O2 nelenil a hned od půlnoci začal postupně měnit loga na displejích mobilních telefonů přihlášených do jeho sítě. Většina uživatelů už má proto na displeji místo nápisu Eurotel, popřípadě ET - CZ, nápis nový, a to O2 - CZ. Ne všichni jsou však mezi těmito „šťastnými“. Velké problémy mají majitelé Nokií 6230i, kterým telefon po přejmenování zkolaboval.
Chyba je na straně operátora, který nám problémy potvrdil. Mobilní telefony Nokia 6230i si s přejmenovávací procedurou neporadily a chovají se „nestandardně“. Ve většině případů dojde k jejich vypnutí a dále nejsou funkční. Servisní technici operátora již usilovně pracují na odstranění této závady, zatím však není jasné, kdy se jim to podaří.
O problému se diskutuje také v Mobilfóru
Oživeno poprvé
Problém se týká Nokií 6230i s firmwarem 3.50 a 3.62. Telefony s těmito verzemi softwaru nejsou schopny přihlášení do sítě O2 a opakovaně se restarují nebo se úplně vypnou. Na trhu se dále vyskytují tyto verze firmwaru: 3.40, 3.70, 3.80 a 3.81. S těmito verzemi by nemělo k popisovaným problémům docházet.
Majitelům Nokií 6230i, kteří mají "závadné" firmwary a chtějí využívat služeb operátora O2 tedy zřejmě nezbude nic jiného, než zajít do servisu a zde si nechat firmware přehrát na novější. Chcete-li problém vyřešit hned, zajděte si do servisu Nokie nechat firmware přehrát, ale operátor se nyní ještě pokouší závadu odstranit plošně.
Závada se může projevit i u jiných telefonů značky Nokia, ozývají se už také majitelé luxusních modelů 8800.
Oživeno podruhé
Takto se k problému vyjádřil Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2:
„Dnes mohli někteří uživatelé mobilních telefonů zaznamenat omezení při používání svých přístrojů, za což se jim omlouváme. Ve spolupráci se společností Nokia intenzivně pracujeme na řešení. Omezení se ale týká pouze malého množství mobilních telefonů a je způsobeno chybným firmwarem telefonů.“