O2 se daří, rostou počty zákazníků i tržby

O2 se jako první z naší trojce operátorů pochlubil výsledky svého hospodaření za tři uplynulá čtvrtletí letošního roku. Modrému operátorovi opět narostl počet mobilních zákazníků, významně pak i procento těch paušálních. Narůstá počet připojení k internetu ADSL a dále stoupá i počet uživatelů digitální televize O2TV. Právě díky těmto konvergovaným službám, jejichž využívání je podmíněno vlastnictvím pevné telefonní linky přispělo k tomu, že ačkoli se jejich počet opět snížil o necelých šestnáct procent, meziročně se nakonec zvýšily výnosy z tohoto segmentu o 0,1 % na 22,5 miliard.

Mobilní segment znovu posílil. Celkový počet registrovaných mobilních zákazníků stoupl ke konci září 2007 meziročně o 4,3 % na 4 967 000. Celkový počet paušálních zákazníků k tomuto datu dosáhl 2 161 000, meziročně narostl o 379 000. To představuje nárůst o 21,3 %, který operátor připisuje přechodu zákazníků s předplacenou kartou na paušální program. Celkový čistý přírůstek paušálních zákazníků ve třetím čtvrtletí 2007 činil 84 000. Podíl tarifních zákazníků na celkovém počtu dosáhl na konci září úrovně 43,5 % ve srovnání s 37,4 % o rok dříve. Další zajímavá čísla přidávám v tabulce (sloupec nárůst porovnává ukazatel se stejným obdobím minulého roku):

Zákazníci (počty jsou uváděny v tisícíh)
mobilní segmentnárůst
zákazníků celkem4 9674,30%
paušální zákazníci2 16121,30%
segment pevných lineknárůst
pevné linky2 135-15,80%
připojení ADSL54527,60%
O2TV53-
Finanční kazateletři čtvrtletí 2007nárůsttřetí čtvrtletí 2007nárůst
výnosy47,1 mld.3,30%16 mld.3,40%
čistý zisk7,6 mld.10,90%2,7 mld5,50%
ARPU518 Kč2,50%535 Kč3,08%

Aktivity na Slovensku

Po spuštění předplacených služeb v únoru 2007 a paušálních služeb bez nutnosti uzavřít smlouvu (O2 Voľnosť), společnost rozšířila své portfolio služeb o plnohodnotnou smluvní službu. Nabídka paušálních služeb se setkala s pozitivní odezvou zákazníků, která pomohla zvýšit počet registrovaných zákazníků na téměř půl milionu na konci září 2007.

Většina těchto zákazníků jsou zákazníci předplacených služeb využívajících SIM kartu Telefónica O2 Slovakia jako svoji druhou SIM kartu. Rozšíření nabídky o paušální služby podporuje snahu společnosti získat nové zákazníky a převést stávající zákazníky přeplacených služeb na paušální. To dle operátora rovněž povede ke zvýšení aktivity zákazníků ve smyslu zvýšení používání služeb společnosti na Slovensku jako preferovaného operátora s pozitivním dopadem na výši ARPU a finanční výsledky.

Diskuze (44) Další článek: O2 sponzoruje hokejovou extraligu, vy se dostanete na lavičku jednoho z týmů

Témata článku: O2, Operátoři, Zak, Tržby, Počet registrovaných, Zákaz


Určitě si přečtěte

RECENZE: Redmi Note 9 Pro – impérium vrací úder

RECENZE: Redmi Note 9 Pro – impérium vrací úder

** Redmi Note 9 Pro se chlubí čtveřicí snímačů s až 64Mpx rozlišením ** 5 020mAh baterie zajistí dobrou výdrž a podporuje až 30W dobíjení ** Snapdragon 720G ve spolupráci s 6GB RAM zajistí dostatek výkonu

Milan Měchura | 21

RECENZE: Xiaomi Mi 10T Pro – 144 Hz potěší hráče, 108 Mpx zase fotografy

RECENZE: Xiaomi Mi 10T Pro – 144 Hz potěší hráče, 108 Mpx zase fotografy

**144Hz displej je skvělý, ale klidně může používat jen 90 Hz **5G začíná být zajímavé i u nás a telefon tyto sítě umí **MIUI je dvousečná zbraň a nemusí vyhovovat každému

Jakub Michlovský | 40

Na práci i pro zábavu. Vybíráme 12 nejzajímavějších tabletů pod stromeček

Na práci i pro zábavu. Vybíráme 12 nejzajímavějších tabletů pod stromeček

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů ze všech cenových kategorií ** Cena použitelných tabletů začíná na dvou tisících korunách

Martin Miksa | 40