Garmin StreetPilot c320 je mobilní navigační systém. Pro ovládání stačí barevný dotykový displej, data se ukládají na paměťové kartě. Je jednoduchý, funkční a cenově poměrně přijatelný. Přečtěte si, jaké byly naše zkušenosti na cestě dlouhé téměř sedm tisíc kilometrů.
Klíčové vlastnosti
- velmi jednoduché ovládání
- dotykový displej
- mapa celé západní Evropy v základním balení
- hlasová navigace
- 3D pohled v perspektivě
- standardní paměťové karta
- držák
- rozumná cena
Hlavní nedostatky
- horší dosažitelnost při umístění u čelního skla
- velmi lesklý displej
- orientace displeje na šířku
- špatná česká lokalizace
- některé databáze zájmových bodů jsou méně kvalitní
- chybí grafické znázornění vzdálenosti ke křižovatce
- ignorování měst při navigaci
Garmin StreetPilot c320 je mobilní navigační systém určený pro použití v automobilu. Slůvko mobilní jej odlišuje od pevně vestavených navigátorů a navigačních systémů v autorádiích, které lze používat jen v jednom automobilu. Na rozdíl od nich je to samostatné zařízení, které funguje tam, kam ho posadíte.
Garmin StreetPilot c320
Recenze je velmi podrobná, v textové verzi si ji můžete přečíst bez rozdělení do kapitol
Rozdíly proti pevným navigátorům
StreetPilot není nijak svázaný s elektronikou automobilu, což je v případě mobility výhoda. Najdou se ale i nedostatky. Kvůli tomu, že navigátor nemá gyroskop a není napojený na systém ABS automobilu, využívá pro zjištění polohy pouze satelity GPS. Jsou dostatečně přesné, tady problém není, ale přístroj na ně musí vidět. Jakmile s vozem vjedete do tunelu, satelity zmizí z dohledu a navigátor ohlásí ztrátu signálu. Ještě chvíli před tím sice pokračuje v původním směru původní rychlostí a doufá, že se výhled na oblohu zlepší, po několika stech metrech ale předvídání vzdá a přizná barvu.
Ukázka navigace (v dalších kapitolách najdete mnohem víc obrázků)
U vestavěných navigátorů se signál GPS kombinuje s jinými údaji a i bez satelitů tak lze podle otáčení kol zjistit, že automobil zatáčí a jakou vzdálenost urazil. Na druhou stranu v tunelech se zase tak často neodbočuje a při navigaci v garáži stejně žádný přístroj nepomůže.
Další výhodou pevných navigačních systémů je svázání s autorádiem a schopnost přijímat dopravní informace. Podle nich jsou potom schopné upravit trasu tak, abyste se vyhnuli zácpám. Poslední model Garminu – StreetPilot 2720 – ale nabídne i tuto vymoženost.
Historie StreetPilotů
Garmin je známý především svými turistickými a námořními navigačními systémy. Do řady StreetPilot, která označuje navigátory použitelné při cestování v automobilu, ale už řadu let přidává nové a nové modely.
První navigační systémy nezvládaly ani tzv. routování, tedy hledání ideální trasy. Uživatel musel bod po bodu naplánovat ručně a vzpomínám, že podrobná příprava celodenní cesty zabrala minimálně hodinu. V současné době je to většinou záležitost do minuty. Nejdéle trvá nalezení cíle cesty a potom počkáte pár sekund na výpočet.
Potom se objevily modely vybavené routováním, barevným a nově dotykovým displejem, dálkovým ovládáním a v posledních modelech dokonce příjmem RDS informací rádiem a napojením na systémy automobilu, aby se dalo navigovat i v místech s horším příjmem.
Nejnovější, ale nikoli nejvybavenější
I když je StreetPilot c320 nejnovější model automobilové řady Garminu, který je u nás v prodeji, technologicky nepatří na úplnou špičku. Cílem výrobce tentokrát bylo nabídnout relativně levný, co nejmenší, funkčně dostačující a velmi jednoduše ovladatelný navigátor. Cena 22 tisíc korun samozřejmě není nízká. Když ale uvážíte, že za ni dostanete grafický navigační systém s podrobnými mapami celé západní Evropy, poměr ceny k výkonu je hodně dobrý.
Ještě se vrátím k porovnání mobilního navigátoru s navigačními systémy vestavěnými v automobilech. Vyjmenoval jsem nedostatky, byl bych ale nerad, kdybyste z nich usuzovali, že StreetPilot je jen jakási náhražka. To v žádném případě. Funkčně je s vestavěnými navigátory srovnatelný.
Při testování jsme Garmin StreetPilot c320 pořádně proklepli. Projel jsem s ním téměř sedm tisíc kilometrů v České republice, Německu, Švýcarsku a Francii.
Jako televizor
StreetPilot má rozměry 113 × 82 × 72 mm a hmotnost 269 g. Přirovnal bych ho k malé televizi. Na přední straně je vidět pouze displej, není zde žádný další ovládací prvek. Až na pravém boku je vypínač a kolečko pro ovládání hlasitosti hlasové navigace. Pro všechno ostatní slouží dotykový displej.
Pouhé dva ovládací prvky: vypínač a kolečko pro regulaci hlasitosti. Uprostřed je USB konektor
Na pravém a levém boku jsou vidět otvory dvou reproduktorů pro hlasovou navigaci. Je zde také slot pro paměťovou kartu typu SD, na kterou se nahrávají mapy. V balení byla karta s kapacitou 512 MB. S počítačem se GPS propojí pomocí dodávaného standardního USB kabelu.
Otvory hlasitého reproduktoru (další je na druhé straně) •
přes tyto konektory se navigátor nabíjí ve stojánku
Na spodní straně najdeme ještě konektor, přes který se navigátor nabíjí v automobilu. Anténa pro příjem signálu ze satelitů GPS je integrovaná, a pokud nemáte auto s pokovenými skly, bude stačit. V opačném případě lze StreetPilot vybavit externí anténou.
Konektor pro externí anténu
V další kapitole to začne být zajímavější. Dozvíte se, jak Garmin upevnit v autě a jestli lze pochválit displej