O2 loni přibylo nejvíce zákazníků a v průměrné útratě dohnal Vodafone

Diskuze čtenářů k článku

Lada  |  28. 02. 2010 16:28

Od pátku má Kyslík o jednoho nespokojeného několik let pravidelně platícího zákazníka méně. Důvody? Předražené nekvalitní internetové připojení 3G, nelepšící se ani po několika reklamacích na zákaznickou linku, ale naopak stále se horšící (velmi nízká a kolísavá rychlost, velmi dlouhé odezvy až 4500 ms, časté výpadky spojení, často nulové přenosy - to vše v kteroukoli denní či noční dobu), poškozování zákazníka neoprávněným poskytováním osobních údajů třetí straně (City Bank, které „dohazuje” klienty – jiná, než ta, u níž má Kyslík veden účet), posílání nevyžádaných zpráv, po kterém obvykle nastává výpadek spojení (asi, aby byla jistota, že zákazník si ty nesmysly přečte).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 02. 2010 08:14

Čistý zisk ČESKÉ SPOŘITELNY 2009 - 12 mld. Kč
Čistý zisk KOMEREČNÍ BANKY 2009 - 11,1 mld. Kč
Čistý zisk ČSOB 2009 - 10,5 mld. Kč

Čistý zisk Telefónica O2 - 11,7 mld. Kč
--
Jsme asi jednou z mála zemí světa (podle toho, co vím, tak asi jedinou), kde tamní mobilní operátor má ČISTÝ ZISK stejný (a nebo dokonce VYŠŠÍ) než místní největší bankovní domy DDD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  28. 02. 2010 16:36

Nedávno jsem dostal text, podle kterého vysoké a nesmyslné bankovní poplatky si způsobují bankovní klienti v ČR tím, že u výše zmíněných tří bank mají většinou své účty, takže neexistuje v tomto oboru konkurence. Autor doporučuje, aby klienti více věřili menším peněžním ústavům a těm, kteří nabízejí výhodnější služby.
Já osobně jsem po opakované nespokojenosti s Volksbank u ní zrušil účet (úřednicím to trvalo přes 2,5 hod. a ještě ve vyúčtování měly chybu; kamarádovi jiná banka zrušila účet během 5 minut) a přešel k mBank. Ta má jedinou nevýhodu, že nemá pokladny, což se ale dá oželet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audiobullys  |  26. 02. 2010 17:40

Stav k 30. 9. 2009
O2
Celkem 4 923 000 zákazníků
Podíl tarifních zákazníků 55,8 %
Počet tarifních zákazníků 2 746 000
Počet nových zákazníků za 3. čtvrtletí: 88 000
Počet nových zákazníků za rok 2009: -334 000
ARPU: 521 Kč
Stav k 31. 12. 2009
Celkem 4 945 000 zákazníků
Podíl tarifních zákazníků 56,9 %
Počet tarifních zákazníků 2 814 000
Počet nových zákazníků za 4. čtvrtletí: 22 000
Počet nových zákazníků za rok 2009: - 312 000
ARPU za rok 2009: 497 Kč (za celý rok pak 514 Kč)
a uz tady netvrdte ze jsou v plusu za tento rok, odepsali stary predplacenky misto rok jen na pul rok pouzivani. pribejvaj pausaly , ale predplacenky se furt jen rusej.
pro neverici tomase si holt zjistete stav na konci roku 2008 a pak jednotliva ctvrtleti s novou metodikou pocitani predplacenek a uz to pochopite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audiobullys  |  26. 02. 2010 17:44

Souhrný stav k 31.12.2008
O2
Celkem 5 257 000 zákazníků
Podíl tarifních zákazníků 47,9 %
Počet nových zákazníků za 4. čtvrtletí: 70 000
Počet nových zákazníků za rok 2008: 131 000
takze meli 5,2 a ted maj 4,9 mil. to znamena MINUS 0,3 tedy MINUS 300 000 zakazniku slovy trista tisic zakazniku ubylo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  26. 02. 2010 19:54

ubylo kvůli změně metodiky , nepočítájí už dobití kreditu po roce , ale aktivní využití SIM (tzn. placená služba) během 3 měsíců, což je metodika EU. Takže po této změně metodiky měli
4,8 mil a ted´mají 4,94 tzn těch 140 000 plus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  26. 02. 2010 16:04

je potřeba rozlišovat nárůsty u tarifních a poklesy u předplacenek, ten poměr už se dnes celkově srovnal a paušálů začíná být víc než předplacenek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bojkas  |  26. 02. 2010 15:36

co to je za blabol? jak muze vsem operatorum pribyvat v takovych procentech zakazniku??? porad se hlasa jaka je tu penetrace, ale nikdo z nich se nechlubi odchody. s takovymi novymi aktivacemi by se tu uzivili jeste dva operatori.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  26. 02. 2010 15:57

chlubí se čistými přírustky, což zahrnuje nové aktivace i odchody a celkem za rok mají všichni jen 300 000 lidí, což je nejméně za poslední roky, takže nevim proč se rozčiluješ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bojkas  |  26. 02. 2010 21:47

protoze jsem vecne nespokojena vzteklina. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls  |  27. 02. 2010 15:05

To je jednoduchý: často si kupuješ mobil nebo např. modem a cena s předplacenkou je často nižší, takže to vezmeš s ní. A operátor si hned vykáže novýho zákazníka. Já takhle přišel jen čtvtletí ke 3 simkám, které jdou po použití samozřejmě do koše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  26. 02. 2010 15:14

Je mi líto, ale článek musím kritizovat. O2 záměrně upravovalo čísla tak aby vypadalo lépe, rozhodně mu nepřibylo 68 000 lidí za 4. čtvrtletí (bylo to 22000), v ročním porovnání naopak ztratilo skoro 300000 zákazníků ARPU má Vodafone za celý rok mnohem vyšší než O2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
speedy_85  |  26. 02. 2010 15:27

Zrovna tvůj příspěvek sem tu čekal vzpomínám si že před několika měsíci sem tu psal názor na tvůj článek kde si psal právě že 02 nemá nejvíc zákazníků za rok 2009, tady máš výsledek jak ses pletl. Hold už si to můžeš přiznat,objektivita by neškodila. Nebuď furt zaslepený do svého vodníka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RDK  |  26. 02. 2010 15:30

taky těm číslům moc nevěřím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  26. 02. 2010 16:06

Peedy nebuď zaslepený do O2 Stačí si přečíst TZ: http://www.cz.o2.com/osobni/3066-tiskove_zprav... ...
"Počet mobilních zákazníků se ve čtvrtém čtvrtletí 2009 zvýšil o 22 tisíc, z toho počet smluvních zákazníků vzrostl o 68 tisíc."
Navíc porovnávat ARPU O2 za celý rok a ARPU Vodafonu jen za 4. čtvrtletí není úplně košer.
Už jsem to sepsal: http://mobilovinky.blog.mobilmania.cz/2010/02/rok-2009-u-operat... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
speedy_85  |  26. 02. 2010 16:28

Vem si prosím tě kalkulačku než začneš psát zas ty tvé lživé domněnky.
Čistý přírůstek ve čtvrtém čtvrtletí dosáhl 68,3 tisíce, zatímco čistý přírůstek v roce 2009 dosáhl celkem 295 tisíc, meziročně o 7,1 % více a to díky pokračující oblibě tarifů O2 NEON a migrací zákazníků z předplacených služeb na tarifní služby.
Za zmínku stojí 39,8% meziroční pokles čistého úbytku zákazníků předplacených služeb v roce roku 2009 na 153 tisíc.
to se rovná 142 tisíc kdyby u Vás ještě nevynalezli kalkulačku.
to že píšeš něco o metodice je to samé jako psát že tmobile má nejvíce zákazníků což je blbost, t-mobile počítá do počtu všechny včetně adsl internetu atd, 02 to rozděluje na fixní a mobilní segment .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  26. 02. 2010 16:32

Speedy hele to nemá cenu, nezlob se, ale asi sis tu zprávu ani nerozklikl. Až budeš chtít vidět realitu, pak se můžeme bavit. Jasně tam máš napsáno, že jde o přírůstek v segmentu paušálů, celkově to bylo za 4. čtvrtletí 22000. Je to hned v úvodu TZ!
Nechci být ošklivý, ale zákazníky jako ty má O2 nejraději, uvěříš všemu co se někde napíše bez toho, aby sis to aspoň trochu prověřil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
speedy_85  |  26. 02. 2010 16:38

Já to četl,ale chce to přečíst vše aby ses dostal k těm číslům a né jen první 3 věty. Já mám u 02 vše a nemůžu si stěžovat protože si vždy vyřvu lepší podmínky než jaké jsou oficiální.Je fakt že někdy to musím reklamovat, ale o tom to je, když se neozveš platíš všude hodně až tě stáhnou z kůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  26. 02. 2010 17:18

Taky bych řekl, že neumíš číst

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
speedy_85  |  26. 02. 2010 16:35

Když už tak objektivně, divím se že redakci MM to nevadí že jim takhle špiníš pověst. Mě tvé články nevadí, ale štve mě když se někdo snaží vyzdvihovat něco co není pravda a stát si za tím jen proto že je fanoušek VF. Já si rád přečtu dobrej článek, máš jich dost ale tohle mě fakt u tebe vždy naštve jak se to snažíš zkreslovat .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  26. 02. 2010 16:43

Nikomu pověst nešpiním, v tomto článku jsou bohužel míchána neporovnatelná čísla a věta: "Čistý přírůstek ve čtvrtém čtvrtletí dosáhl 68,3 tisíce, zatímco čistý přírůstek v roce 2009 dosáhl celkem 295 tisíc, meziročně o 7,1 % více a to díky pokračující oblibě NEONových tarifů a migrací zákazníků z předplacených služeb na paušální služby." je špatně vytržená z kontextu, jelikož není uvedeno, že se jedná pouze o data za paušály.
A nadpis že se O2 vyrovnalo Vodafonu v ARPU je bohužel taky lež. Nemám žádný důvod někoho špinit, pouze mi vadí, pokud se uvádí nepřesné informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
speedy_85  |  26. 02. 2010 16:51

zas tak moc sem to nestudoval. Uvidíme co bude napsané na mobil.cz, tam si to dovolit nemůžou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  26. 02. 2010 16:16

Souhlasím ovšem, že O2 získalo nejvíce nových zákazníků od 1.1. do 31.12. 2009 (pokud je číslo 142 500 pravdivé, v TZ není zmíněno). Ale v meziročním srovnání došlo rozhodně k poklesu a nikoliv k nárůstu 3%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ůpo  |  26. 02. 2010 15:52

bylo to presne 20 744

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  26. 02. 2010 15:56

68 000 získali tarifních ale 46 000 ztratili předplacenek, pak je čistý přírustek jen 22 000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor