Ericsson a Norwegian Broadcasting Corporation (NRK - největší norský mediální hráč, který ovládá celostátní televize, rozhlasové stanice, významné servery a WAPové portály) spustili zkušební provoz personalizované televizní reklamy pro mobilní telefony. Inzerenti tak mohou jednotlivým uživatelům mobilních telefonů vysílat individuální marketingová sdělení. O obsahovou stránku se stará agentura Proximity Oslo, která je součástí reklamní sítě Global BBDO. Projektu se účastní 20 inzerujících firem.

Testovací provoz se v Norsku spouští začátkem prosince a potrvá dva měsíce. Dobrovolníci, kteří se do testu zapojí, budou mít ve svém mobilu k dispozici dva televizní kanály a pět rozhlasových stanic vlastněných NRK. Zákazníci budou moci sledovat i celodenní televizní program připravený speciálně pro mobilní telefony, který NRK a Ericsson testovaly už dříve. Tento program je založen na populární norské TV show På tråden (Na lince). Uživatelé mobilů budou moci nejen do pořadu aktivně zasahovat chatováním a hlasováním, ale také ovlivňovat jeho podobu posíláním vlastních fotografií a videa.
Reklamy vysílané v testovacích přenosech budou také interaktivní a upravené tak, aby odpovídaly profilu jednotlivých uživatelů. Reflektují věk, pohlaví, bydliště či zájmy příjemce reklamy. Využívají také různé formáty od videa, přes bannery a textové vzkazy až po stahovatelný brandovaný obsah.
Vysílání bude dostupné prostřednictvím volně dostupného klienta. Jde o Java aplikaci, která umožňuje rychlé přepínání mezi kanály, má interaktivní funkce a další funkce spojené s personální reklamou.
„Personalizovaná reklama představuje přidanou hodnotu pro dosavadní služby mobilní televize. Naše řešení umožňuje zákazníkům interakci se značkami, které upřednostňují. Reklamnímu průmyslu nabízí nový nástroj, který více než cokoliv jiného zapojuje do celého procesu koncového zákazníka,“ dodává Kurt Sillén, viceprezident Ericsson Mobility World.
Smyslem testovacího provozu je položit základy pro funkční obchodní model mobilní televizní reklamy. Pro mobilní operátory a poskytovatele vysílání by mobilní aplikace měly znamenat vyšší počty diváků, zvýšení provozu a nové příjmy z reklamy a placené interakce, kterou představuje hlasování a download sponzorovaného obsahu. Nabízí také prostor pro nové reklamní formáty, rozšiřuje zásah cílové skupiny a pomáhá budovat loajalitu zákazníka díky lepšímu zážitku ze sledování televize.
Nová aplikace pro interaktivní mobilní televizní reklamu je kompletně založena na již existujících technologiích. Testovací provoz využívá infrastruktury existující mobilní sítě a běžně dostupných mobilních telefonů.