Nvidia: Shield, Tegra 4 a hry z mraků [CES]

Nvidia neformálně odstartuje veletrh CES 2013, v Las Vegas pořádá vůbec první velkou tiskovou konferenci. A očekávání jsou velká. „Tiskovka“ právě začíná, můžete ji sledovat i vy: www.nvidia.com/ces2013.


7.48

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Project Shield: first press pictures

7.05
Blíží se konec, zkusím urvat pár fotek Shieldu...

7.03
Sledujeme demo několika her.

6.57
Pro Shield vzniklo také nové uživatelské prostředí. Má tři hlavní záložky: hry, Tegra Zone a PC. Poslední jmenovaná umožní připojit se k počítači a ovládat jej na dálku (přístup ke vzdálené ploše). Demo efekt ale zapůsobil a ukázka se daří až napotřetí. Grafickou kartou GeForce vybavený počítač streamuje hru do Shieldu, tam ji můžete hrát jako byste seděli u počítače.

6.44
Demo Shieldu se zaměřuje na Android - je to úplně normální a nijak neupravený Android. Zkrátka jde jen o to, že hraní na dotykovém displeji není to pravé a potřebuje skutečné ovladače. Na pódiu je Shield připojený k televizi s rozlišením 4K.

6.36
Ano, Nvidia postavila vlastní herní konzoli. Stojí na Tegře 4, má vlastní baterie, skvělý zvukový systém, reálné herní ovladače, Android, běžnou konektivitu (HDMI, microSD, 3,5mm jack), přizpůsobitelný štít (odtud jméno Shield?) s vlastní grafikou, 720p displej.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pár detailů Shieldu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Není to žádný koncept, ale už reálný produkt.

6.30
A něco na závěr. Řeč bude opět o hrách.

Nvidia Shield. 

Klepněte pro větší obrázek

6.27
Hlavní výhodou řešení je fakt, že modem je „softwarový“. Tzn. že pouhou změnou softwaru je možné starý modem naučit nové technologie, naučit jej spolupracovat se sítěmi, které ještě nebyly postaveny. Něco takového „hardwarový“ modem neumí.

6.24
Jdeme na LTE, které do Tegry integrovala nedávno koupená firma Icera. Pro český trh to není příliš zásadní novinka, využití LTE je u nás zatím jen lehce nad nulou, ale pro Nvidii to otevírá nové trhy s tím americkým v čele.

6.20
Jdeme na mobilní hry a jako první na scéně se objevila nová česká hra od českých MadFinger Games. Je to Dead Trigger 2.

Klepněte pro větší obrázek

6.04
Teď mobilní fotografie... Nvidia dostala funkci HDR do čipu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tohle je rozdíl mezi konvenčním řešením a novinkou od Nvidie.

HDR je technologie umožňující navýšit dynamický rozsah expozice fotoaparátu/fotografie (tedy rozsah mezi nejsvětlejším a nejtmavším bodem scény). V praxi jde o skládání několika snímků s různými parametry expozice. A tím se dostáváme k problému – mezi těmi snímky je časová prodleva, ve které se scéna může změnit. Čip od Nvidie v jednom okamžiku sejme dva snímky, čímž je problém z velké části odstraněn.

Klepněte pro větší obrázek
Další výhodou je, že takto je možné při focení použít blesk

5.54
Jdeme na Tegru!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nikoliv překvapivě, právě byla představena Tegra 4. Opět má 4+1 jádro, ale také 72 jader pro grafiku. Rovněž očekávanou novinkou je integrace LTE. Zásadní otázka zní: k čemu potřebujeme více výkonu? Odpovědět má demo, souboj Nexus 10 vs. (bezejmenný) tablet s Tegrou 4. Oba tablety načítají 25 webových stránek: jeden to zvládnul za 50 a druhý (hádejte který) za 27 sekund.

Klepněte pro větší obrázek
Ještě „jakési“ srovnání Tegry 4 s konkurencí.

5.48
Sledujeme demo, Grid zpracovává grafiku, výsledný obraz je přes internet streamován do mobilu, který je připojen k televizi. Další demo ukazuje stejný postup na tabletu, vidíme aplikaci, přes kterou si uživatel vybírá hru a hraje. Je to stejná hra, která předtím běžela na mobilu. Na tabletu se prostě se pokračuje ve stejném místě, kde se na mobilu skončilo.

 

 

5.42
„Vytvořili jsme servery optimalizované na zpracování grafiky. Vytvořili jsme software pro tyto servery a máme i software pro každé koncové zařízení. Celé to trvalo 5 let.“ Jmenuje se Nvidia Grid.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Grid se skládá do racku, který v životní velikosti vidíte na třetí fotce 

5.38
Teď bude řeč o cloudu.

Klepněte pro větší obrázek
Úvod je poměrně dlouhý, ale doplňuji: řeč bude o herním cloudu. 

5:34
Nvidia představuje GeForce experience. Řeč není o mobilních strojích ale o „velkých počítačích“. Cílem tohoto enginu je dostat z každého počítače ten nejlepší grafický výsledek, aniž by uživatel musel procházet nabídky a nastavení. Na pozadí tohoto enginu prý jsou stovky hodin testování. Soudě podle předloženého dema je rozdíl markantní ale pochopitelně záleží na konkrétním počítači a jeho konfiguraci.

5:28
CEO společnosti Nvidia Jen-Hsun Huang je na pódiu. Máme za sebou obecný úvod, řeč byla o nové době, konektivitě, možnostech současné elektroniky. Teď to vypadá že směřujeme k nějakému hernímu hardwaru.

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (15) Další článek: Samsung Galaxy S II a Jelly Bean: příběh se chýlí ke konci

Témata článku: , , , Google Nexus 10, Google Nexus 10 32GB Wi-Fi, Nvidia Shield, Stejná hra, Hardwarový modem, Skvělý zvuk, Konvenční řešení, Shield, Životní velikost, Mrak, Pár detailů, Česká hra, Madfinger Games, Zásadní novinka, Časová prodleva, Zvukový systém, Stejný postup, Zásadní otázka