Nokia bude ve svých telefonech používat karty SD

Diskuze čtenářů k článku

messner  |  21. 10. 2004 20:31

Nevíte jestli nejde nějak vykutit aby šla v Nokiích používat SD karta?
Mám Nokia Music player, SD karta se do něj vejde, ale na displeji se objevi
"UNUSABLE MEDIA"
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  15. 09. 2004 23:19

ten se na tišťák vejde v pohodě a na USB memorystick toho nahrajete . . . . .


stejně nechápu na co vám ty gigabajty dat na telefonu jsou. já mám 4MB symbianové paměti - a na tech mých +/- 1500 kontaktů s adresama, pár set uložených SMSek, a pár her - nespotřebuju ani třetinu kapacity. co strkáte do founu, že v něm potřebujete mít stovky megabajt místa? linux?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Fiala  |  15. 09. 2004 12:19

Ja nevim co resite..? Myslim ze je to nejlepsi co mohla Nokia udelat, jen nevim proc to uz neudelala zezacatku. Je uz davno jasny ze MMCcka jsou skoro mrtvy, jsou pomaly, navic vetsi kapacity se uz delat nebudou...V telefonu mam jen 256ku, protoze driv vetsi proste nebyla. V te dobe ale byla uz 1G SD... A ten co pise ze kapacitu stejne neviuzije asi nevi co je to MP3... Navic dost fotaku, palmu, notebooku,... pouziva jen SD karty. Nokia uz to mohla dat treba do 7610, kde pouziva pro me nepochopitelny jakysi MMC reduced, stejne tak Siemens S65. Fakt to nechapu. Doufam ze nebudou vymislet neco jako SD reduced...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  15. 09. 2004 13:41

Ale ano uz ted existuji mini-SD, proste bordel 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  15. 09. 2004 16:55

Ale vzdyt to neni pravda!Velikosti MMC jsou stejne jako u SD.Jen jsi asi spatne hledal. Co se tyce rychlosti, tak novy standard MMC je dokonce rychlejsi nez SD...


A proc nepouzivali SD od zacatku? Jsi asi slepej? Vzdyt to tu je uz asi 5x napsany! - musi se za ne platit licence a pro mobily je SD naprosto nepotrebna!


Vsechna zarizeni pro SD jsou i zaroven zpetne kompatibilni pro MMC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  14. 09. 2004 19:12

Tak jedinej rozdil je tedy ten, ze SD jsou v konecnem souctu drazsi (vyrobci pry musi platit licence za sve pristroje, ktere SD karty podporuji), kdyz to MMC jsou "zadarmo"...  Rychlost je stejna (sbernice mobilu v soucasnosti stejne nestihaji a v blizkem budoucnu budou zase "rychle" MMC). Treba u SX1 je to krasnej pripad. HW SD podporuje, SW nikoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  15. 09. 2004 09:38

Presne tak, dnesni mobily ani omylem nedokazou vyuzit vykonu MMC, natoz SD (stejne realna rychlost mnohem vic zalezi na tom, jak se dany vyrobce snazil usetrit na cipech v karte). SD ma jediny cil a duvod - aby mohli na budouci N-Gage ci jine mobily SW zakodovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lamka  |  14. 09. 2004 16:53

A proč tam nedají CF? Ty jsou o polovinu levnější?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fdkjghsdkjh  |  14. 09. 2004 17:06

protoze by to pak byla velka cihla?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lamka  |  14. 09. 2004 18:23

Ale vždyť všechny Nokie které karty používají už cihly stejně jsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  14. 09. 2004 22:43

jasne, treba 6230...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
votep  |  14. 09. 2004 17:08

Jsou ještě větší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  14. 09. 2004 20:08

CF karty jsou PODSTATNE vetsi. A tim slovem PODSTATNE se opravdu mysli PODSTATNE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yogín  |  14. 09. 2004 20:10

Ovšem Nokie, které mají slot na karty, také nejou žádný mrňousci Takže CF by se do nich hravě vešlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zero Cool  |  15. 09. 2004 07:22

Ty telefony (některé) sice třeba nejsou zrovna nejmenší na trhu, ale uvnitř jsou docela nabité, takže na CF by se tam těžko hledalo místo. IMO, do budoucna to bude ještě horší.
BTW, nechtěli byste tam rovnou nacpat Microdrive? To by byly kapacity! (...ale na co v mobilu???) Z.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  14. 09. 2004 22:46

Nejsou o polovinu levnejsi. Takova CF a SD karta o stejne kapacite, napr. 512 MB stoji plus minus stejne, kolem 2 tisic Kc vcetne dane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V7s [Fau Zibn es]  |  14. 09. 2004 16:07

Toto trvalo...
Nechci se nikoho dotknout, ale myslim, ze nasledky tohoto kroku zatim nikdy uplne nedocenil. SD karty maji jednu OBROVSKOU vyhodu, to je kompatibilita s MMC. Takze jiz nebudeme muset resit, jakou kartu koupit, aby sla do PDA ( iPAQ, palmOne Tungsten... =SD ) i do MT ( N6230, SX1... =MMC ). Jo a k tim rozdilum mezi SD X MMC - nejnovejsi specifikace 4.0 ( novejsi myslim nejni ) dovoluje i uzam. "curapajzl" po strane, jako maji SD karty. S rychlosti to taky nejni tak jednoduche, napr. v Japonsku jiz existuji MMC karty, rychlejsi nez znackove Matsushita SD karty - zalezi tedy na vyrobci a pouzitem radici. viz treba http://www.livingroom.org.au/photolog/accessories/pretec_mmc_40.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  14. 09. 2004 20:07

Pozor, ono je to NAOPAK.


MMC karty jsou kompatibilni s SD kartami, nikoliv, ze SD karta je kompatibilni s MMC. Do MMC slotu totiz SD kartu nedate. Do SD slotu ovsem date MMC kartu :)


MHO IMHO IMHO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V7s [Fau Zibn es]  |  14. 09. 2004 20:22

Ja to tak myslel Mel jsem na mysli, ze slot na SD karty je kompatibilnejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  14. 09. 2004 22:41

Spraaavne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Příjmení a Jméno  |  14. 09. 2004 14:47

V cem sou vlastne SD lepsi?


v rychlosti, sou levnejsi a...jeste neco?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  14. 09. 2004 15:13

Spis bych rekl, ze MMC jsou levnejsi, nez SD....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H.A.Z.I.  |  14. 09. 2004 15:28

Presnej rozdil je:


SD- rychlejsi, levnejsi, jsou na boku uzamykatelny


MMC- jsou uzsi, sice jen o kousek ale taky kvuli tomu nejsou SD do nokii


 a navic kdyz das MMC a SD vedle sebe tak v tom uriznutym rohu u SDcka je v nem jedem tistak a u MMCcka tam nejni je tam jenom plast!!!!!!


Zdravi H.A.Z.I. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  14. 09. 2004 15:34

Když si vezmu MMC a SD od stejného výrobce, tak např. u Pretecu je levnější MMC asi o 100,-...podobně tomu bude i u jiných výrobců...co se týká rychlosti, tak to stejně využijete akorát při přenosu soborů ve čtečce, na foták to nemá vliv...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  14. 09. 2004 15:35

a ten tistak je tam desne dulezitej, protoze z toho dela DRM (medium s moznosti kodovani kvuli autorsky pravum)


jinak ma SD proti MMC o vyvod vic (kvuli ty rychlosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šéfík  |  14. 09. 2004 15:42

SDčka mají větší paměti než MMC ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  14. 09. 2004 15:45

ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  14. 09. 2004 22:45

V soucasnost maji obe karty kapacitu 1 GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  15. 09. 2004 09:33

Uz daaano 2GB...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krizon IV.  |  14. 09. 2004 16:44

Daji se bezne koupit ve vetsich kapacitach nez MMC - jsou dvakrat tak tlusty takze se tam vejde vic cipu (-:
pees: pro stouraly... ano, daj se s velkou davkou snahy koupit i stejne velky MMC, ale musi clovek hodne shanet, bezne v obchodech nejsou. a paradoxne jsou v 90% pripadu drazsi nez ty SDcka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  14. 09. 2004 14:08

To je fajn, skoda ze to nedaju uz do 6630.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor