Nový český vynález: samolepící lupa zvětší malé písmo na displeji

Diskuze čtenářů k článku

allt  |  01. 06. 2006 14:04

mému dědovi jsem ji pořídil již před několika lety z číny ale vyrábělo seto již i u nás firma Meopta ¨taky dávno a díky kvalitě se to neujalo.Tak se prosím nechlubte technologijí kterou vymysleli dávno jo a stálo to 90 kč . Otazka jak to dáte do pouzda ????? Chytráci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gouda  |  02. 06. 2006 09:11

Nijak ty chytraku,jestli sis nevsiml,mobily se daji pouzivat i bez pouzdra,zkus si to nekdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gouda  |  01. 06. 2006 13:51

Zvetseni je minimalni a rozmery priserne,tohle neni zrovna povedeny vyrobek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  01. 06. 2006 13:38

a ten rastr jak tou čočkou natom siemensoj vidět jako kdyby to nebylo strašný i bez ní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2006 11:30

Tohle je novinka? Vzdyt tohle uz tady bylo kdysi davno... Ne teda takhle moc vypoukly, ale uplne na tom samem principu. Rekl bych tak kolem N5110.. Btw. byla na to bleskovka, recenze nebo inzerce dokonce i primo ve starych Mobilitach...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonix  |  01. 06. 2006 09:57

Myslím, že na můj siemens A55 by to šlo dát i zevnitř, neboť mezi displejem a krytem je  dost velká mezera, ale je otázka, zda by to potom nezmenšovalo. Ovšem tenhle mobil umí větší písmo, takže to nepotřebuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  01. 06. 2006 03:19

Tenhle "vynález" mohl vyblejt fakt jenom línej a nevzdělanej Čech. Jinej (i číňan) by aspoň rozlepil displej PDA (nebo některého z lepších mobilů - a nebo si rozmontoval na zpětný projektor) a dávno by pochopil, že místo vyboulené zadní strany se před CCFL trubice dávají jednoduché plastové fresnellovy čočky - efekt je stejný a nebo i větší (nemá to vady "tlusté čočky"), výroba díky úspoře materiálu levnější, dokonce mohou být ohebné (který vnější kryt "mýdlové krabičky" je dneska rovný?), jen ten hrb tam být nemusí.
Takže jestli se někdo hrdě chlubí že tohle českej vynález, tak se stydím za to že jsem čech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hajanen  |  01. 06. 2006 07:23

Ty jsi spíš úplně typickej čech - sedíš doma na zadku a chlubíš se, jak bys všechno dělal líp. Tak proč to neuděláš?
Myslím, že tohle není ideální řešení, ale když výrobci sami na lidi s horším zrakem víceméně kašlou, není to úplně hloupý nápad. Jistě by to šlo i líp, ale za jakou cenu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vont  |  01. 06. 2006 12:14

Máš naprosto pravdu před chvíli jsem to vyskoušel a vy střihl jsem na starý mobil z reklamní Fresnellovy čočky o tloušce 0,7 mm odpovídající kus a funguje to naprosto bezchybně.Osobně se domnívám,diskutovaný výrobek-ona vypouklá čočka bude nějaká kachna,neboť nevěřím tomu,že by si někdo takovouto zrůdnost nalepil na mobil a ještě za takové peníze,když Fresnellovu čočku koupí za pakatel. K smíchu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  01. 06. 2006 12:21

Jo, třeba moje babička by si to na mobil dala klidně a asi jí to pořídím. Do kapsy ho necpe, takže rozměry ji netrápí, design neřeší už vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolokon  |  01. 06. 2006 13:38

no nevím jak moc, pokud vůbec ti to zvětšueje.... uvědomte si že ta příšerná tloušťka je záležitostí optiky, tzn, ohnisková vzdálenost, index lomu světla a míra deformace obrazu... vzhledem k minimální, téměř nulové ohniskové vzdálenosti (čočka leží na displeji) a požadovanému zvětšení je určitá mocnost v řádu desítky milimetrů fyzikálně nezbytná....nicméně nápad musím pochválit, to ocení pouze ti co něco takového potřebují a pokud to srovnám s různými blikajícími nesmysly a šňůrkami, tak to je i pro určitou skupinu užitečné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr11  |  01. 07. 2006 14:03

Čočka NELEŽÍ na displeji, ale NAD displejem na ochranném sklíčku... Ta fresnellka je dobrý nápad, kde se dá koupit? Jinak, když jsem o té "lupě na mobil" slyšel, hned jsem se nadchl, že ji koupím babičce, ale kdy to teď vidím... Na to, jak je to TLUSTÝ, to skoro vůbec nezvětšuje... Spíš jde o to, nachytat co nejvíce lidí - když se podíváte na ten efektní prodejní stojan (ten je z celé téhle VĚCI nejdůležitější) a představíte si, že ho postavíte někam do obchodního centra (do lékárny, optiky, suprmegabombamarketu) kam lidi tahaj v kešeni tisíce na nákup, tak je úspěch zaručen - "Hele mámo, to by sme tý naší babče mohli koupit, né?, ty dvě stovky už nás nezabijou..."
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  01. 06. 2006 07:28



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  01. 06. 2006 07:28



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas26  |  01. 06. 2006 00:56

zajímavá věcička, ale v kapse to udělá zlehka větší bouli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladin  |  01. 06. 2006 06:21

A ještě by k tomu měli dávat zesilovač na sluchátko, protože přes tu obludnou bouli si telefon k uchu nikdo nedá. No větší blbost už jsem dlouho neviděl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  01. 06. 2006 11:32

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ossis  |  01. 06. 2006 07:50

A navíc vypadá příšerně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tiborec  |  01. 06. 2006 00:55

...ze se to prosadi, z obrazku nad O funkčnosti není pochyb to vypada, ze relativni zvetseji je mozna nekde kolem 17 % a to je tedy opravdu malo, na to, ze bych mel v kalhotach mit treti bouli  Navic pri krajich to zvetsovat nebude, zkratka prijde mi to cele takove, jak je v titulku, "ceske"...
Energii bych venoval tlaceni na vyrobce, aby ve svych firmware podporili zmenu velikosti pisma, a lidem se spatnym zrakem doporucil, aby si vybrali takovy mobil, co takovou zmenu podporuje.
PS: Chci videt verzi pro Razr nebo jakykoli jiny vecko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 06. 2006 02:48

No vypada to fakt hrozive.
Proc tlacit na vyrobce aby zmenili firmware. At davaji lupu primo misto sklicka. Je to jen zmena tvaru sklicka a o malicko vic materialu. Staci mirne upravit program linky vyrabejici sklicka a je to vyreseno.
Kdyzsi jsem takovy mobil mel. Uz nevim, co to bylo za znacku ale Sklicko bylo mirne vyboulene (opravdu mirne) a pri jednom rozebirani jsem si vsiml, ze stejne tak je vyboulene i dovnitr. Fungovalo to jako lupa a bylo to primo soucasti telefonu. Nevim proc se to dneska nedela. Asi je uspora jednoho gramu pruhledneho plastu pro vyrobce otazkou zivota a smrti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trew.x  |  01. 06. 2006 09:14

Nevim co si mel za telefon, ale neceho podobného sem si vsimnul u me 3510...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 06. 2006 11:33

Ja uz prave nevim. Mam za to, ze to byla nejaka Motorola. Mozna M8700 nebo neco takoveho. Uz je to fakt davno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor