Ona je to otázka. Myslím, že je výhodnější, když se do systému jednou pro vždy nastaví, že určité číslo je soukromé, protože jinak by musel zaměstnanec vždycky myslet na to, že musí ťukat nějaký prefix. Pak by ještě musel každý měsíc po sobě kontrolovat, zda se nespletl, po něm by to musel kontrolovat zaměstnavatel, no prostě spousta práce s malým efektem. Tady se zadají parametry jednotlivých čísle, jednou měsíčně se zkontrolují čísla nově volaná a zařadí se a je to.
Ale i tak je to spousta práce a sledování. U nás ve firmě (máme 60 čísel u Oskara) to řešíme stanovením limitů na měsíční útratu pro každé číslo. Pokud zaměstnanec nepřekročí, fajn. Pokud překročí, dostane podrobný výpis a zdůvodňuje. Pokud trvale překračuje nebo nedosahuje limitu, limit se po nějaké době upraví.
Prostě firemní mobil nelze pravděpodobně naprosto očistit od soukromých hovorů, pokud to neřeší nastavení parametrů VPN.