 384 403 km
Rychlost světla cca 300 000 km/sec
to je asi 1,28s nez signal doleti z Mesice na Zem ale bude to vic (signal nepoleti rychlosti svetla ale mensi) a az me uslisy tak mi odpovi a to bude dasli 1,28s :)
I VoIP je nepozitelne nad 300ms !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moe  |  24. 02. 2008 10:53

Bude to takové vesmírné push to talk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufon  |  24. 02. 2008 11:40

Samozřejmě, že to nebude nic moc, ale lepší než nic. S rychlostí světka holt nic nenaděláš.
Odezva bude tak 3000-4000 ms. Představ si, jakou prodlevu bude mít teprv komunikace s Marsem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  24. 02. 2008 14:04

Jasně, na nějaké manželské hádky ten hovor asi nebude ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 02. 2008 20:37

S rychlostí světla skutečně nic nenaděláme. To nám to ten Einstein pěkně zavařil. Dovede si někdo představit ten ping při načítání dat - 3000 nejmíň. No někdy to jde přes GPRS tak kolem 1000 málo kdy víc a je to skutečně katastrofa!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erkil1452_  |  24. 02. 2008 20:56

Tak s rychlosti sveta podle Einsteina nic nenadelame, ale s pravdepodobnosti hranicici s jistotou to jednou obejdeme kvantovou mechanikou, takze CSko na Marsu by nemel byt problem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aj  |  24. 02. 2008 08:58

To bude drahej roaming.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondro  |  24. 02. 2008 09:24

A keby siel videohovor tak paradaaa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzulo/sk  |  24. 02. 2008 14:51

Europska komisia to skresa neboj nic... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  24. 02. 2008 23:51

No roaming bude asi fest drahej ale kdo udeluje licence na meziplanetarni telekomunikacni sit? Ze by nejaky urad na Proxime Centauri?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bakouš  |  24. 02. 2008 07:42

To by mne zajimalo jestli tam bude fungovat UFON. No, ale asi nebude, on nefunguje nikde, tak proc by mel fungovat na mesici, navic by bylo tahani UFONa do vesmiru asi tahanim drivi do lesa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reborn  |  24. 02. 2008 09:02

Hehe víte UFON nebude fungovat ani na měsíci, protože jeho rodná planeta je Mars

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bakouš  |  24. 02. 2008 15:34

No nejsem si jist, zda UFONovou rodnou planetou je Mars. Nepletes si to s Martanem? Jeste mne ta napada, ze pokud by UFONovou planetou byl Mars, pak Martan a UFON by bylo to same a pak by pamatny Paroubkuv vyrok pri jakesi volbe, ze se spoji klidne i s martany, slo chapat tak, ze se spoji klidne i s UFONem a pak uz k tomuto spojeni dozajista muselo dojit, neb nefunkcnost a drzost s jakou UFONovi oeratori na lince toto vysvetluji je skoro takova, jako by tam mel sidlo hlavni stab CSSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klvaňa  |  24. 02. 2008 07:03

NASA vybuduje na Měsíci mobilní síť,která bude hlavně určena pro odposlech mobilních sítí na Zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  24. 02. 2008 13:25

aaano.. odposlech mobilnich siti na zemi.. aaano... a vsechny webkamery ktery jsou v cesku zaplatil strejda bush aby nas mohl odposlouchavat.. aaano... (mohl bych pokracovat, ale nechce se mi opotrebovavat klavesnici kvuli takovy blbosti)
.. trosku se zamysli nad tim co rikas.. budovat sit na mesici aby bylo mozny odposlouchavat site na zemi? ... vetsi blbost jsem snad ani neslysel.. vlastne jo.. deda se me snazil presvedcit ze prave jeho sleduje nejaka tajna sekta a ze mu z pocitace smazali par dokumentu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  25. 02. 2008 00:02

Ja bych osobne za tou mobilni siti videl toto - jedna skrin - kde bude cela jedna bts spolu se vsemi potrebnymi komponentami site - nad ni venku anteny BTS - to sit bohate pokreje okoli stanice a i vlastni stalou stanici a umozni samozrejme lokalni hovory - bude i pripojena pres mikrovlnu na zem - takze bude umoznovat i hovory tam.
To bude asi vse - podobnou vec pozivaji napriklad i v zemi, kde je treba rychle zajsitit spojeni po zivelne katastrofe - pres druzici je to napojeno do mobilni site nejcasteji v zemi odkud je ta oraganizace humanitarni pomoci pochazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 02. 2008 22:43

Celkem mi unika jeden detajl.... Nebo spis vice detajlu... Proc by to delali na Mesici, kdyz k tomu mohou mit druzice, ktere budou mit specialni vybaveni. A druha vec je, ze s Mesicem nehnes podle potreby jako s druzici... Nebylo by lepsi vyvijet specialni software a hardware na druzice, nemyslis?!? NJN, antiamericane, ti budou vsude videt jen to zle, ikdyz tam nic byt nemusi.
Mobilni sit by tam brali kvuli tomu, aby se mohli bez problemu dorozumet pres cely Mesic... Zadne vysilacky(ikdyz staci, kdo vi k cemu to bude dobre)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BeBe  |  24. 02. 2008 00:24

"kdo jako zavolá mobilním z povrchu" Aleši, naučte se psát, není to POPRVÉ, co Vám v textu chybějí slova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  24. 02. 2008 00:50

Takže se nejedná o pravopis, ale o stylistiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  24. 02. 2008 02:10

Taky tu čas od času upozorním na textovou nebo věcnou chybu, ale formulaci "Aleši, naučte se psát" bych rozhodně nevolil. Překlep nebo vypuštění slova se tu a tam stane každému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  24. 02. 2008 02:21

uz je to o neco lepsi, i kdyz stale ne ono :)
"kdo jako první zavolá mobilním z povrchu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor