Nokia zveřejnila své finanční výsledky, ze kterých je patrné, že za uplynulé čtvrtletí prodala více mobilních telefonů, než čekala. Má to ovšem jeden háček – většina telefonů stála méně, než jaká byla plánovaná průměrná cena za jeden prodaný mobil značky Nokia. Ta nečekaně klesla o pět procent oproti prvnímu čtvrtletí, a to na 127 dolarů za kus.
Zásluhu na tom mají zejména rozvojové trhy na Středním východě a v Africe, kde si lidé mohou dovolit pořídit zatím jen nejlevnější modely. Nokia nad tím ale nepláče, naopak si slibuje, že až se tyto mobilní trhy dále rozvinou, bude finský výrobce sklízet mnohem šťavnatější ovoce. Považuje tyto investice za řekněme nutné pro budoucí úspěch firmy.
Celkově se Nokii na světových trzích podařilo během čtvrtletí prodat 60,8 miliónů mobilních telefonů. Povedlo se jí navíc získat zpět výborný podíl na trhu. Po tom, co minulý rok dosti ztratila, má letos 33 % světové produkce, což je stejná hodnota, jaké dosáhla v úspěšném roce 2003.
Nejvíce se firmě nedaří stále na trhu v Severní Americe. Je to způsobeno nedostatečnou nabídkou telefonů podporujících CDMA sítě, na kterých své služby provozují Verizon Wireless a Sprint. Síla největšího výrobce mobilních telefonů zůstává nadále v hlavním mobilním standardu GSM.